Scenic je Renaultova zgodba s skoraj 30-letno zgodovino. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Scenic je Renaultova zgodba s skoraj 30-letno zgodovino. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Pa smo jo dosegli. Petstotico namreč. Z novim renaultom scenicom mi je uspelo prevoziti več kot 500 kilometrov, preden sem moral ponovno obiskati električno polnilnico. Če sem čisto iskren, smo enkrat petstotico v Avtomobilnosti že dosegli. Na poti od Bodenskega jezera, ko smo šli čez Alpe, s cupro bornom. Takrat smo jo dosegli predvsem po sili razmer, zaradi težav s polnjenjem, ko je bilo na regionalnih cestah zelo težko najti delujočo polnilnico, zato se je bilo treba voziti po polžje.

Kaj je bilo zdaj drugače?

Tokrat to ni bila s težavo dosežena številka. Vozil sem tako, kot vsak dan vozim vozila na testu. Da bomo natančni, govorim o številki, ki sem jo dosegel pri mešanem ciklu. To pomeni tretjina vožnje po avtocesti, tretjina po regionalni cesti in tretjina vožnje po mestu. Test je potekal pri temperaturah med 10 in 15 stopinj Celzija, kar po mojem mnenju predstavlja kar dober primer tipične, spomladanske uporabe tega avtomobila.

Tudi za dnevne migrante, ki boste več vozili po avtocesti, imam dober podatek. S tem avtomobilom sem se odpravil tudi do Dunaja. Kar pet se nas je peljalo z vso pripadajočo prtljago in tudi s te poti lahko poročam o ugodni porabi energije, ki je bila le nekaj nad 20 kilovatnih ur na 100 kilometrov.

Vabljeni, da si celoten test ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost.

Čeprav imajo nekateri električni avtomobili še večjo baterijo, kot jo ima scenic, petstotice ne dosežejo prav pogosto. In kaj je nauk te zgodbe? Skrivnost je v učinkovitosti in tukaj je na mestu predlog, da se ne obremenjujete preveč s skupnim dosegom, pač pa z učinkovitostjo električnega avtomobila. Zakaj bi v hribe nosili težko prtljago za en teden, če pa vemo, da bomo pešačili le en dan? Scenicova kapaciteta baterije je zelo pametno odmerjena.

Družine in njihove potovalne navade, pa tudi njihova globoka hotenja glede vplivov na okolje in varnosti, so se z leti spremenili in scenic se jim je ves ta čas prilagajal. To velja tudi za električno dobo. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Družine in njihove potovalne navade, pa tudi njihova globoka hotenja glede vplivov na okolje in varnosti, so se z leti spremenili in scenic se jim je ves ta čas prilagajal. To velja tudi za električno dobo. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Dobro delujoči sistemi za pomoč vozniku

Precej pameten je ta avto tudi na področju asistenčnih sistemov. Predvsem sistem za ohranjanje sredine voznega pasu in pametni prilagodljivi tempomat sta mi bila v veliko pomoč. Tudi zato, ker nista zelo invazivna, ampak na naše reakcije odreagirata precej zmerno.
Na žarometih smo opazili oznako "Narejeno v Sloveniji". Gre za matrične žaromete, ki so plod slovenskega znanja, izdeluje jih Hella Saturnus in tudi tovarno teh žarometov smo v naši oddaji že obiskali. Tudi proizvajalci strojne in programske opreme so svoje delo opravili zelo temeljito, saj žarometi delujejo zelo prepričljivo.

Pravi družinski avto

Scenic z zajetnim električnim dosegom nedvomno želi igrati vlogo prvega avtomobila pri hiši. Zanimalo nas je tudi, ali je to še tisti scenic, ki je naokoli prevažal toliko družin, tudi v Sloveniji?
Danes ima scenic izključno električni pogon, pa tudi enoprostorska oblika se je v duhu časa nekoliko preobrazila. Scenic je bil v notranjosti zelo praktičen. Imel je na primer pomično klop, ločene zadnje sedeže, kjer je bilo preprosto namestiti tudi otroške sedeže, pa tudi možnost steklene strehe, ki je otrokom na zadnji klopi ponujala užitke in zabavo, ko so skoznjo občudovali krošnje dreves in dežne kapljice.

Veliko tega je ohranil tudi novi scenic. Na papirju gre danes res za SUV, a sam bi rekel, da gre v tem primeru bolj za mešanico SUV-ja in družinskega karavana. Tudi v novem scenicu se povsem brez težav zadaj vozijo trije, tudi na dolge poti. In tudi stekleno streho imamo, ki je elektrokromatska in jo lahko danes po želji zatemnimo s preprostim govornim ukazom Googlu, ki ga moramo sicer izvesti v angleškem jeziku.

Multimedijsko napravo OpenR Link bogati več kot 50 aplikacij, kar uporabnikom omogoča učinkovitejše načrtovanje poti. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Multimedijsko napravo OpenR Link bogati več kot 50 aplikacij, kar uporabnikom omogoča učinkovitejše načrtovanje poti. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Pravzaprav so Googlove storitve ena največjih prednosti zadnje generacije Renaultovih vozil. Po mojem mnenju so največja prednost integrirani Googlovi zemljevidi, tudi nasploh pa je Renaultov zaslon zelo dobro odziven in zelo preprost za uporabo. Všeč mi je tudi, da imamo na dnu še vedno nekaj fizičnih gumbov za nastavljanje glavnih funkcij. Morda bi pri Renaultu lahko bolj zapolnili oziroma izkoristili večji zaslon pred voznikom, verjetno pa vam bo všeč, da se ročica za prestavljanje zdaj nastavlja neposredno ob zelo lepo oblikovanem volanskem obroču. Na volanskem obroču imamo tudi gumb "multi sense", s katerim zelo preprosto menjamo vozne programe.

Materiali v notranjosti so medtem na zadovoljivi ravni, predvsem tam, kjer se površin dotikamo in je to najpomembnejše. Še bolj pa scenic prepriča z odlagalnimi mesti in nasploh s svojo prostornostjo. Pravzaprav je notranjost sodobnega scenica celo bolj prostorna, kot bi ji to prisodili glede na zunanji videz avtomobila. Tudi prtljažnik je danes še naprej kar velika “kocka”. Tako kot pri originalu.

Temelji na konstrukcijski osnovi za električna vozila CMF-EV. Ima kompakten akumulator z zmogljivostjo do 87 kWh. Elektromotor ima moč do 160 kW (kar ustreza 220 KM), glede na kompaktne zunanje mere pa je avtomobil okreten in živahen. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Temelji na konstrukcijski osnovi za električna vozila CMF-EV. Ima kompakten akumulator z zmogljivostjo do 87 kWh. Elektromotor ima moč do 160 kW (kar ustreza 220 KM), glede na kompaktne zunanje mere pa je avtomobil okreten in živahen. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Tudi pelje se zelo dobro

V novodobnem scenicu še naprej ostaja dosti scenica. Ni velik, a je prostoren, ima tudi veliko baterijo, a ni požrešen. Le na področju voznih lastnosti je to danes precej drugačen avto. Najnovejši je precej bolj prepričljiv v zavojih. Krmiljenje scenica je zelo lahkotno, a nudi dobro povratno informacijo. Podvozje je dovolj odzivno, a ne trdo, za nameček pa je precej nizka tudi vozniška pozicija, kar pomeni, da avto v zavojih zelo dobro čutimo.

Elektromotor naše testne različice ima 160 kW moči in 300 Nm navora, kar pomeni, da je avto prijetno poskočen, a tisto, kar pri scenicu resnično prepriča, je njegova učinkovitost. Ko boste prevozili 500 kilometrov in se ustavili na polnilnici, boste lahko na hitri polnilnici polnili z največ 150 kW moči, še skoraj pomembnejši podatek pa je, da boste lahko z izmeničnim tokom na "običajni" javni polnilnici polnili z 22 kW moči. To je danes že kar redko, ampak zelo uporabno.

Renault scenic (z dolgim dosegom) – ključni tehnični podatki:

Največja moč: 160 kW
Največji navor: 300 Nm
Pogon: dvokolesni, na prednji par
Vrsta baterije: litij-ionska
Arhitektura: 400 V
Uporabna kapaciteta baterije: 87 kWh
Najvišja hitrost: 170 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 7,9 s
Testna poraba energije pri mešanem ciklu: 17,0 kWh/100 km (pri 13 stopinjah Celzija)
Največja moč AC polnjenja: 22 kW
Največja moč DC polnjenja: 150 kW
Masa praznega vozila: 1.917 kg
Vlečna zmogljivost: do 1.100 kg
Dolžina: 4.470 mm
Širina: 2.085 mm
Višina: 1.571 mm
Medosna razdalja: 2.785 mm
Prostornina prtljažnika: 545 L
Obračalni krog: 10,9 m