Oče ambicioznega albuma Pete Townshend. Foto: EPA
Oče ambicioznega albuma Pete Townshend. Foto: EPA

Quadrophenia zasedbe The Who je doživela veliko različic od izida leta 1973. Najprej kot revolucionarni konceptualni album, nato kot kultni film iz leta 1979 s Philom Danielsom in Stingom v glavnih vlogah in več izvedbami v živo, med njimi tudi leta 2010 za dobrodelno organizacijo Teenage Cancer trust, na kateri sta nastopila Eddie Vedder (Pearl Jam) in nekdanji frontman skupine Kasabian Tom Meighan.

Ko je Pete Townshend v zgodnjih sedemdesetih letih prejšnjega stoletja napisal Quadrophenio, je želel izdati ploščo, ki bi ponovno povezala skupino z oboževalci, subkulturo mod, ki so se oddaljili od skupine. Več kot 50 let pozneje Townshend album ponovno oživlja – ne kot rock opero, temveč kot balet v sodelovanju z gledališčem Sadler's Wells in podjetjem Universal Music, poroča Guardian.

Mod

Mod je bila subkultura, ki se je razvila v petdesetih letih prejšnjega stoletja v Londonu in se pozneje razširila po Veliki Britaniji. Subkultura, ki se je osredotočala predvsem na glasbo in videz, seže v pozna petdeseta, med londonsko mladino, ki je poslušala moderni džez in bluz – zato modernisti. Zanje značilna so bila unikatna oblačila in motorni skuterji. V šestdesetih se je glasbeni fokus subkulture obrnil proti rockovskim skupinam, kot so The Who in Small Faces.

"Hotel sem spomniti skupino, od kod prihajamo. Prišli smo iz zahodnega Londona in subkultura mod nam je bila zelo blizu," pravi Townshend, ki meni, da je leto 2024 odmev šestdesetih let, ko so se pripadniki subkulture mod pojavili kot zavračanje konservativnih britanskih norm.

"Britanska popglasba je imela to funkcijo, da je občinstvu povedala, da obstaja možnost novega sveta. Nov čas," pravi Townshend. "Ker je bil stari čas nekje od leta 1964 naprej preprosto obrabljen. Kar imamo zdaj, je isto dolgočasno staro sranje, ki se je dogajalo leta 1964 – politiki, za katere se zdi, da ne razumejo svojih ljudi."