Zametki znamke Kauch segajo v leto 1987, ko je s tapetništvom v Notranjih Goricah začel Milan Debevec, izučen avtotapetnik, ki se je počasi usmeril v izdelavo sedežnih garnitur. Njegov sin Luka Debevec se je po končani srednji šoli leta 2009 zaposlil v očetovem podjetju. Kmalu so se začele pojavljati razlike v njunem poslanstvu in viziji, tako je Luka leta 2012 odprl svoje podjetje in šel svojo pot.
Smer: tujina
"Tam se je potem začela zgodba znamke Kauch. Zavedal sem se, da se bo z imenom Debevec težje prebiti na tuje trge. Zato smo iskali neko ime, ki bo razumljivo tako doma kot v tujini. In je nastal Kauch. Skratka, želim vse skupaj dvigniti na višjo raven, ločiti se od druge slovenske konkurence. Želim pa si seveda tudi preboja v tujino, ker je slovenski trg pač premajhen za vse," razmišlja Debevec mlajši in pojasni še: "Trenutno so naše stranke pretežno zasebniki in posredniki, za katere izdelujemo oblazinjeno pohištvo za trgovine, hotele in javne prostore. Kar je prek posrednikov, je večina za tujino. Lokalov je manj kot pred leti."
Med najvidnejšimi izdelki znamke Kauch je iCube, tabure z vgrajenim avdiosistemom, s povezavo bluetooth, USB-vtičem za polnjenje in kontrolno ploščico na dotik, uporaben pa je tudi za shranjevanje in kot klubska mizica. S seboj ga lahko vzamete tudi na piknik, saj deluje tudi na baterijo. Pri razvoju tabureja, ki združuje tehnologijo (seveda je bil potreben tudi posvet s strokovnjaki s področja akustike), udobje, ne nazadnje pa tudi lepo oblikovanje, so pri znamki sodelovali z oblikovalko Neli Fatorič, ki se začetkov kreativne naveze spominja: "Z Luko sva se spoznala lani na nekem seminarju v Ljubljani. Vsak udeleženec se je moral predstaviti in ker je slišal, da se ukvarjam z oblikovanjem, me je po koncu nagovoril. Dogovorila sva se za sodelovanje, saj je želel nadgraditi kolekcijo svoje takrat sveže blagovne znamke Kauch. Seveda sem to z veseljem sprejela," pravi oblikovalka, ki se, zanimivo, trenutno posveča oblikovanju interierjev ultralahkih in športnih letal, in doda: "Luka je imel glede iCuba že neko vizijo. Jaz sem jo spravila v preprost, a večfunkcijski dizajn, Luka pa je to izdelal."
Od letal prek roza zofe nazaj v kokpit
Pred dvema letoma, torej v 2. letniku študija na ljubljanski akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, je mlada oblikovalka s podjetjem Pipistrel sodelovala pri oblikovanju novih ergonomskih sedežev za letali virus in sinus, leto pozneje pa še pri diplomski nalogi, v okviru katere si je zamislila modularno prtljažno enoto za isti letali, trenutno pa jo poleg drugih projektov doma v garaži čaka kokpit češkega letala, ki potrebuje sodobnejši interier, pojasnjuje Neli Fatorič, ki o svojem poklicu razmišlja: "Oblikovanje mi je všeč, ker je to zelo široko področje in ponuja veliko možnosti. Skorajda ni stroke, s katero se oblikovanje ne bi moglo povezati. Sem namreč tak značaj, da rada preizkušam nove stvari, veliko različnih stvari me zanima. Idej je ogromno, na žalost pa ima dan premalo ur."
V zadnjem času je veliko pozornosti pritegnil rožnati Tulip, prvi plod sodelovanja Debevca in Fatoričeve, opazen kos, ki si ga zlahka predstavljamo v kakšnem trendovskem lokalu ali salonu. "Z obliko zofe sem želela ustvariti kombinacijo med modernim in retro, in sicer z bolj ženstvenimi, mehkimi in čistimi linijami. Izhajala sem iz organskih oblik, konkretno iz oblike tulipana. Tulipan ima poleg preproste, a dovršene in graciozne oblike tudi veliko zanimivih simbolnih pomenov. Predstavlja popolno ljubezen, samozavest, domišljijo, optimizem, večno življenje in je znanilec pomladi. Zofa je bolj namenjena ženski populaciji, zato smo za prvi prototip izbrali tudi ženstven in umirjen roza odtenek blaga z manjšimi detajli, ki odvisno od svetlobe prehaja v bolj zemeljski, rjavi odtenek. Ženska energija je skrbna, intuitivna, nežna, romantična in emocionalna, zofa pa vse to pooseblja in predstavlja izdelek, s katerim je možno vzpostaviti stik s to energijo in opozoriti nanjo. Ta je namreč v današnjem času vse prepogosto preveč razpršena in zapostavljena."
Na kakšnem kavču pa sedite vi?
"Povej mi, kakšen kavč ti je všeč, in povem ti, kdo si," je moto podjetja, s katerim se predstavljajo tudi na družbenih omrežjih. Na kakšnem kavču pa najraje sedi Luka Debevec? "Sam ta hip uporabljam Kauch Building Modular (kolekcijo so razdelili na linije Modular, Urban, Organic in Boutique, vsaka je usmerjena k drugi ciljni skupini, op. a.). Načeloma na kavču (oziroma Kauchu) ne preživim veliko časa, ker ne gledam televizije. Trenutno razvijam novi Kauch za kolekcijo Modular. Nameščen bo lahko sredi prostora in bo uporaben z vseh strani, torej bo prišel prav za veliko več kot zgolj gledanje televizije. Kot vemo, je kavč osrednji prostor vsakega doma," konča.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje