Znamka, za katero stojita mladi arhitektki Ljubica in Jelena (prva je iz Brusa, druga iz Podgorice, njuni poti pa sta se srečali na beograjski fakulteti za arhitekturo, študijska pot pa ju je vodila tudi na ljubljansko, kjer je Jelena diplomirala, Ljubica pa je študij zaključila na beograjski), je svojo pot začela na Instagramu, za to družbeno omrežje pa sta se odločili zaradi vizualne narave aplikacije. Ta je omogočila, da njuni izdelki dospejo ne le do strank v regiji, temveč jih je povezal tudi s kupci v Londonu, Parizu, Oslu, New Yorku, Sydneyju. "Na ta način smo poleg kupcev dobile tudi veliko ponudb za prodajo v trgovinah po celotni Evropi, pa tudi prijav za delo, kar potrjuje to, da so družbena omrežja še kako koristna, če jih pravilno uporabljate."
Babica navdihnila Niti
Ljubica se je osnov tkalstva naučila opazujoč svojo babico Milinko, prav ta je s svojim delom navdihnila nastanek znamke Niti designed kilims&blankets. Ljubičina hiša (prihaja iz majhnega mesta Brus, od študijskih dni naprej pa je v Beogradu) je bila vedno polna čilimov in drugih tradicionalnih izdelkov, vedno pa je imela željo, da na njih nekaj spremeni. In zdaj to lahko počne, k sodelovanju pa je povabila Jeleno, s katero sta najprej delili študentske klopi v Beogradu in Ljubljani, zdaj pa nadaljujeta skupno poslovno pot."Gre za nadaljevanje družinske tradicije. Tehnika tkanja se je tradicionalno prenašala iz roda v rod. Ohranjanje in oživljanje družinske in kulturnega dediščine je tisto, kar želimo skozi NITI tudi doseči, to tudi promoviramo, dejstvo, da sva arhitektki, pa le pomaga pri doseganju tega."
Našli sta jih v Srbiji, trenutno največ izdelkov izdelujejo v Drgačevu, pričakujejo pa tudi sodelovanje z društvom tkalk iz Vojvodine in vzhodne Srbije. "Načrtujeva tudi šolo tkanja, da bi omogočili stalno kakovost in tudi pomagali ohraniti obrt ter zaposliti ženske z ruralnih območij."
Tradicija je, kot rečeno, zaščitni znak NITI, pa tudi obrt in oblikovanje: "Verjameva, da bi vsi morali morali spoštovati in čuvati svojo tradicijo. Skozi naše delo je ne skušamo le ohraniti, temveč ji želimo dati neki novi pečat, želimo pa pokazati tudi, da so volneni izdelki kakovostni, zdravi in praktični."
Za zdaj so najbolj iskane odeje, razlog za to pa je tudi, da obstaja največ modelov. V ponudbi je za zdaj le en model čilima (kupite ga lahko v različnih dimenzijah), kmalu pa se bo tudi število čilimov povečalo, saj nastaja kolekcija babice Milinke. Za izdelavo čilima, odvisno od mer, potrebujejo tudi do tri tedne, odeja pa nastaja od dva do štiri dni.
Vsakemu izmed izdelkov se posvetita stoodstotno: "Veliko časa se pogovarjava o idejah, izdelkih, stvareh, ki naju navdihujejo, radi eksperimentirava, ker misliva, da je to ključ do uspeha." Vsak izdelek opazujeta z vidika arhitekture, predstavljata si, za kakšen interier bi bil izdelek najprimernejši. "Preproge, zavese in tekstil na splošno so nekaj, kar daje prostoru dušo, tako da je to tisto, kar imava vedno v mislih pri oblikovanju."
In kako naprej? V pripravi so novi čilimi, načrtujeta pa tudi omejeno kolekcijo pohištva, tapeciranega z ročno izdelanimi tkaninami. "V tem trenutku sva osredotočeni na širitev volnenih izdelkov, ne izključujeva pa niti možnosti eksperimentiranja z drugimi naravnimi materiali." Njun najpomembnejši cilj pa je: "Odprtje trgovin NITI v Beogradu, Podgorici in Ljubljani."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje