/.../ Lahko rečem, da tudi če bi začela kontrola letenja klicati in opozarjati pilota že prej, ne bi mogli preprečiti tragedije, saj se je pilot očitno namenil storiti to, kar je. Kontrola letenja nima nikakršne povezave s kontrolami letala, te so v rokah pilotov, in če je šlo v tem primeru za nameren prevzem letala, žal kontrola letenja ni oziroma ne bi imela nobene moči.

V Alpah na jugovzhodu Francije je v torek strmoglavil airbus A320 nemškega nizkocenovnega letalskega prevoznika Germanwings s 150 ljudmi na krovu. Umrli so vsi potniki, med žrtvami pa je bilo 67 nemških državljanov. Letalo je padalo osem minut.
Ni umrlo samo 150 ljudi, ampak tudi njihove družine. #kopilot
— M. (@GloriaPorcupine) March 26, 2015
Dva dni pozneje je francosko tožilstvo na podlagi posnetka iz črne skrinjice sporočilo, da je kopilot Andreas Lubitz letalo namerno strmoglavil, zelo kmalu pa so na dan pricurljale nove podrobnosti in okoliščine nesreče. Preiskovalci so namreč ugotovili, da bi moral biti v torek na bolniškem dopustu in da je v preteklosti imel težave z depresijo.
Teoriji o depresiji kopilota še najbolj verjamem. Teorijo o kapi mi podre nastavitev avtopilota. Teroristično akcijo pa odsotnost statementa
— Črtomir Seušek (@CrtSeusek) March 27, 2015
Kopilot bolezen skrival pred delodajalcem
Preiskovalci so med četrtkovo preiskavo stanovanja 27-letnega Lubitza med drugim našli zdravniško potrdilo, da je bolan in da bi moral biti na dan strmoglavljenja na bolniškem dopustu. Za kakšno bolezen naj bi šlo, ni znano. Preiskovalci domnevajo, da je kopilot pred svojim delodajalcem in tudi pred sodelavci skrival bolezen, saj je bilo zdravniško potrdilo raztrgano. Nizkocenovnik Germanwings navedb, da bi moral biti Lubitz v torek na bolniškem dopustu, ni ne potrdil ne zanikal. Tiskovni predstavnik družbe je le dejal, da družba ni mogla vedeti za to, če ji kopilot ni predložil zdravniškega potrdila. Na univerzitetni kliniki v Düsseldorfu so potrdili, da se je kopilot zdravil pri njih, a zanikali navedbe, da bi bil v kliniki zaradi depresije. Sporočili so še, da je bil na kliniki februarja letos, nazadnje pa 10. marca, in sicer zaradi pojasnil diagnoze. Podrobnosti niso mogli navesti, poudarili so le, da bodo kartoteke bolnika posredovali tožilstvu v Düsseldorfu.
Tale kopilot bo do jutri postal že zlobni dvojček samega Osame bin Ladna. ... Sosedje, šefi, prijatelji etc. se pa čudijo ob vsem tem. #fail
— Edvard Kadič (@edvardkadic) March 27, 2015
Zdej vemo-kopilot,ki je v smrt pognal 150 ljudi,je nekdaj trpel za depro #vse_jasno taki ne bi smeli NIKOLI VEČ opravljat pilotskega poklica
— Maxova (@Maxova68) March 27, 2015
Ej, sam v 9 minutah bi se pa ja dalo vdret v pilotovo kabino?
— Matjaž Jazbar (@Njokifestival) March 26, 2015
Bild: Lubitz je imel težave z dekletom
V Lubitzevem stanovanju v Düsseldorfu sicer preiskovalci niso našli niti poslovilnega pisma niti kakšnega drugega sporočila, v katerem bi namignil, kaj bo storil. Prav tako niso našli ničesar, kar bi kazalo na politično ali versko ozadje torkove tragedije. Preiskovalci so v četrtek preiskali tudi hišo v Montabauru, kjer naj bi Lubitz živel pri starših, a niso našli ničesar sumljivega. Nemški tabloid Bild piše, da je imel kopilot v zadnjem času "resne težave v odnosu s svojim dekletom", kar mu je zlomilo srce in zaradi česar je bil ves iz sebe. Sicer pa naj bi po poročanju nemških medijev v preteklosti imel tudi težave z depresijo. Glede na navedbe internih dokumentov in virov Lufthanse, matične družbe Germanwingsa, je Lubitz leto in pol preživel na psihiatričnem zdravljenju. Zasebnega terapevta naj bi še vedno obiskoval.
Depresivni pilot je bivši rekel, da bo nekega dne storil nekaj, po čem ga bodo vsi poznali. Le kaj bi to lahko bilo? In ona je bila tiho!?
— Sebastjan Artič (@vanfranco) March 28, 2015
Zdej bom moral pred vsakim leto še preverjat kdo so piloti? GW noče povedat imen pilotov.Kopilot baje manj kot 700/h letenja in musliman.
— legionar (@MatevzNovak) March 26, 2015
Eni so že kopilota iz Luebecka proglasil že za muslimana. Pejte kej delat no, npr.:kvačkat,pletiti butarce,balinat.. Bo bo več koristi ,res
— Gutsy aka Hrabri (@cashkee) March 26, 2015
Pilota zaklenil iz kabine
Pri nizkocenovniku, ki je hčerinska družba Lufthanse, je bil Lubitz kot kopilot zaposlen od septembra 2013 in je opravil 630 ur letenja. Glede na ugotovitve francoskih preiskovalcev je Lubitz iz pilotske kabine zaklenil kapitana, ko je ta šel na stranišče. Nato naj bi namenoma začel spuščati letalo in ga strmoglavil v pobočje Alp na jugu Francije. Izsledki preiskave so osupnili svet, predvsem pa svojce in prijatelje 150 žrtev, med katerimi po dokončnih podatkih ni Slovencev. Je pa bilo na letalu 16 dijakov in dve učiteljici gimnazije Josepha Königa iz nemškega mesta Haltern, kjer je v četrtek potekala spominska slovesnost. Te se je med drugim udeležil nemški predsednik Joachim Gauck, ki je dejal, da žalujočim ne more odvzeti trpljenja, lahko pa jim ponudi podporo in pomaga, kjer lahko.
V resnici tako malo vemo o delovanju človeškega uma :( #kopilot
— Matic Munc (@monster189) March 27, 2015
Če bi kopilot #GermanwingsAirbusA320, ki naj bi namerno zrušil letalo, bil musliman, bi vsi mediji poročali, da je šlo za teroristični akt!
— Leo (@Yullka) March 26, 2015
a samo mene moti, da ze vsi mediji porocajo o krivdi kopilota? ja, vse kaze na to, ampak kolikor vem se se vedno caka eno skrinjico!!
— Tina Sotler (@frutina) March 26, 2015
V iskanju druge črne skrinjice
Reševalci na jugu Francije so medtem nadaljevali iskanje ostankov ponesrečenega letala. Posebno pozornost so usmerili predvsem v iskanje druge črne skrinjice, ki shranjuje podatke o poletu in bi lahko dodatno osvetlila zadnje trenutke leta. Prvo črno skrinjico, snemalnik zvoka v pilotski kabini, so našli v torek zvečer, dan pozneje pa so odkrili tudi ohišje druge brez vsebine. Sodelujoči v iskalni akciji so po navedbah žandarmerije doslej našli okoli 400 delov trupel žrtev, ki so jih poslali na analizo. Kot je v kraju Seyne-les-Alpes, ki je od prizorišča oddaljen približno sedem kilometrov, pojasnil predstavnik žandarmerije, se DNK nekaterih posmrtnih ostankov ujema z vzorci, ki so jih dali svojci žrtev. Koliko časa bo iskanje še trajalo, ni želel povedati. Dejal je le, da bo to med drugim odvisno od vremenskih razmer na območju.
Išče se "inovator", ki je "predvidel", da se lahko pilot tudi sam "neprobojno" zaklene v kabino... pic.twitter.com/Oket3HhwTH
— Bojan Korsika (@KorsikaB) March 27, 2015
preiskovalcem letalske nesreče priporočam.. da pregledajo kakšen slovenski forum.. tam je cel kup odgovorov od mnogih strokovnjakov!
— krtmen (@krtmen) March 26, 2015
Spet je top debata letalska nesreca, na katero je vplivalo bogsigavedikaj.A o 500 ugrabljenih zensk v Nigeriji je pa spet mimgrede novica.
— Andreja Vlasic (@andrejavlasic) March 25, 2015
/.../ Lahko rečem, da tudi če bi začela kontrola letenja klicati in opozarjati pilota že prej, ne bi mogli preprečiti tragedije, saj se je pilot očitno namenil storiti to, kar je. Kontrola letenja nima nikakršne povezave s kontrolami letala, te so v rokah pilotov, in če je šlo v tem primeru za nameren prevzem letala, žal kontrola letenja ni oziroma ne bi imela nobene moči.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje