![Renault pri novi petici, ki v dolžino meri le 3,92 metra, stavi na retro obliko. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič Renault pri novi petici, ki v dolžino meri le 3,92 metra, stavi na retro obliko. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2025/02/11/66426069.jpg)
Novodobna petica stavi na najnovejšo tehnologijo in tudi čustva, saj oblikovno spominja na original.
Petica je bila Renaultova uspešnica v sedemdesetih in osemdesetih letih, zdaj pa je ob prihajajočem twingu in renaultu 4 e-tech electric, ki šele prihajata na trg, največje upanje v dobi elektromobilnosti. Nova petica ima tako kot original nalogo spremeniti avtomobilski svet.
Pred dobrega pol stoletja je bila odgovor na naftno krizo in tudi nov način razmišljanja. Enako je danes, ko želi Renault množicam ponuditi cenovno dostopna električna vozila.
Francozi veliko stavijo na obliko. Ta je zelo retro, s poudarkom na detajlih, ki spominjajo na original. Stavi na čustva. Pol stoletja po prvi petki je nova v resnici dizajnerski poklon originalu. To se opazi že na prvi pogled. Sodobni dizajn z retro začimbami so vsekakor eden glavnih adutov tega avtomobila. Po navadi nov model prinese nov oblikovalski jezik ali pa se vklopi v sistem. Petka je v tem pogledu unikat.
![Z 2,54 metra medosne razdalje je to avto za štiri osebe, a res udobno bo le tistima spredaj. Prtljažnik je s 326 litri prostornine precej zajeten za tako majhen avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič Z 2,54 metra medosne razdalje je to avto za štiri osebe, a res udobno bo le tistima spredaj. Prtljažnik je s 326 litri prostornine precej zajeten za tako majhen avtomobil. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2025/02/11/66426073.jpg)
Notranjost predvsem pri sedežih jasno kaže, da se zgleduje po retro dizajnu turbo petice. Renaultov avatar, ki je povezan s chat GPT-jem, omogoča, da se s petko pogovarjate. Čeprav ima nova petica pet vrat, pa je ta avtomobil najprimernejši za štiri. Spredaj je zelo udobno, zadaj pa bo kakšnemu višjemu potniku manj prijetno. Prostornina prtljažnika je 326 litrov, kar je zelo solidno za to kategorijo električnih avtomobilov.
V mestu tudi več kot 400 km na elektriko
Novi renault 5 e-tech electric je na voljo z dvema različnima kapacitetama baterije (40 kWh ali 52 kWh) in za zdaj dvema različnima močema elektromotorja (90 kW, 110 kW), ki je vgrajen spredaj in vselej poganja prednji kolesni par. Glede na preizkušeno na prvi vožnji bomo lahko v ugodnih razmerah z enim polnjenjem večje baterije prevozili približno 350 kilometrov pri mešanem ciklu, v mestu pa tudi več kot 400 kilometrov.
![Kabina je moderna, zaznamujeta jo velika digitalna zaslona, integriran Google in tudi avatar, ki zmore s pomočjo umetne inteligence svetovati glede polnjenja na dolgih poteh in odgovoriti na številna vaša vprašanja. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič Kabina je moderna, zaznamujeta jo velika digitalna zaslona, integriran Google in tudi avatar, ki zmore s pomočjo umetne inteligence svetovati glede polnjenja na dolgih poteh in odgovoriti na številna vaša vprašanja. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič](https://img.rtvcdn.si/_up/upload/2025/02/11/66426081.jpg)
To pomeni, da so Renaultovi inženirji pri učinkovitosti pogona naredili korak naprej. Bodo pa nekateri uporabniki v primerjavi z modelom ZOE morda pogrešali možnost AC-polnjenja z močjo 22 kilovatov. Največja moč DC-polnjenja pri manjši bateriji je 80 kW, pri večji pa 100 kW. Največja moč polnjenja na AC-polnilnici pa je za obe bateriji 11 kW.
Tisti, ki bo želel še več moči, bo moral kupiti električno Alpino, ki prihaja kot A290 z najmanj 220 KM. V Avtomobilnosti smo jo že preizkusili. Vabljeni k ogledu videoreportaže.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje