Poimenovanje frenault filante record 2025 izhaja iz imen dveh zgodovinskih renaultov: 40 CV des records in etoile filante (zvezdni utrinek). Ta enoseda "lovca na rekorde" sta v dvajsetih oziroma petdesetih letih dosegla vrsto hitrostnih in vzdržljivostnih rekordov. Pri Renaultu so razložili, da je novo demonstracijsko vozilo laboratorij aerodinamike, tehnologij in inovacij. V prvi polovici leta 2025 se bo podalo na osvajanje rekorda v porabi in dosegu.
"Letos, ko proslavljamo stoto obletnico prvih rekordov, je naše demonstracijsko vozilo filante record 2025 neposreden poklon izročilu znamke, ki je od nekdaj avtomobilski šport in doseganje rekordov uporabljala kot vzvod za gojenje tehnološke inovativnosti in razvoja za prihodnost," je dejala Sylvia Dos Santos, vodja strategije poimenovanj divizije za trženje pri Renaultu.
Dva Renaultova rekorderja
Enosed etoile filante, ki je bil novinarjem predstavljen 22. junija 1956 na avtodromu Montlhéry na obrobju Pariza, je na planjavi slanega jezera Bonneville v Utahu v ZDA dosegel številne hitrostne rekorde: 306,9 km/h na en kilometer, 308,85 km/h na pet kilometrov, 307,7 km/h na eno miljo in 280,8 km/h na pet milj.
Étoile filante je večino aerodinamičnih delov karoserije, na primer hrbtni plavuti na obeh straneh zadka, povzela iz sveta aeronavtike. Dirkalnik je bil zasnovan okrog nadvse močne turbine, ki je zmogla 270 konjskih moči (199 kW) pri 28.000 vrtljajih na minuto, poganjal pa jo je kerozin. Imela je cevni okvir, ki je bil oblečen v karoserijo iz poliestra, mehanizem transfluide za prenos moči z enim samim prestavnim razmerjem pa je bil pozneje predelan v polavtomatski menjalnik za model frégate. Poleg povečanja prepoznavnosti in ugleda znamke, še zlasti na drugi strani Atlantika, je etoile filante Renaultu omogočila napredek pri preučevanju lege na cesti in zavor vitkega vozila pri veliki hitrosti.
Preizkušali so vzdržljivost
Drugi rekorder, renault 40 CV des records, pa je hitrost združil z vzdržljivostjo. Z vozili 40 CV des records so v letih 1925 in 1926 Francozi dosegli niz hitrostnih in vzdržljivostnih rekordov. Številka 2025 v imenu renault filante record 2025 tako zaznamuje stoto obletnico rekordov iz leta 1925. S prvo različico 40 CV des records – type ML z odprto karoserijo – sta inženirja Garfield in Plessier na stezi Montlhéry 11. maja 1925 dosegla naslednje rekorde: povprečna hitrost v treh urah, povprečna hitrost na 500 kilometrov in povprečna hitrost na 500 milj.
Pozneje so dosegli še več rekordov, vendar najpomembnejši med njimi je bil 9. julija 1926 dosežen rekord na prireditvi 24 ur Montlhéryja z Garfieldom, Plessierom in Guillonom za volanom: 4.167,578 kilometra s povprečno hitrostjo 173,649 km/h. Za to so uporabili 40 CV des records type NM z zaprto karoserijo, ki je bila izdelana iz lesenega in mrežastega ogrodja, čez katero so bile napete zunanje površine iz umetnega usnja. Pod motornim pokrovom je bil veličasten vrstni šestvaljnik s prostornino več kot 9000 cm3, ki je razvil 150 konjskih moči (110 kW).
Ime record prikliče v spomin tudi manj znano vozilo nervasport des records, s katerim so 4. in 5. aprila 1934 dosegli kar devet mednarodnih in tri svetovne rekorde, med katerimi je bil tudi rekord na 48 ur z 8037 prevoženimi kilometri s povprečno hitrostjo 167,445 km/h.
Pred kratkim smo v Avtomobilnosti podobno zgodbo spoznali z znamko Mercedes-Benz. Tudi v Stuttgartu so se posvetili rešitvam za dolge vožnje z električnimi vozili. Električni mercedes CLA je postavil rekord: Trondheim–Carigrad v 24 urah. Vabljeni k ogledu videoreportaže.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje