Po nekaterih ugibanjih naj bi se pojavile težave pri sporazumevanju med pilotom in kontrolorji v ruskem nadzornem stolpu. Spet drugi mediji poročajo, da je pristanek kljub opozorilom, da naj se letalo zaradi goste megle preusmeri na drugo letališče, zahteval poljski predsednik Lech Kaczynski.
Ruska državna televizija je poročala, da poljska posadka ni dobro govorila ruskega jezika. V ruskem nadzornem centru na letališču Smolensk pa v trenutku pristajanja letala naj ne bi bilo osebe, ki bi govorila angleško. To je seveda zelo neobičajno, saj je znanje angleščine eden izmed pogojev za delo v letalskem prometu. Ta velja za uradni jezik v letalstvu - prav tako so vsa vzdrževalna dokumentacija in navodila za vzdrževanje v angleščini. Ruski medij life.ru poroča, da naj bi se ruski kontrolorji s pilotom tupoljeva Tu-154 pogovarjal ravno v ruščini, in ne v angleščini, zaradi česar naj bi prišlo do nesporazuma v komunikaciji. Očitke, da pilot ni znal rusko, so že ovrgli poljski preiskovalci, ki trdijo, da je ta jezik obvladal odlično.
Pristanek ukazal sam Kaczynski?
Namigovanja, zakaj se je izkušen pilot odločil pristati, naj bi bil tudi ta, da mu je tako ukazal sam poljski predsednik Lech Kaczynski, ki ni želel zamuditi proslave ob 70. obletnici pokola poljskih vojakov v Katinskem gozdu. Znano je, da je bil Kaczynski trmoglav človek. Ko je leta 2008 letel v Tbilisi, pilot tam zaradi spopadov ni hotel pristati. Glede na to, da je poljski predsednik tudi vrhovni poveljnik vojaških sil, je pilota obtožil za strahopetca. Pilotu so zaradi dogodka sodili tudi na vojaškem sodišču.
Preiskovalci proučujejo prvo črno skrinjico
Preiskovalci so že našli črni skrinjici. Prvo črno skrinjico so začeli dešifrirati danes zjutraj, drugo bodo proučili v kratkem. Kot smo že poročali, naj bi bil vzrok za nesrečo človeške narave, in ne tehnične. Letalo tupoljev Tu-154 naj bi bilo v dobrem stanju, saj je bil pred nekaj meseci na tehničnem pregledu, kjer so mu zamenjali motor, poroča CNN.
Med nesrečo je bila v Smolensku gosta megla, zato so ruski kontrolorji poleta pilota opozorili, da je vidljivost za pristanek slaba. Dejali naj bi mu, da ne more pristati v Smolensku, in ga zato preusmerili v Minsk ali v Moskvo. Pilot naj bi se kljub opozorilom odločil pristati, in to kar trikrat. Ko se je pilot odločil pristati v četrto, je letel zelo nizko in zelo hitro, zato se je zadel v drevesne veje in letalo je treščilo na tla.
Po poročanju CNN-a so ruske oblasti zavrnile kakršno koli vpletenost v dogodek.
Zakaj Poljska še vedno uporablja tupoljev Tu-154?
Tudi to je eno izmed vprašanja, ki so si ga ob nesreči v Smolensku zastavili mediji. Po podatkih agencije Reuters so tupoljev Tu-154 razvili Rusi, svoj prvi polet pa je opravil 4. oktobra 1968. Izdelali so 1.015 primerkov tega letala, v svoji zgodovini pa je imel 63 resnih nesreč, izmed njih se jih je 36 končalo z večjim številom žrtev. Večje nesreče z omenjenim letalom so bile tudi v Iranu. Zadnja je bila julija lani, ko je umrlo 168 ljudi, zato so se iranske oblasti odločile, da tupoljeva TU-154 ne bodo več uporabljale.
V nesreči umrli številni visoki uradniki
V sobotni nesreči je umrlo 97 ljudi, med katerimi so bili visoki predstavniki poljskega političnega vrha. Poleg predsednika Lecha Kaczynskija, so umrli:
- prva dama Maria Kaczynski,
- guverner poljske centralne banke Slawomir Skrzypek,
- načelnik generalštaba poljske vojske Franciszek Gagor,
- vodja predsednikovega kabineta Wladyslaw Stasiak,
- namestnik zunanjega ministra Andrzej Kremer,
- podpredsednik parlamenta Jerzy Szmajdzinski,
- pomočnik obrambnega ministra Stanisław Komorowski,
- predsednik olimpijskega komiteja Piotr Nurowski,
- pomočnik ministra za kulturo Tomasz Merta,
- vodja sveta za nacionalno varnost Mariusz Handzlik,
- vodja inštituta, ki preiskuje nacistične in sovjetske zločine nad Poljaki, Janusz Kurtyka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje