Trenutno je v avtomobilski industriji največji izziv pomanjkanje polprevodnikov in elektronike pri proizvodnji avtomobilov. Dodatne težave prinaša tudi veliko povišanje cen energentov in surovin, kot so baker, aluminij in jeklo. »Zaradi tega je proizvodnja avtomobilov v drugem polletju letošnjega leta za okvirno 30 odstotkov manjša, kot je bila v prvem polletju, ko je bila rekordna v primerjavi z letom 2019,« je pojasnil generalni direktor Hidrie dr. Iztok Seljak. Dobava novih avtomobilov se je po podatkih Sekcije pooblaščenih trgovcev in serviserjev z motornimi vozili, ki deluje v okviru GZS, letos v primerjavi z lani v Sloveniji zmanjšala za 25 odstotkov. Cene novih avtomobilov so se letos povišale za pet do deset odstotkov, nekatere znamke napovedujejo dražje avtomobile tudi prihodnje leto. Kupci nova vozila sicer naročajo v enakem obsegu kot lani, a nanje čakajo precej dlje kot običajno. »Dobavni roki v avtomobilski industriji so rekordno dolgi. Čaka se sedem, osem mesecev ali več, to obdobje pa se še podaljšuje,« je opozoril Seljak. V nekoliko boljšem položaju so nezahtevni kupci. »Če nimate posebnih želja, torej da bi konfigurirali vozilo po svoje, ga lahko dobite takoj,« je povedal urednik revije Avto magazin Matjaž Korošak.
Dve leti staremu vozilu vrednost ni padla
Pomanjkanje novih vozil je povzročilo tudi dvig cen rabljenih. Slovenski prodajalci rabljenih vozil so že kmalu po razglasitvi epidemije marca lani zaznali cenovna nihanja. Sprva je prodaja praktično zamrla, od prejšnje zime pa so cene rabljenih vozil občutno poskočile. V zadnjem letu so se dvignile za pet do deset odstotkov, odvisno od znamke in starosti vozila. »Danes so cene približno take kot pred dvema letoma. Kdorkoli je tedaj kupil avto, do danes ni izgubil nič,« je povedal Marko Ferlin iz podjetja Odkrit nakup. Cene so se najbolj povečale pri do tri leta starih avtomobilih, dražijo se tudi do pet let stara vozila. Razlog je pomanjkanje polprevodnikov in mikročipov, zaradi česar je zastala proizvodnja novih avtomobilov. Pri Zvezi potrošnikov Slovenije ocenjujejo, da je k takšnim razmeram na trgu rabljenih vozil pripomogla tudi sprememba ozaveščenosti potrošnikov, predvsem v zahodnih državah. »Ljudje so začeli razmišljati tudi o drugih vrstah prevoza, obstaja precej ponudnikov za izposojo vozil, v večjih mestih so seveda možne izbire tudi javni prevoz, kolo in pešačenje. Evropejci so ugotovili, da ne potrebujejo več treh vozil in zato nimajo v lasti večjega števila avtomobilov,« je povedal Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije. Okorn še opozarja, da je to tudi razlog, zakaj se trg še ne bo kmalu ustalil. Tudi prodajalci rabljenih vozil ocenjujejo, da se bodo cene vozil še nekaj časa dvigale. »Čas je tak, da se taktika čakanja na padec cen ne splača. Kdor ima namen kupiti avto, naj to naredi raje prej kot kasneje,« meni Marko Ferlin. Velja pa tudi obrnjeno: kdor ima namen vozilo prodati , naj še malo počaka, saj bo najverjetneje zanj iztržil več.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje