
"Tu sem v spomin na ljudi, ki so bili ubiti v nesreči vlaka. Zahtevamo pravico," je za BBC povedal 13-letni Dimitris, ki se je z očetom udeležil največjega zborovanja v Grčiji, na trgu Syntagma v središču Aten.
Najhujša železniška nesreča v grški zgodovini se je zgodila 28. februarja ponoči, ko sta blizu mesta Larisa na severu Grčije trčila tovorni vlak in potniški vlak, poln študentov, ki so se po praznikih vračali iz Aten v Solun.
Vlaka sta trčila s hitrostjo 160 kilometrov na uro in sta bila povsem uničena, v prvih dveh vagonih potniškega vlaka pa je izbruhnil požar, pri čemer so temperature narasle do 1300 stopinj Celzija.
Preiskava, ki se je zaključila v četrtek, je odgovornost pripisala človeški napaki, slabemu vzdrževanju in pomanjkanju osebja.

Poročilo grške preiskovalne agencije opozarja, da se varnostnih pomanjkljivosti, ki jih je razkrila nesreča, še vedno niso lotili. "Tisti otroci so umrli, ker vlak ni bil varen," je opozoril direktor agencije Christos Papadimitriou.
Nesreča je močno pretresla Grke, pri čemer so številni obtoževali konservativno vlado, da ni storila dovolj, da bi razkrila vzroke tragedije. Vlada tudi prepričanje, da je vlada skušala prikriti vlogo visokih uradnikov v aferi.
Grčija v znamenju protestov
Ob drugi obletnici tragedije je središče Aten danes polno mladih in starih iz vseh družbenih slojev, pri čemer številni, kot je Dimitris, pravijo, da so se sploh prvič udeležili protesta. A kar se je začelo kot mirni protesti, se je do popoldneva že razvnelo v nemire, pri čemer so se protestniki spopadli s policijo, policija pa je odgovorila s solzivcem.
Zborovanja potekajo po 346 mestih po Grčiji, pa tudi v nekaterih mestih po Evropi, kot sta Bruselj in Rim. V Atenah so protestniki držali transparente z napisi, kot sta "Otrok moj, pokliči me, ko prispeš" in "Ne prikrivanju".
62-letna Dina Gazi je nosila bele balone z imeni umrlih. "Iskreno verjamem, da vlada prikriva imena odgovornih za nesrečo. Zahtevamo, da se predstavijo vsi dokazi," je dejala.
Trgovine v središču grške prestolnice so zaprte, pri čemer imajo številne v svojih izložbah izraze podpore in sočutja. Šole so zaprte, poleti odpovedani, vlaki ne vozijo, edini javni prevoz, ki obratuje, vozi ljudi do trga Syntagma, taksisti pa prevažajo potnike na proteste brezplačno.

Vlada zavrača odgovornost
Premier Kiriakos Micotakis je v objavi na Facebooku zapisal, da imajo vsi v mislih svojce 57 žrtev, na desetine ranjenih in tiste, ki morajo živeti s spomini na tisto usodno noč. "Nič več ne bo enako," je dodal in za nesrečo okrivil "usodne človeške napake v kombinaciji s kroničnimi hibami države".
Za Micotakisa, ki je premier že skoraj šest let, je bila nesreča daleč najtežja situacija, v kateri se je znašel na tem mestu in obljublja, da bo skušal čim prej izboljšati železniško infrastrukturo v državi.

Za Grke je tokratni množični protest neobičajen, saj ni povezan z gospodarstvom. V četrtek objavljena preiskava je pokazala, da je bilo vloženih na milijone evrov za namestitev varnostnih sistemov vzdolž železniške proge, a je projekt zaradi korupcije in birokracije ostal nedokončan.
Svojci ubitih menijo, da bi tovorni vlak lahko tihotapil gorivo prekupčevalske mreže.
"Nemogoče je ugotoviti, kaj točno je povzročilo ognjeno kroglo v prvih dveh vagonih, a simulacije in poročila strokovnjakov nakazujejo na možnost neznanega goriva," navaja poročilo. "Pomembni dokazi so izginili, ker kraj nesreče ni bil zavarovan," pravijo strokovnjaki, ki so s tem še bolj razburili javnost.
Vladni predstavnik Pavlos Marinakis je zanikal prikrivanje in dejal, da poročilo ne podpira navedb.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje