V sporočilu, ki je presenetilo letalski svet, sta podjetje Irkut Corporation in njegova matična družba United Aircraft Corporation sporočila, da je MC-21-300 uspešno končal 30-minutni preizkusni polet na višini 1000 metrov, pri čemer je letel s hitrostjo 300 kilometrov na uro.
"Preizkusna misija je končana. Polet je minil brez težav, tako da ni težav za nadaljnje testiranje," je po koncu uspešne misije dejal pilot Oleg Kononenko.
Čestitke predsedniku letalske družbe Irkut General Olegu Demčenku in njegovim sodelavcem je izrekel tudi ruski predsednik Vladimir Putin, ki je preizkusni polet označil za "pomemben dogodek".
Dve različici letala
Dvomotorno letalo MS-21 bodo Rusi proizvajali v dveh različicah: MC-21-300 bo imel od 160 do 211 sedežev, MC-21-200 pa od 130 do 165 sedežev. Letelo bo lahko 6.000 kilometrov, na letalskem trgu pa bo tekmoval z boeingovim letalom 737 in airbusovim A320, ki zdaj obvladujeta ta segment.
Proizvodnja naj bi se začela v dveh letih, po poročanju ruskih državnih medijev so bile sklenjene že številne pogodbe s tujimi in domačimi podjetji, ki bodo sodelovala pri proizvodnji. Naročenih naj bi bilo že 175 letal. Med naročniki je državni obrambni konglomerat Rostec, ki bo kupil 85 letal, najmanj 50 izmed njih pa jih bo dal v najem Aeroflotu.
Zaradi sankcij Zahoda, ki jih je ta uvedel proti Rusiji zaradi njene vloge v ukrajinski krizi, si Moskva močno prizadeva za oživitev domače industrijske proizvodnje, da bi tako zmanjšala odvisnost države od tujih podjetij.
Preizkusni polet, o katerem mediji niso bili obveščeni vnaprej, so Rusi izvedli tri tedne po tem, ko je Kitajska predstavila svoje novo potniško letalo C919, s čimer je naredila nov korak v dvigu konkurence v letalski industriji, kjer sta najmočnejša akterja Boeing in Airbus. Letalo so sicer predstavili že lani junija v Irkutsku.
Po besedah ruskih uradnikov je MC-21 boljši od letal zahodnih družb, zahodni analitiki pa menijo, da čaka Kitajsko in Rusijo velik izziv v boju za zmanjšanje duopola obeh največjih podjetij. Po besedah predsednika uprave United Aircraft Corporation Jurija Šljusarja pričakujejo, da bo povpraševanje po letalu v prihodnjih 20 letih okoli 15.000 letal. "Prepričan sem, da bodo letalske družbe cenile naš model," je dejal.
Oživitev ruske letalske industrije
Rusija je bila v preteklih letih deležna številnih kritik in očitkov o zastareli letalski floti in neizkušenih letalskih posadkah, zato si oblasti prizadevajo za obrnitev novega poglavja v letalski industriji. Aeroflot si je lani na ocenjevanju neodvisne spletne strani Skytrax prislužil štiri zvezdice, kar ga uvršča ob bok večjim evropskim in bližnjevzhodnim letalskim družbam ter pred več ameriških družb, tudi Delto in United.
Airbus in Boeing ostajata daleč pred kitajskimi in ruskimi konkurenti, tako po tehnični dovršenosti kot po prodajnih rezultatih. Analitiki ocenjujejo, da bi novo rusko letalo lahko postalo zelo prodajano v Rusiji ter nekaterih vzhodnoevropskih in azijskih državah. Po napovedih Irkuta bodo operativni stroški novega letala za 15 odstotkov nižji od podobnih letal zdajšnje generacije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje