Ob tem so predsedniki treh največjih ameriških proizvajalcev senatni odbor za bančništvo opozorili, da bi imel propad samo enega izmed njih pomenil katastrofalne posledice za ameriško gospodarstvo, poroča dopisnica RTV Slovenija iz Washingtona Vlasta Jeseničnik. "Če ameriška vlada domačim proizvajalcem, GM-ju, Fordu in Chryslerju, ne bo priskočila na pomoč, bodo posledice za domače gospodarstvo katastrofalne," je dejal prvi mož GM-ja Rick Wagoner in dodal. "Ne gre le za Detroit. Gre za to, da rešimo ameriško gospodarstvo pred katastrofalnim propadom."
Ameriška avtomobilska industrija upa, da bo administracija uslišala njene prošnje po 25-milijardni pomoči, podobno kot je odobrila 700 milijard dolarjev za banke, ki so se znašle na robu propada. Wagoner je dejal, da avtomobilski proizvajalci niso zašli v težave zaradi počasnega prilagajanja zahtevam trga, prevelikih stroškov delovne sile ali premalo varčnih avtomobilov, temveč zaradi finančne krize.
Če bi vsa tri omenjena detroitska podjetja propadla, bi v treh letih na cesti ostalo tri milijone ljudi, davčne izgube pa bi znašale okoli 156 milijard dolarjev (4 odstotki BDP-ja), je opozoril Wagoner, ki se je skupaj s preostalima dvema predsednikoma uprav ponudil, da v zameno za pomoč dela le za dolar na mesec. General Motors ima denarja le še za nekaj tednov in ne more počakati na pomoč novega predsednika Baracka Obame, ki bo prisegel 20. januarja, je dodal.
Republikanci precej gluhi za pozive
Njihov poziv za pomoč je za zdaj v sicer odhajajoči Bushevi (republikanski) administraciji naletel na gluha ušesa, medtem ko so demokrati bolj razumevajoči. "Prepričani moramo biti, da boste, če vam odobrimo pomoč, pripravili načrt, ki bo pomagal vaši industriji, ne le, da preživi, ampak da zacveti," je dejal senator iz New Yorka Schumer. Predsednik odbora, demokrat Christopher Dodd, je dejal, da "želi zdravljenje industrija, ki si je rane večinoma zadala sama", a se je strinjal, da bodo stotisoči ostali brez služb, če bodo podjetja propadla.
Republikanci trdijo, da vzrok za težave avtomobilskih proizvajalcev ni le finančna kriza, temveč so trojici očitali tudi, da njihova proizvodnja ni dovolj učinkovita in da so njihovi stroški za delavce višji od številnih tujih tekmecev.
Kot številna druga vprašanja bo, kot kaže, tudi reševanje avtomobilske industrije počakalo na novega predsednika Baracka Obamo, ki bo položaj prevzel 20. januarja.
K. T.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje