Francoska agencija za letalsko varnost (BEA) je objavila podrobnosti nesreče letala, ki je 1. junija 2009 padlo v Atlantik. Podatki iz črnih skrinjic kažejo, je pilot zapustil kabino in odšel k počitku, kopilota pa sta nato opazila, da inštrumenti v kabini prikazujejo različne podatke o hitrosti. To je trajalo manj kot minuto, je v izjavi zapisala BEA na podlagi preučenih podatkov o letu, ki so jih pridobili iz črnih skrinjic.
Merilniki opozarjali na odpoved motorja
Kronologija nesreče, ki jo je objavila BEA, kaže, da je letalo, da bi se izognilo območju turbulence, dve uri in osem minut po začetku leta rahlo zavilo v levo, še dve minuti pozneje pa se je izklopil avtopilot, merilniki hitrosti so začeli kazati drastično upočasnitev in opozarjati na možnosti odpovedi motorja. V naslednjih sekundah so naprave začele prikazovati različne podatke o hitrosti letala. Glavni pilot se je vrnil v kabino dve minuti in 48 sekund pred padcem, a ni ponovno prevzel nadzora nad letalom.
Teorija: Led oviral delovanje senzorjev hitrosti
Francoski preiskovalci se ubadajo s teorijo, da so senzorji hitrosti prenehali delovati zaradi ledu na veliki višini. BEA navaja, da so motorji na letalu ves čas delovali in se odzivali na ukaze posadke. Prav tako BEA potrjuje, da je padec letala v Atlantski ocean med letom iz Ria de Janeira v Pariz trajal tri minute in pol. Nesreča je zahtevala 228 smrtnih žrtev.
O nepravilnostih na merilnikih hitrosti so pričale že predhodne preiskave okoliščin nesreče, ki so jih izvedli pred odkritjem črnih skrinjic. Vzrokov za napake na merilnikih hitrosti niso odkrili, je pa Air France po nesreči z novejšim modelom zamenjal merilnike hitrosti na vseh svojih letalih vrste airbus.
BEA je podrobnosti nesreče objavila v izjavi na spletu, poročilo pa naj bi bilo sicer končano naslednje leto.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje