Ana Gruden je uredila tole stanovanje v Berlinu v slogu Ludvika XIV., saj je bila takšna želja naročnika, živahnega gospoda iz Irske. Foto:
Ana Gruden je uredila tole stanovanje v Berlinu v slogu Ludvika XIV., saj je bila takšna želja naročnika, živahnega gospoda iz Irske. Foto:

Če kupiš star kos, ga lahko še dražje prodaš, kot si ga kupil. Če kupiš nov kos, pa mu vrednost takoj pade.

Spalnica kot zelena oaza spanja – romantična tapeta in žametna zavesa za miren in sladki spanec.
Opečnata stena terakota barve je bila dobra podlaga za občutek domačnosti - v kombinaciji z več svetlobnimi viri, ki ustvarjajo ritem, pravi Ana Gruden.

Domača prefinjenost, začinjena z eklektično retro nostalgijo - to bi bil izbor besed, s katerimi bi opisali slog Kraševke, ki jo je pred več kot desetimi leti Kupidova puščica ponesla v Berlin. Skrbno izbrane kose, ki jih kupuje predvsem na bolšjih sejmih, v starinarnicah, vintage trgovinah, na e-bayu ali pa jih zasnuje kar sama, pogosto kombinira z masivnim lesom, izčiščenimi linijami in prezentnimi barvami, ki vzbudijo zanimanje fotoreceptorjev. Zasnova prostora je tako skrbno načrtovana, da se zdi, kot da je pravzaprav mizanscena, ki le čaka na nov kader v filmu.

Ana Gruden je sodelovala tudi pri postavitvi slovenskega Pop-up Flata v Berlinu.

"Dobro zasnovan prostor občutno izboljša kakovost našega življenja," trdi Ana Gruden, ki je poleg arhitekture magistrirala iz filmske umetnosti na AGRFT-ju. Njena filozofija sloni na mišljenju, da je dom človekova tretja lupina; prva je naše telo, druga so oblačila, tretja pa prostor, ki ustvari atmosfero in s tem vpliva na naše razpoloženje.

Stranke večinoma tujci
V neizprosni konkurenci nemškega trga si je svoje mesto izborila predvsem s trdim delom, vztrajnostjo in upornostjo, sreča je bila v tisti manjši vrečki. Njene stranke so večinoma tujci (pa čeprav nerada uporablja to besedo, saj pravi, "da so to v Berlinu večinoma vsi"), pa tudi umetniki, novinarji in igralci, "ki so zaradi narave svojega dela preobremenjeni, da bi se ukvarjali še z gradnjo ali opremo stanovanja". Kot pravi, v Sloveniji težje dobi naročnika, ki bi ji omogočil izpeljati interier do konca "do te mere, kot ga izvede v Nemčiji, sploh zaradi finančnega vidika."

Kakovostni materiali in izbrani kosi zahtevajo določeno finančno naložbo, ki ni za vsak žep. Zato je še kako pomembno, da se tovrstne naložbe obrestujejo na dolgi rok, "na vsaj 30 let", dodaja. "Zmeraj poskušam ustvariti brezčasen ambient, ki se ne podreja trendom, saj mora ambient uporabniku omogočati svobodo, da lahko prostor spreminja po svojih potrebah." Takšne miselnosti se je navzela na Danskem, kjer je eno leto študirala arhitekturo.

V Berlinu vedno dražje najemnine
Kakovostna prenova (kot pravi, raje lesena okna kot plastična, pa čeprav so dražja) lahko nepremičnini zviša tržno vrednost. "Če kupiš star kos, ga lahko še dražje prodaš, kot si ga kupil. Če kupiš nov kos, pa mu vrednost takoj pade. Investicijsko je ta vidik zelo zanimiv".
Še posebej v Berlinu, kjer so se cene nepremičnin oziroma najemnin v zadnjih 12 letih potrojile. Nemška vlada je sicer hotela določiti zgornjo kapico 15 evrov za najem kvadratnega metra nepremičnine, kar pomeni, da bi za 40 kvadratnih metrov veliko stanovanje odšteli 600 evrov, "na trgu pa seveda ni tako in takšna majhna stanovanja tržijo tudi po 30 evrov na kvadrat!"

Dvojni izkoristek prostora
Ravno zato daje pri zasnovi prostora velik poudarek čim večjemu izkoristku; pod visoke strope predvsem v starih gradnjah, ki presežejo 3,30 metra, umesti podeste za ležišče, "s čimer dobi kvadratura dvojni izkoristek". Pomembna je tudi osvetljava. "V stanovanju, ki ga opremim, je po navadi več svetlobnih virov, ki prihajajo iz različnih kotičkov. V čast si štejem, če so ljudje, ko prestopijo prag prostora, malce zacumprani," še pove sogovornica, ki, zanimivo, v svetu vizualizacij še vedno nima Instagrama (bojda zaradi pomanjkanja časa).

instagram.com/katjastok

V fotogaleriji si oglejte še nekaj primerov stanovanj, ki jih je zasnovala Ana Gruden (fotografije: Jeniffer Endom, Evey Kwong, Rok Kette, Mare Mutič).

Če kupiš star kos, ga lahko še dražje prodaš, kot si ga kupil. Če kupiš nov kos, pa mu vrednost takoj pade.