Nekateri proizvajalci (in s tem mislim predvsem na tiste, ki bodo naredili večjo luknjo v vaši denarnici) so pripravljeni za svoja vozila ponuditi več garancije. Nekaj jih gre celo tako daleč, da kupcem omogočijo, da njihove modele ob pomoči tovarniških inštruktorjev priganjajo do skrajnih mej - pod nadzorom in tam, kjer se to sme početi: na dirkališču.
Tokrat nas je pot ponesla na carigrajsko dirkalno stezo, kjer so se nekoč preganjali tudi bolidi formule 1. Turki močno upajo, da se bodo v prihodnosti spet - če bo le Bernie Ecclestone zahteval malo manj zelencev za uvrstitev VN-ja Turčije na koledar dirk formule 1. Morda se kdo še spomni preganjanja Michaela Schumacherja in Fernanda Alonsa skozi epsko Diabolico (ovinek 8) v sezoni 2006. In še nekaj je posebnega na stezi, ki jo je oblikoval legendarni arhitekt Hermann Tilke - to, da se vozi v nasprotni smeri urnega kazalca.
Porschejeva vozniška akademija
Porschejeva vozniška akademija se je začela povsem šolsko. Vsaka skupina je dobila inštruktorja, večina jih je v svojih zgodnjih letih tudi profesionalno dirkala. Kot v šoli se človeku zdi, da so to stvari, ki jih že poznaš in si želiš le na stezo. Kaj se v teoriji zgodi z vozilom, ko začne odnašati zadek ali ko v ovinku odnaša sprednji del, se zdi dolgočasno. A dejstvo je, da praktično nobene stvari ne moremo obvladati brez matematike in fizike. Šele ko razumeš, zakaj ti bo avto odneslo iz ovinka in kaj bi moral v teoriji storiti, da to popraviš, lahko to poskusiš v praksi. Vse drugo je, pri toliko "konjih" in takšnih hitrostih, preveč nevarno.
Sledili so preizkusi asistenčnih sistemov, kjer je zanimivo opazovati, kaj avtomobili dejansko počnejo namesto nas. Ob simulaciji hitre menjave voznega pasu so se mnogi brez elektronskega stabilizacijskega programa (ESP), že pri 60 km/h vrteli in močno poplesavali.
Kdo bo pozneje zavrl?
Še ena stvar je, tudi ko nismo na dirkališču, zelo pomembna. To, da se zavedamo, kako hitro naše vozilo pospešuje. In morda celo še pomembneje je, kako hitro in močno lahko zaviramo. Že prva napaka, ki jo počnemo ob morebitnem naletu ali ko vidimo gnečo pred sabo, je, da začnemo zavirati počasi in nato stopnjujemo. V vsakem primeru bi bilo bolje, če že takoj močno pritisnemo na zavoro in lahko nato še vedno popuščamo. Seveda je treba prej preveriti, ali je kdo za nami, in po potrebi vključiti vse štiri smernike. Novejša vozila ob močnem zaviranju za to poskrbijo sama – če se vklopi ABS-sistem, pa začnejo zavorne luči močno utripati.
In tega utripanja je bilo na stezi zelo veliko. Pri dirkanju je boljši tisti, ki ima lepšo linijo, hitreje pospešuje iz ovinkov in pozneje (to pomeni tudi močneje) zavira. In ima boljšo "mašino", takšnih pa tokrat ni manjkalo.
Igranje in adrenalin prideta do vrhunca ob preverjanju, kako se odzvica avto z motorjem za zadnjim parom koles in koliko ti v zavojih dovoli tisti, ki ima motor postavljen nekoliko bolj centralno, pred zadnji par koles. Ali pa morda celo zadaj gnano vozilo z motorjem spredaj.
Launch control s popolnoma novimi porscheji
Še anekdota s preverjanja Porschejevega launch controla; ta funkcija omogoča najhitrejše speljevanje z mesta. Voznik na avtomatiku pritisne zavoro (z levo nogo) in nato močno pohodi plin z desno nogo. Ko se na zaslončku pokaže, da je sistem za speljevanje pripravljen, levo nogo umakneš z zavore in avto se dobesedno izstreli z mesta. Vse praktično stori vozilo samo, brez zdrsavanja pri speljevanju. Pnevmatike pa so po vsakem speljevanju tako vroče, da ima človek občutek, da se bodo stopile.
Ko sem prvič preizkusil boxsterja s tem sistemom, je imel ta prevoženih 50 kilometrov. V nekaj dneh je bilo teh speljevanj toliko, da bi jih bilo nemogoče prešteti. In tako je ovržen še en mit o tem, kako moramo paziti na vrtljaje pri novih vozilih.
Viceprvak
Češnja na torti pa je bil poligon, kjer smo vsi udeleženci preverjali svoje vozniške sposobnosti z novim 718 boxsterjem. Tako kot se za uredništvo Avtomobilnosti spodobi, smo tudi na tem tekmovanju veljali za favorite - Andrej Brglez je na dirki ob 50-letnici porscheja 911 namreč domov prinesel pokal za prvo mesto. Tokrat se je zmaga izmaknila za en stožec - dvosekundni pribitek je bil dovolj le za drugo stopničko.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje