Tudi terenskim avtomobilom in njihovim mehkužnejšim sorodnikom SUV-jem lahko pretirana samozavest voznikov škodi. Foto: Newspress
Tudi terenskim avtomobilom in njihovim mehkužnejšim sorodnikom SUV-jem lahko pretirana samozavest voznikov škodi. Foto: Newspress
Vožnja skozi vodo
Vožnji po poplavljenih cestah se je bolje izogniti, v nasprotnem primeru pa zahteva previdnost in upoštevanje osnovnih pravil. Foto: Newspress
Vožnja skozi vodo
Že manjša količina vode na cestišču zahteva drugačen način vožnje, bodisi zaradi varnosti ali pa vsaj vljudnosti do drugih udeležencev v prometu. Foto: Newspress

Strokovnjaki opozarjajo, da vse preveč ljudi podcenjuje moč naraslih voda in se ne zaveda, da lahko že 15 centimetrov globoka hitro tekoča voda spodnese odraslega človeka, pri trideset centimetrih globine srednje velik avtomobil, pri 60 centimetrih pa večina avtomobilov "zaplava". Še pred tem pa pri večini avtomobilov voda že poškoduje motor in pogosto tudi električne sklope.

Če avtomobil izgubi stik s tlemi, je seveda težje tudi reševanje morebitnih potnikov, ki bodo imeli že težave z zapustitvijo potniške kabine, še hujše pa nato pri reševanju iz vode. Tok meter globoke vode, ki se premika s hitrostjo metra na sekundo, bo velik izziv že za večino odraslih, pri hitrosti 1,8 metra na sekundo pa bodo v vsakem primeru izgubili stik s tlemi.

V vodo z vozilom le v skrajnem primeru
V priporočilih, kako ravnati v primeru poplav, zato strokovnjaki voznikom svetujejo, da naj se poskusijo izogibati vožnji po poplavljenih površinah, še posebej, če višina vode preseže 15 centimetrov. Njeno višino pa naj raje premerijo s pomočjo obcestnih stebričkov in naj ne zapeljejo na slepo v vodo, ki je po navadi motna in ne dopušča ocene višine, prav tako pa lahko skriva usodne pasti, na primer poškodbe cestišča zaradi toka vode, ki s seboj prinaša tudi predmete, ki bi lahko poškodovali vozilo in preprečili nadaljevanje vožnje.

Čez vodno oviro čim počasneje, a odločno
Za premagovanje vodne ovire priporočajo tudi čim počasnejšo vožnjo, s čimer se zmanjša višina vala pred vozilom in prepreči zalitje motorja. Hitrost pa je boljše uravnavati s "podrsavanjem" sklopke, ne pa zaviranjem ali popuščanjem plina, da se prepreči vdor vode v izpušno cev.

Premagovanje poplavljenega cestnega odseka je vedno boljše le z enosmernim prometom, saj dopušča več možnosti izbire najvišjega dela cestišča, ki se spušča levo in desno, poleg tega pa se izognete morebitnemu valu nasproti vozečega vozila.

Ko je ovira premagana, poslušajte motor
Takoj ko je vodna ovira premagana, pa je treba previdno "osušiti" zavore z nežnim pritiskom na stopalko zavor, da se odstrani vodni film, ki bi zmanjšal učinek zaviranja. Če začne motor pokašljevati, pa je bolje vozilo ustaviti in vsaj nekaj časa počakati, da voda odteče s problematičnih delov motorja, Nadaljevanje vožnje lahko namreč močno poškoduje motor, za kar zadostuje že manjša skodelica vode, še dodajajo strokovnjaki.