"V tretje gre rado," je po zmagi Alye pripomnil avtor zmagovalne skladbe večera Raay.
Alya je v svoji 15-letni karieri prišla do prve zmage na večjem festivalu s skladbo Srce za srce (Ti). "Naj povem, da sem najprej Raayevo skladbo zavrnila, ker nisem vedela, ali je to pravi slog zame. Izvajala sem že podobne - brazilske - ritme v skladbah Brazil, Pesem za naju ... Ampak nisem bila prepričana," je po zmagi povedala Alya.
To sicer ni bila njena prva izkušnja s festivalom MMS. Leta 2000 se je prvič predstavila na otroškem in najstniškem MMS-ju v portoroški diskoteki Tivoli. Tudi takrat ga je vodila Lorella Flego. Alya se je še pod imenom Alja Omladič predstavila s skladbo Balzam za mlade. Glasbo je napisal Oto Pestner, besedilo Marjan Petan, aranžma pa je naredil Tomaž Kozlevčar.
To je bilo sicer tudi leto, ko so se na na najstniškem MMS-ju predstavile Sara Kobold, Katja Koren, Štefica Stipančević - Steffy (ki je prav tako letos sodelovala na MMS-ju), Monika Pučelj in skupina U3NEK (ki se jo mnogi še verjetno spomnijo iz časov Videospotnic po skladbi Čas za ljubezen).
"Na festival MMS sem šla brez pričakovanj. Ampak prvič v življenju sem si želela narediti nastop, ki je malo drugačen. Kot izvajalec vedno želiš malo rasti in se nadgrajevati," je priznala Alya. Največkrat se je sicer pevka pojavila na Emi, kjer je najprej leta 2003 osvojila 13. mesto s pesmijo Exploziv(no), nato je leto pozneje s pesmijo Fluid osvojila tretje mesto, dve leti za tem s pesmijo Exxtra peto mesto in leta 2007 s pesmijo Vizija 12. mesto.
Sledili so njeni poskusi v duetu – najprej leta 2009 z Rudijem Bučarjem (zmagovalcem MMS-ja leta 2014), ko sta s pesmijo Zadnji dan pristala na četrtem mestu in nazadnje z Nenom Belanom s pesmijo Misunderstandings.
Zmagovalna kombinacija z Raayem in mamo
Njena odločitev za sodelovanje na MMS-ju pa je bila spontana, k njej pa je prispevala tudi pobuda Raaya, ki je avtor letošnje zmagovalne skladbe MMS-ja (kamor se podpisujejo še Tina Piš - pod glasbo, Cvetka Omladič - pod besedilo ter Tim Valant in Franci Tepina - pod aranžma). "Piše odlične skladbe, je dober v harmonijah in napiše pesem, ki si jo zapomniš. Pri nas je zelo malo avtorjev, ki bi to znali narediti. Vsi nekaj komplicirajo. Sem glasbenica in zagovarjam ustvarjanje, prav tako pa tudi zagovarjam, da vsak izvajalec ohranja svoj duh - svoj slog pisanja," je bila odločna Alya.
Pomemben košček sestavljanke je tudi tokrat predstavljala njena mama Cvetka. "Že od Eme sodeluje z mano. Kako se to nenavadno sliši (smeh)! Odlična mami," je dodala v smehu Alya.
A skladba Srce za srce (Ti) ni še ena od mnogih skladb, ki jih je predstavila pevka. "Kot izvajalka, ki je na odru že 15 let, sem ugotovila, da preprosti pop ni toliko zame. Potrebujem zahtevne pesmi, sem koncertni izvajalec, veliko sem na odrih - pravkar smo na miniturneji. In kdo drug kot Raay? Imamo še veliko odličnih avtorjev, toda z njim smo našli skupni jezik," je priznala Alya.
Dvojni uspeh Raaya
Raay je imel sinoči dvojni razlog za slavje, saj je druga skladba, pod katero se je podpisal kot avtor, tik pod vrhom. Manca Špik in Kvatropirci so bili s skladbo Pesem, tako kot Nuška Drašček s skladbo Rada bi, le za točko slabši od Alye. "Po Evroviziji eno leto nisem ustvaril nič novega. Potem pa sva z Marjetko malce spremenila način življenja, presedlala sva na ayurvedsko prehrano in se tako sestavila. V dveh mesecih je nastala skladba za Manco - ki ji zdaj gradimo novo pot. Besedilo, ki ga je prispeval Drago Mislej - Mef, me je takoj prevzelo. Ko sem prvič slišal in prebral besedilo, so mi tekle solze, ker sem zelo čustven človek," je priznal Raay.
Prav v tistem času pa je nastala tudi Alyina skladba. "Najprej je nastal refren, ki ga je zavrnila, potem sem jo prepričeval in na koncu, ko smo poslali demoposnetek, ni več imela možnosti, da bi veliko spreminjala in izkazalo se je za dobro stvar," je priznal Raay.
Čeprav se pod Srce za srce (Ti) in Pesem podpisuje isti človek, pa gre za dve popolnoma različni skladbi. "Alyina skladba je precej v trendu - reggaetonska. Zanjo bi lahko rekli, da se pod njo podpisujem. Bi pa težko rekli, da je skladbi za Alyo in Manco delal človek. Za Alyo pa sem vesel, da smo znova ustvarili trendovski zvok, ki je malce lahkoten in sodi na poletni festival. Obe skladbi sta sicer poletni, a sta kontrastni," je pojasnil Raay.
Dve različni skladbi, isti avtor
Po skladbah, kot so Here For You, Livin' Again, Nothing Left For Me, sta omenjeni skladbi precejšen odklon tudi za Raaya. Prav tako pa je bil izziv zanj sodelovati z izvajalko, ki ima že izoblikovan svoj zvok. "Alyo vidim kot moderno, energično izvajalko, ki si lahko marsikaj privošči. In to, da si je privoščila mešanico med latino in urbano glasbo s pridihom melodičnosti, se mi zdi, da je nekaj, kar ji ustreza. Poleg tega je pa še simpatično besedilo, ki ni vsakdanje, ampak lahkotno. In to smo združili z njeno skupino, ki jo spremlja na koncertih. Je pa vsakič, ko je neka prelomnica, malo bojazni in tu se je tveganje izplačalo," je bil prepričan Raay.
Posebnost skladbe so sicer poleg že omenjenih elementov tudi verzi v španščini, ki jih je na koncu odpel spremljevalni pevec orkestra MMS-ja Mitja Bobič. "S španščino smo bili kar tečni. Originalno je španski del posnel brazilski pevec, potem pa smo morali skombinirati s skupino. Brazilsko-španski je po mojem mnenju zelo pomemben del v tej skladbi, ker daje pridih. Ljudem so te besede blizu in besede nekaj pomenijo," je poudaril Raay.
Večer Orterja
Poleg Alye in Raaya pa sta sinoči z največjim nasmeškom domov odšla še Polona Furlan, dobitnica nagrade za najboljše besedilo in Orter – prejemnik največjega števila nagrad. Domov je odnesel kar štiri strokovne. Za skladbo Zaprta v grad je prejel nagrado strokovne žirije, ki so jo sestavljali Darja Švajger, Zvone Petek, Dajana Makovec, Alesh Mattko in Lean Klemenc, nagrado za najboljšo izvedbo, glasbo, aranžma (ki je sicer pristala v rokah Sama Jezovška) in nagrado Danila Kocjančiča za najobetavnejšega izvajalca ali avtorja.
23-letnega Velenjčana smo nazadnje lahko spremljali v oddaji Misija Evrovizija, nato pa je poniknil v ozadje. "Misija Evrovizija je bila moj prvi stik s televizijo, kamerami in profesionalnim ozvočenjem. Takrat se je šele vse začelo. Vmes je bila malo tenzija, kaj se bo dogajalo naprej. Spremenil sem svoje ime v Grimm McClee, naredili skladbo in potem spet spremenili ime v Orterja. Zdaj ostajam Orter. Delam naprej. MMS pa je postal brca v rit, ki bo pomagala pri nadaljnjem zagonu za ustvarjanje," je po zmagoslavnem večeru dejal Orter.
Skladba je sicer nastala po resničnih dogodkih. "Dejansko sem bil zaprt v grad. Ko sem videl, kaj vse se tam dogaja, se je rodila prva melodija. Ta se je nadgrajevala in kot avtor vedno hočem dati vso dramo, tenzijo, kar mi je všeč. Vse sem dal noter in očitno se je izplačalo," je dodal pevec.
In na koncu je strokovno žirijo najbolj prepričala netipična interpretacija za MMS. "Večkrat sem slišal, da ta skladba ni za MMS, da je bolj za Emo oz. Evrovizijo. Ampak, zakaj ne? MMS je festival, ki ima veliko občinstva. Vzdušje je takšno, da te dvigne nad oder, in mislim, da si ta skladba zasluži, da se dvigne nad oder in poleti," je priznal Orter. O prijavi na Emo sicer še ne razmišlja, je pa ob tem pripomnil v smehu: "Prerokbe so bile, da bom šel na Evrovizijo 2020, ampak bomo videli."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje