"Slovenski trg je zelo majhen, in če hočeš preživeti, se moraš usmeriti tudi na tujino. Sejmi v tujini me zanimajo predvsem zaradi širjenja prodajne mreže, stikov z novimi trgovinami, agenti," pove priznana modna oblikovalka Almira Sadar (LJ Studio), ki s svojo kolekcijo izdekov za dom počasi pronica tudi na tuje trge. Letošnjega sejma v Londonu 100 % Design (ta traja do sobote), se po dobri lanski izkušnji udeležuje drugič. "Lani je za moje izdelke pokazalo zanimanje kar nekaj trgovin, dobila pa sem veliko stikov v Londonu, na Nizozemskem in v Švici," kjer danes tudi prodajajo kvačkane košare, bombažne odeje z žadastimi vzorci in pufe iz njene živopisne kolekcije dodatkov za dom Almira Sadar Home Collection.
Slovenski trg nima kupne moči
Podobno razlaga Kaja Strle, katere družinsko podjetje 3S design (v njem delujeta še sestra Lana in mama Maca) je nase opozorilo na Top Idejah pohištvenega sejma Ambient Ljubljana: "Naši kosi se v Sloveniji prodajajo, a ne dovolj, da bi nam omogočili razvoj." Majhen slovenski trg in nizka kupna moč sta namreč za mlada podjetja v pohištveni industriji kljub njihovi inovativnosti, znanju in izvirnosti lahko usodna.
"Zato smo se pred dobrim letom odločili za prodajo tudi po tujih spletnih portalih. Kupce imamo danes praktično z vsega sveta, saj smo izdelke pošiljali tudi v Dubaj, Singapur in ZDA," pove Kaja, ki opaža, da se kultura nakupovanja oblikovalskih kosov v Sloveniji šele izgrajuje. Zato želijo na sejmu v Londonu priti v stik predvsem z agenti in trgovinami, "ki bodo pripravljeni prodajati naše izdelke. Stojalo za obleke Plutoo se recimo že nekaj časa prodaja v Veliko Britanijo, zato smo za svojo prvo predstavitev izbrali London."
Letos razstavlja 14 podjetij
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (Spirit) in Gospodarska zbornica Slovenije (GZS) sta lani na sejmu v Londonu 100 % Design, ki je namenjen predstavitvi industrijskega oblikovanja, interierjev in sodobnih vsebin, prvič omogočili skupno razstavljanje devetim slovenskim podjetjem in oblikovalcem, ki so hkrati promovirali tudi blagovno znamko Slovenia Design (slovensko oblikovanje). Letos razstavlja 14 podjetij.
"Cilj skupinske predstavitve v Londonu je predstaviti slovenske izdelke in dosežke s področja oblikovanja strokovnemu, poslovnemu in širšemu občinstvu z namenom krepitve blagovne znamke Slovenia design," so za MMC dejali na Spiritu Slovenije, ki bo za skupno predstavitev slovenskih podjetij namenil nekaj manj kot 93.000 evrov (lani 71.000 evrov), s čimer krijejo stroške neopremljenega razstavnega prostora, objave v sejemskem katalogu in tehničnih priključkov na sami stojnici, vse ostale stroške nosijo razstavljavci sami.
Velika priložnost za manjše podjetnike
Spirit Slovenije na ta način podjetjem omogoča večjo prepoznavnost, hkrati pa z zakupom razstavnega prostora in organizacijo nastopa znižuje stroške predstavitve in nastopa na tujih trgih. Kipar in oblikovalec Jernej Mali (Atelje Mali) bo za razstavljanje na sejmu odštel 1.700 evrov namesto 20-krat višjo vsoto, ki bi jo plačal, če bi razstavljal sam. "Finančno je razstavljanje prek Spirita dosti lažje, čeprav je znesek za majhnega razstavljavca, kot sem jaz, precej visok. Če ne bom poskusil, ne bom vedel," pravi sogovornik, ki si želi s svojimi ročno izdelanimi minimalističnimi izdelki za dom iz lesa, keramike in umetnih mas, kot so vaze, sklede in jedilni pribor, preveriti predvsem, ali je na "tem trgu prostor tudi zame".
Eden izmed letošnjih razstavljavcev je tudi Blaž Zrnec, ki ima sicer že izkušnje z angleškim trgom. Ta je po njegovih besedah veliko bolj dojemljiv za industrijsko pohištvo iz masivnega hrastovega lesa, ki ga z bratom Rokom izdelujeta iz starih kašč in skednjev (Drugačno pohištvo). "Sejma smo se sprva hoteli udeležiti v soloizvedbi, a bi bilo to za nas predrago." Za kvadratni meter 25 kvadratnih metrov bi morali odšteti kar 1.300 funtov (1.497 evrov), pod okriljem Spirita so ti stroški mnogo nižji.
Država se končno zaveda prispevka oblikovanja
Spirit Slovenije je letos zastavljeno pot promocije slovenskega oblikovanja v tujini nadgradil tudi z udeležbo na sejmih, novembra recimo v Moskvi na sejmu Mebel. "Tovrstni nastopi v tujini so se v zadnjih letih precej uveljavili, še posebej med tistimi slovenskimi podjetji, ki se zavedajo pomena izvozne usmerjenosti. Skupinske predstavitve na sejmih izvajajo tudi druge evropske države in na ta način krepijo prisotnost njihovega gospodarstva na tujih trgih," pojasnjujejo na Spirit Slovenija.
Pred nekaj dnevi je tako 20 slovenskih oblikovalcev in podjetij lesne, pohištvene in z interierjem povezane industrije razstavljalo na francoskem sejmu Maison & Object, kjer je bila tudi Loredana Bolčič oziroma njeno podjetje Mizarstvo Bolčič. Podjetje ima sicer primarni prodajni trg v Evropi in ne v Sloveniji. Zdaj želijo prodreti predvsem na azijski trg. "V Parizu nam je uspelo pridobiti pozornost revije Monocle, ki je našo mizo Coco (oblikovalec Michael Schneider, glej foto 4) uvrstila med 10 najboljših izdelkov na sejmu, kar je za nas ogromen uspeh. Drugi članek, v katerem so pisali o nas, pa nas je uvrstil takoj za Skandinavce. Meni je ta družba zelo všeč," pove sogovornica, ki poudari pomen konsistence pojavljanja na tovrstnih sejmih.
Na 100 % London Design se bo Mizarstvo Bolčič predstavilo drugič, pa čeprav lanski 'izkupiček' ni bil tak, kot so ga pričakovali. "Tja prihajajo tako oblikovalci kot arhitekti, ki so naše ciljno občinstvo. Investitorjev ni bilo toliko, več je bilo končnih kupcev. A to nas niti ne moti toliko, saj želimo s stalnim pojavljanjem pridobiti zaupanje. Večkrat, ko se pojaviš, bolj si opazen, bolj govorijo o tebi," še pove Loredana Bolčič in doda, da je Mizarstvo Bolčič oziroma linija Mitja postala izredno prepoznavna znamka v državah Beneluksa, vedno več zanimanja pa kažejo tudi Američani.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje