"Ves denar, ki ste ga dali danes, bom vložil nazaj v klimo v dvorani," si je 39-letni Kanadčan po uvodnih skladbah razrahljal metuljček okoli vratu in požel salve smeha. Arena Stožice je sinoči gostila šov za vse generacije in vsak izmed okoli 6.000 obiskovalcev, kolikor so jih našteli organizatorji, se je v določenem trenutku spustil iz pregovorne zadržanosti ljubljanskega občinstva in se prepustil toku.
Če obiskovalec še ni bil pod vtisom, ko je v Areni zagledal produkcijo, ki združuje dva odra - poleg glavnega je bil v ozadju postavljen še pomožen (hkrati tudi središče za tonske mojstre in mojstre luči) -, ali pa se ni prepustil animacijskim prijemom zasedbe a capella Naturally 7, je imel po pirotehničnem vložku z izbruhom ognja na odru 90 minut, da je obračunal s svojimi pričakovanji.
Bublé je univerzalni izvajalec, ki utiša še tiste najbolj zagrizene godrnjavce s predsodki, da bo njegov koncert le še en džuboks priredb lasvegaške produkcije. Na mesto, kjer je trenutno, ga je pripeljal glas. In ga obdržal na svetovni turneji v podporo osmemu studijskemu albumu To Be Loved, s katerim si je prisvojil četrtega grammyja. Dovršeno predstavo pa so prvič dočakali tudi njegovi oboževalci v Sloveniji, med katerimi je bilo precej tudi tujcev, ki so računali, da bodo svojega idola videli že 1. novembra na Hrvaškem, a je bil koncert pozneje pri sosedih odpovedan.
"Kako ste Ljubljana," se ni izognil klasičnim vprašanjem, potem ko je spravil Stožice na noge s prvimi toni Haven't Met You Yet. Toda ni se ustavil tu. Že v naslednjem trenutku je poljubil oder in začel: "Dame in gospodje, ime mi je Michael Bublé. In očitno je to moj dom. Od tu prihajajo Bubléji." Pokazal je na prve vrste in dejal, da je del družine med obiskovalci.
A pravo spoznavanje s prvimi vrstami se je v tistem trenutku šele začelo. Ustregel je dami, ki ga je privabila z napisom, da si želi z njim fotografirati. "Daj mi deset evrov," se je šalil in ji poleg skupne fotografije polepšal večer še s podpisom. Nato pa nadaljeval svoj pohod mimo prve vrste, začuden nad željo enega izmed obiskovalcev, da bi z njim rad zapel Feeling Good. "Lahko naslednjič, ko bodo karaoke," je dejal Kanadčan, ustregel želji, toda po nekaj odpetih tonih skočil nazaj na oder.
Kot rad poudari na svojih nastopih, interakcije z občinstvom ne jemlje kot koncert. "To je kot prvi zmenek. Rad bi začel počasi. Če se bomo imeli dobro, bomo imeli umazani seks v mojem avtu," je gradil svojo animacijsko očarljivost in v isti sapi pripomnil: "Brez Bubléjev."
Trinajstčlanska "ekipa Bublé"
V šarmiranju ni sam, saj ga ves čas spremlja 13-članski orkester, ki je zanj kot družina. "Iskreno se počutim zelo srečen, ker sem s temi mladimi fanti že zadnjih deset let. Oni so moja družina, z njimi smo postali bratje. Dame in gospodje, iskreno, oni so garali celo življenje. Izjemen avtor iz Kanade Malcolm Gladwell je dejal, da je potrebnih 10.000 ur dela, da res postaneš dober v nečem. In ti fantje so dokaz tega. Mislite, da je to, kar počnejo, lahko, ampak ni, oni samo dajejo vtis, da je lahko," je napovedal svojo spremljavo in jim pustil prostor, da so pokazali svoje sposobnosti.
Vmes se jih je "lotil" v slogu predstavljanja igralcev televizijske hiše ESPN. In tudi ob tem ni mogel iz svoje kože, ko si je privoščil prav vsakega izmed trinajsterice in zabaval občinstvo s pripombami: "Ponosno vam predstavljam edinega Grka, ki mi še ni rekel, jeb** vašo ekonomijo. Nick Vayenas."
Mešanica priredb in avtorskih uspešnic
Humorne vložke je Bublé zamenjal za sestavljanko priredb ikoničnih skladb, kot so Fever (Little Willie John), To Love Somebody (Bee Gees), Crazy Love (Van Morrison) in svojih velikih uspešnic (Haven't Met You Yet in It's a Beautiful Day). Tako kot se je z nogami drsal po odru, je gladko prehajal od svingovskih standardov, kjer sta ga dopolnjevala klavir in saksofon (You Make Me Feel So Young) do vložkov ča-ča-ča-ja (Come Dance With Me). Seveda ni šlo ob Sinatrini klasiki brez pripomb v slogu: "To pesem je napisal leta 1969 neverjetni Justin Bieber." Vsaki priredbi doda svoj pečat in od izvirnika ohrani le osnovo (tako se ne spusti v premagovanje višin pri Reddingovi uspešnici Try A Little Tenderness, temveč ostane pri svoji bolj umirjeni izvedbi).
Komedijant med pevci
Stožice je držal v šahu. In ko je hotel, jih je dvignil na noge. Ne le ob zaključku, saj so obiskovalci razgreti že od nekaj več kot polurnega ogrevanja z mojstri animacije in a capella petja Naturally 7. Obiskovalci so se preprosto prepustili vodenju. Ko so jih člani Naturally 7 spodbujali k vzklikanju "Yeah!", so sledili. Ko je kasneje Bublé začel tleskati, je dvorana tleskala z njim. Ko jih je spodbudil k prepevanju, so Stožice pele. "To je bilo lepo. Najlepša vam hvala," se je zahvaljeval, ko so glasovi v dvorani končali prepevati Everything.
"Veste, kakšen je občutek, ko vsi pojejo, kar ste vi napisali? Tako čustveno. Čeprav narobe. Besede so v resnici 'la la la'," jih je popravljal in hkrati že pripravljal teren za naslednji 'punchline': "Ko že govorimo o ljubezni, razlog, zakaj sem tu ... Ta glasba ... Veliko glasbe, ki jo pojem, je iz različnih obdobij. Nekateri bi rekli, da iz časov, ki so bili boljši. Mislim, da smo zgubili precej lepih stvari, ki izvirajo iz preteklosti. Romanco. Danes, če si romantičen, veljaš za šibkega. Kar je s****, če me vprašate. Iskreno - moj varnostnik - Jose je ubil deset ljudi in je najbolj romantičen človek, ki ga poznam."
Ne le z besedami, mita resnosti ob ljubezenskih baladah se je loteval tudi z vložki, kot je vložek Everybody (Backstreet's Back), ki so ga prvi predstavili Backstreet Boys. "To je verjetno ena najbolj romantičnih skladb, kar sem jih kdaj pel. To je bila pesem mojega dedka in babice. Veliko mi pomeni. Upam, da vam bo všeč," je Bublé že napovedal še eno v seriji balad, toda nato zbrane presenetil z drugačnostjo. S humorno obliko, ki jo je odpel smrtno resno.
Izvajalec za ljudi
Ljubezen je bila tisti skupni imenovalec, ki je držala rdečo nit repertoarja. Toda Bublé se ni prepustil otožnosti, ki po navadi pospremi balade v izvedbah velikih zvezd. Bubléja tako ne bomo videli, da leže na klavir, kakor je to počela Beyoncé na turneji Mrs. Carter Show, on se postavi sam pod soj žarometov in ob mikrofonu odpoje Feeling Good. Prav tako ne poveličuje kulta svoje osebnosti, tako nad njim ne visi gromozanski kip z njegovo podobo, kot je na primer na turneji Robbieja Williamsa leta 2013, ko se je ustavil v Zagrebu.
Čeprav je trenutno na turneji, na kateri ima za sabo največjo produkcijo do zdaj, se še vedno ne prestavlja iz odra na oder s pomočjo žerjava v slogu gospe Carter ali pa premikajočega se odra nad občinstvom, kot je to počel Justin Timberlake na zadnji turneji. Bublé se preprosto sprehodi po parterju in to ga v očeh obiskovalcev dela še bolj ljudskega - dostopnega.
"Najprej se boste upirali. Ker vse v vašem 'mačo' telesu, vam bo govorilo, da se ne počutite dobro. Čudno se boste počutili, ker niste vajeni. Ampak naenkrat dodate porno kitaro in začutite," si je pripravljal teren pred priredbo Get Lucky, med katero je tudi zamenjal oder in si vmes vzel čas za svoje oboževalce v prvih vrstah. Vse do minute naštudirano. Ravno po delu, kjer očara nežne duše: "Na tej točki, rečem vedno isto stvar, nihče ne ve, kaj se bo zgodilo na tem odru. Toda to vadim. Razmišljam o svoji družini, ženi, svojem malem fantu, mami in očetu, sestrah, babici in dedku ... Teh spodaj. Za vas sem le nekdo, ki ga poslušate ali ne. Neki izvajalec čez lužo. Toda vi ne veste, kako ste mi spremenili življenje z vašo podporo. In vsem nam. Nikoli vam ne morem povrniti toliko zadovoljstva. Nikoli se vam nočem pozabiti zahvaliti za to. Vi pravite: 'Ja, ja.' Lahko je biti ciničen. Toda iskreno hvala, hvala."
Tako se izkaže prav njegova skladba Home za eno izmed najbolj "ranljivih" delov šova, ko se neha skrivati za grimasami, razteznimi koraki, vrtenjem mikrofonov. A že v naslednjem trenutku pripomni: "Nočem več peti žalostni pesmi. Naredijo me žalostnega. Veste, ko sem vam rekel na začetku, da bomo začeli počasi. No, zdaj je čas, ko se bomo začeli trgati. Vsi na noge."
Pevska poslastica
Dvorano je poživil z ritmi Daft Punka in preusmeril pozornost na drugo stran, kjer so se mu pridružili člani zasedbe Naturally 7 v setu, ki je med drugim vseboval tudi klasiko a capella motowna I Want You Back. Toda Stožice so spustile zavoro z obuditvijo spomina na čase Beatlov z All You Need Is Love, ko se je po dvorani vsul "dež" konfetov belo-rdečih src.
Ko se je znova vrnil na glavni oder, je tudi napovedal začetek konca, ki ga je polepšal s singlom Beautiful Day z zadnjega albuma. Prvič se je poslovil z besedami: "Hvala, bili ste neverjetni. Vračal se bom, dokler me boste hoteli!"
Ob vrnitvi v slovo od sinočnjega "prvega zmenka" s slovenskim občinstvom je postregel še s povzetkom svojih razsežnosti v treh skladbah: baladi Cry Me a River, s salso obarvani vsem dobro znani priredbi Save the Last Dance for Me in A Song for You, kjer se je oddaljil od mikrofona in se "razgaljen" - v različici a capella - poslovil od občinstva. Tako je za vrh "pocukranega šova" ostal le surov glas.
Več utrinkov s koncerta si lahko pogledate spodaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje