Do tega sklepa je prišel senatni odbor za trgovino, ki je v petek objavil izsledke preiskave, ki se je sprva usmerila na nesrečo letala max, vendar se je pozneje razširila na številne varnostne težave FAA-ja, poroča Washington Post. Poročilo so objavili mesec po tem, ko je FAA odpravil prepoved letenja za sporna letala, ki je veljala 20 mesecev.
S testom simulatorja so skušali julija 2019 ugotoviti, ali se lahko piloti ob napačni programski opremi hitro odzovejo, kar je povezano z dvema letalskima nesrečama, v katerih je umrlo 346 ljudi. Žvižgač je zatrdil, da so uradniki pri Boeingu poskusne pilote usmerili, kako se pravilno odzvati, in jim dali navodila, naj določeno stikalo ob težavah obrnejo v desno.
Boeing: "Iz nesreč smo se veliko naučili"
Incident po navajanju Washington Posta nakazuje, da sta Boeing in FAA v tesnih odnosih, ki so po mnenju preiskovalcev vplivali na prvotno varnostno spričevalo letala maxa in vsaj na zgodnjo fazo prizadevanj za ponovno odobritev letenja teh letal.
"Iz nesreč letala lion air 610 in etiopskega leta 302 smo se veliko naučili in nikoli ne bomo pozabili življenj, ki smo jih izgubili na krovu," so sporočili z družbe Boeing. Ob tem so nadaljevali: "Dogodki in pridobljene izkušnje so naše podjetje preoblikovali in našo pozornost nadalje usmerili k našim temeljnim vrednotam: varnosti, kakovosti ter integriteti."
FAA je v izjavi zagotovil, da pregleduje poročilo odbora in da je po nesrečah letalo max temeljito pregledal. "Prepričani smo, da so varnostna vprašanja, ki so bila usodna v tragičnih nesrečah letal lion air 610 in let 302 Ethiopian Airlines, razrešena s spremembami zasnove letal, ki smo jih zahtevali ter so jih neodvisno potrdili pri FFA-ju in njegovih partnerjih," so sporočili iz agencije. Zagotovili so še, da so odboru za preiskavo zagotovili vse podatke in se zavezali, da bodo upoštevali zakone, ki prepovedujejo povračilne ukrepe proti žvižgačem.
"Nepotrebno tveganje"
Poročilo je dolgo 100 strani in se opira na tisoče dokumentov ter trditev 57 ljudi, ki so prijavili nepravilnosti, in opisuje težave, ki jih ima FAA pri nadziranju letalske industrije.
Preiskovalci so ugotovili, da se žvižgači redno srečujejo s povračilnimi ukrepi, kadar pa želijo inšpektorji uveljaviti varnostna pravila, zasebna podjetja poiščejo pomoč pri upravnikih agencij.
Poročilo pravi še, da so "sistemske pomanjkljivosti" pri FAA-ju "nepotrebno tveganje za javnost, ki uporablja letala".
"Poročilo podrobno opisuje številne pomembne primere izpadov nadzora letalske varnosti in neuspešnega vodenja v FAA-ju," je dejal predsednik odbora senator Roger Wicker in izpostavil, da so ugotovitve preiskave skrb vzbujajoče. S senatorko Mario Cantwell sta predlagala zakonodajo, s katero bi FAA-ju zagotovili večjo neodvisnost od industrije in dodatno zaščitili žvižgače.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje