Letalo družbe Jeju Air je ob strmoglavljenju na mednarodnem letališču Muan na jugozahodu Južne Koreje v nedeljo eksplodiralo. Strmoglavljenje sta od 181 ljudi na krovu letala preživela le dva člana posadke, ki sta sedela zadaj pri repu letala.
Južnokorejski preiskovalci so danes sporočili, da so z analizo DNK ali odvzemom prstnih odtisov identificirali 141 od 179 žrtev.
Vzrok strmoglavljenja še ni znan, preiskovalci pa kot možna razloga omenjajo ptice in vremenske razmere. Na prizorišču nesreče so že našli obe črni skrinjici letala, zapisovalnik podatkov o letu in snemalnik zvoka v pilotski kabini.
Po besedah strokovnjakov ostaja veliko vprašanj v zvezi z nesrečo, vključno s tem, zakaj je letalo, ki ga poganjata dva motorja CFM 56-7B26, potovalo tako hitro in zakaj ni bilo spuščeno pristajalno podvozje, ko je zdrsnilo po stezi in se zaletelo v zid.
Predstavniki ministrstva za promet so povedali, da so piloti ob načrtovanem pristanku sporočili kontroli zračnega prometa, da je letalo trčilo s pticami, kmalu po tem, ko jih je kontrolni stolp opozoril, da so v bližini opazili jato ptic. Pilot je nato izdali klic v sili, ob tem pa sporočil, da namerava opustiti pristanek, se obrniti in poskusiti znova pristati.
Kmalu zatem je letalo na trebuhu pristalo na pristajalni stezi in drselo približno 1200 metrov, preden je treščilo v zid na koncu steze. Preiskovalci zdaj ugotavljajo, zakaj je bil na koncu steze sploh postavljen zid, na katerem je bila sicer nameščena lokalizatorska antena za pomoč letalom pri pristanku.
"Običajno na letališču pri vzletno-pristajalni stezi na koncu ni zidu," je za Reuters dejal strokovnjak za varnost letenja in pilot Lufthanse Christian Beckert. "Mogoče je zasnovan sistem za zadrževanje, ki omogoča, da se letalo nekoliko pogrezne v tla in pri tem zavira," je pojasnil.
Prednost identifikacija žrtev
Vršilec dolžnosti predsednika Choi Sang Mok je po najhujši letalski nesreči v zgodovini Južne Koreje poudaril, da so trenutno prednostne naloge identifikacija žrtev, podpora njihovim družinam in zdravljenje preživelih. Preiskovalce pa je pozval, naj družine žrtev sproti obveščajo o poteku preiskave tragičnega dogodka.
"Takoj ko bo sanacija nesreče končana, ministrstvo za promet pozivamo, da opravi nujni varnostni pregled celotnega operativnega sistema letal, da preprečimo morebitno ponovitev letalskih nesreč," je še dejal Choi. Opravili naj bi pregled vseh 101 letal boeing 737-800, ki so v uporabi v državi. Pri preiskavi nesreče bodo sodelovali tudi ameriški preiskovalci.
Pri ameriškem proizvajalcu letal Boeing so po strmoglavljenju južnokorejskega letala sporočili, da so v stiku z družbo Jeju Air in da so jim pripravljeni pomagati.
Choi je varnostni pregled zahteval tudi zato, ker se je danes kmalu po vzletu še eno letalo družbe Jeju Air zaradi neznane težave s pristajalnim mehanizmom vrnilo v Seul. Šlo je za letalo boeing B737-800, enak model kot letalo, ki je v nedeljo strmoglavilo. 39 od 41 letal v floti družbe Jeju Air je tega modela, poroča britanski BBC.
V Južni Koreji se je danes začelo tudi sedemdnevno žalovanje za žrtvami nesreče, Choi pa naj bi obiskal prizorišče strmoglavljenja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje