Nesreča se je zgodila kmalu po tem, ko je vlak speljal s postaje in ko še ni dosegel polne hitrosti. Foto: EPA
Nesreča se je zgodila kmalu po tem, ko je vlak speljal s postaje in ko še ni dosegel polne hitrosti. Foto: EPA
Ostanke servisnega  vozila peljejo s kraja trčenja
Kljub silovitosti trčenja se magnetni vlak zaradi konstrukcije proge ni iztiril. Foto: EPA

Policija skuša ugotoviti, zakaj je vlak družbe Transrapid, ki je voden daljinsko s centrale, sploh speljal s postaje, saj je bilo na 30 kilometrov dolgi testni progi med Lathenom in Dörpnom na Spodnjem Saškem še vedno servisno vozilo na rednem obhodu.

Voznik je po prvih izsledkih še pred trčenjem, ki se je zgodilo pri hitrosti 200 km/h, med procesom speljevanja, stisnil zavoro v sili, a trčenja s servisnim vozilom ni več mogel preprečiti. 60-tonsko servisno vozilo, v katerem sta bila dva človeka, sicer nima magnetnega pogona, ampak ga poganja dizelski motor. Preiskovalci upajo, da jim bodo v pomoč pri iskanju vzrokov za nesrečo radijski posnetki pogovorov med centralo in voznikom.

Merklova na mestu nesreče
Okoli 400 reševalcev je v naporni akciji iz ostalin, ki so visele na 21 let stari progi pet metrov nad zemljo, rešili vseh 10 preživelih in 23 trupel. Potniki so bili večinoma delavci Transrapida in bližnjega doma za upokojence. V nesreči je umrla tudi neka Američanka.

Nemška kanclerka Angela Merkel je ob obisku mesta nesreče dejala, da besede ne morejo popisati občutkov, obenem pa je izrekla vso podporo svojcem ponesrečenih. Merklova se je izognila ugibanjem o nadaljnji usodi magnetnega vlaka.

Magnetni vlak uporablja posebno tehnologijo, ki omogoča, da vozilo dejansko lebdi nad progo. Dosega lahko izjemne hitrosti, vendar je gradnja proge zelo draga, zato je podobna proga, prav tako nemškega izvora, le še v Šanghaju na Kitajskem.