Ogledalo kot velika mehka igrača. Foto: Katja Štok
Ogledalo kot velika mehka igrača. Foto: Katja Štok

A vsi ti umetelno izdelani umetniški kosi so "tudi malo teatralni", prizna Andrea in v isti sapi doda, da "hkrati pripovedujejo zgodbo" – vulvasto ogledalo predstavlja v Andreovih očeh recimo Veliko mamo.

Andrea Maestri ob porcelanasti vazi Ženska, ki je sestavljena iz šestih delov, uhani pa so kovinski. Foto: Katja Štok
Andrea Maestri ob porcelanasti vazi Ženska, ki je sestavljena iz šestih delov, uhani pa so kovinski. Foto: Katja Štok

Kolekcija Ženskost, ki jo je predstavil na Milanskem tednu oblikovanja v Alcovi, je nastajala dve leti, popolnoma spontano, med epidemijo, "šele potem pa sem videl, da ima pravzaprav rdečo nit, in to je ženska".

Sorodna novica Zaobljene ženske zadnjice in bujne obline inspiracija nove kolekcije Lare Bohinc

Kot pravi, navdih za oblikovanje črpa iz poglobljenega znanja preteklih kultur, ob čemer "slavi nov način življenja, poln čarobnega vzdušja in bizarnih likov". Do konvencionalnega oblikovanja poskuša ohraniti nekoliko ironičen, a hkrati nepredvidljiv pristop, vse to z namenom, "oblikovati ikonične izdelke z zapeljivo osebnostjo", kot pravi sam. Ob tem namenja izrecno pozornost detajlom in uporabi netipičnih materialov, saj njegovi kosi združujejo različne sodobne in tradicionalne proizvodne tehnike.

Kot doda Andrea, se zdaj osredotoča na vizionarske stanovanjske prostore in nove projekte v sodelovanju z vodilnimi oblikovalskimi podjetji. Njegove stvaritve so bile med drugim vključene v najprestižnejše publikacije po vsem svetu in razstavljene tako na Trienalu Milano, kot v Osaki in Los Angelesu.


V kakšen interier bi umestili tole ogledalo (gledava tistega škrlatno rdečega in kosmatega v obliki vulve)?
V zelo minimalističnega. V prazni hiši potrebujete le en tak kos.

In ostalo pohištvo?
Vseeno mi je.

Aha.
Da, ker vam že to prinese veliko veselja.

Pa je takšno ogledalo namenjeno divam?
Ne, za vsakega je – vam da pa lahko občutek, da ste kot diva. Tista vaza tamle je del umetniške kolekcije treh vaz, katerih navdih je bila estetika prvotnih ljudstev. Sama oblika upodablja njihovo skupnost. Gre za družino, to je ženska, sledita še oče in sin.

Kako pa je izdelana?
Vse kose sem zasnoval sam, izdelali pa so jih najboljši italijanski rokodelci. Če se odločim, da bom uporabil keramiko, bom poiskal najboljšega proizvajalca v Italiji. Vaza je izdelana iz šestih različnih kosov, izdelanih po modelu, pobarvanih in zlepljenih skupaj.

Kakšen pa je bil koncept?
Hotel sem oblikovati tradicionalno vazo, a z različno osebnostjo, da to ni le vaza, tako kot tisto tam ni le ogledalo, za njimi je zgodba domorodnih ljudi, kar je upodobljeno tudi s samo uporabo barve in zlata. Je duhovita, a zelo dragocena, saj so te vaze izdelali čudoviti profesionalni izdelovalci v Italiji.

In ogledalo?
To je Velika mama.

No, tega pa ne bi nikoli ugotovila.
Ne, ker to ni erotičen kos, dojemam ga kot Veliko mamo.

No, svoje mame nikoli ne bi dojela tako!
In to je tudi ključno – kot pri surrealizmu, to ni le ogledalo, je psihološka ukana. To je velika mehka igrača, ki ima več pomenov. Vsak del ima določeno obliko, ki pa jo vsak razume drugače.

Kako?
Mladi vidijo ta kos popolnoma drugače kot starejša gospa. Ker smo v Italiji, ki je globoko verna Katoliška država, jo starejše gospe gledajo s kančkom strahu. Mlajši pa so zelo navdušeni. Vidijo ga kot veliko igračo.

Povejte še kaj o barvnem izboru in sami konstrukciji.
Izdelan je v Milanu, in sicer iz lesa, okvirja pa sta mehka. Hotel sem uporabiti zelo razkošen material, ki je zelo sijoč, tudi barve so zelo izstopajoče.

In kam bi lahko izobesili to ogledali?
Kamor koli, to sploh ni težava.

Kakšne pa so vaše povprečne stranke?
Sploh niso tako ekstremne, so bolj elegantne. Tudi stanovanja, ki jih opremljam, so zelo klasično elegantna.

Torej ta kolekcija predstavlja vašo odštekano plat?
Da, seveda! Je super svobodna, nora in sproščena plat. Menim, da je nujno, da imajo možgani tovrstne prebliske, ko so preobremenjeni. Ti kosi vam pomagajo sanjariti.