Ever Given je sidro dvignil malo pred poldnevom po krajevnem času in se odpravil na sever proti Sredozemskemu morju, poroča francoska tiskovna agencija AFP. Na njem naj bi bilo vseh 18.300 zabojnikov nedotaknjenih.
Lastnik in družba SCA sta dogovor dosegla po večmesečnih pogajanjih. Njegovo sprejetje so že v nedeljo naznanili vodilni pri SCA-ju, v ponedeljek ga je prek odvetnikov potrdil tudi lastnik ladje, japonsko podjetje Šei Kisen Kaiša.
Dogovor so nato danes slovesno podpisali vodja SCA-ja Osama Rabie in predstavniki japonskega lastnika. Prisotnih je bilo več veleposlanikov in tujih novinarjev, slovesnost je v živo prenašala egiptovska državna televizija.
Podrobnosti, vključno z višino odškodnine, ki jo bodo morali lastniki plačati, niso znane, saj sta strani junija podpisali posebno pogodbo o nerazkrivanju informacij. SCA je sicer sprva zahteval 916 milijonov evrov odškodnine, a so nato ta znesek znižali na 550 milijonov dolarjev.
Z 200.000 tonami ena največjih kontejnerskih ladij na svetu je 23. marca nasedla v ozkem, a za tovorni promet ključnem morskem kanalu med Azijo in Evropo in ga za šest dni zaprla.
Po oceni podjetja Lloyd's List je v času blokade vsak dan na obeh straneh kanala obtičalo za 9,6 milijarde dolarjev blaga, skupno se je nabralo okoli 420 ladij. Egipt je po oceni upravljavcev kanala vsak dan izgubil od 12 do 15 milijonov dolarjev prihodkov. Draga je bila tudi zahtevna operacija reševanja ladje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje