Za zdaj letala na liniji Zagreb-Zadar-Pula ne letijo v Zadar, iz Zagreba prek Splita v Rim pa letijo samo v Rim. Potniki, ki bi morali potovati na omenjenih linijah, bodo lahko zamenjali datume poletov ali bodo dobili povrnjen denar. Hrvaška kontrola zračnega prometa je sporočila, da naj bi bil promet nad Srednjim Jadranom zaprt na višini do 6.000 metrov, odločitev o zaprtju pa so sprejeli na podlagi obvestil Eurocontrola in napotkov vremenoslovne službe.
Večina poletov v Sloveniji je bila normalnih
Andrej Velkavrh z Agencije RS za okolje (Arso) je za MMC dejal, da ognjeniški prah nad Slovenijo bo, a v majhnih koncentracijah in zelo kratek čas. "Jutri pa bo vulkanski oblak že odpihnilo naprej," je še pojasnil Velkavrh.
Vodja prometa na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana Matjaž Romšek pa je za MMC dejal, da je bil danes zaradi ognjeniškega prahu odpovedan le polet za München, drugi poleti so bili normalni. "Zjutraj smo imeli dva poleta za Frankfurt, tudi polet Adrie Airways za Pariz je bil, polet za Pariz od Air Franca pa je bil odpovedan, saj se je njihovo letalo pri nas pokvarilo. So še drugi vzroki za odpovedi poletov in ne le ognjeniški prah. Čez dan je bilo vse normalno, tudi polet v Barcelono in Madrid, saj je bil oblak bolj na severnem delu Španije."
Ognjeniški pepel islandskega ognjenika Eyjafjallajökulla je povzročil zaprtje zračnega prostora že nad delom Nemčije (začasno zaprto letališče v Frankfurtu in Münchnu), nad Avstrijo (Innsbruck, Dunaj), Švico in nad Češko. Medtem so zaradi pepelnatega oblaka, ki se nahaja na približno 6.000 metrih, danes zaprli večino severnoitalijanskih letališč in štiri letališča na severu Španije. Številne odpovedi poletov so tudi na glavnih švicarskih letališčih v Ženevi in Zürichu.
Ločen del oblaka z ognjeniškim pepelom se medtem še vedno nahaja nad severnim Atlantskim oceanom, zato so morali po navedbah evropske agencije za varnost letalskega prometa Eurocontrol spremeniti pot za večino čezoceanskih poletov. Ti bodo do nadaljnjega potekali čez zračni prostor Grenlandije. Letalske družbe je Eurocontrol ob tem opozoril, da morajo pri čezoceanskih poletih zaradi spremenjenega poteka poleta upoštevati, da gre za daljšo pot od običajne, zaradi česar potrebujejo tudi več goriva.
Islandski ognjenik Eyjafjallajökulla bruha že od 13. aprila, za zdaj pa ni znakov, da bi se izbruh lahko kmalu končal.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje