Maria Grazia Chiuri je navdih za svojo kolekcijo črpala v svojem otroštvu in mladostniških letih v Italiji: "Ta čas je bil v Italiji pomemben za ženske, ker se je takrat začel boj za osvoboditev žensk, feministično gibanje."
"Moja mama je bila šivilja in spomnim se žensk, ki so prihajale k njej in jo prosile, naj jim naredi nova oblačila. Ker jim je na neki način moda pomagala same sebe razumeti na drugačen način. Takoj so začele nositi krajša krila, hlače. Spremenile so svoj način oblačenja, saj niso več hotele za vse ženske enakega videza kot v preteklosti. Hotele so se igrati z modo, oblačila so zanje pomenila način, kako izraziti svojo bit," razmere v 70. letih prejšnjega stoletja v Rimu opisuje Maria Grazia Chiuri, ki je bila takrat najstnica.
Pri oblikovanju Diorjeve kolekcije za jesen/zimo 20/21, ki je odprla tokratni pariški teden mode, se je tako naslanjala ravno na ta čas, na prebujanje ženske neodvisnosti in njihovo igranje z modo. Zgledovala se je tudi po feministični aktivistki Carla Lonzi, pa tudi po kreacijah Marca Bohana, ki je bil v tistem času kreativni vodja Diorja (skupno pa je bil na čelu znamke tri desetletja).
Modna pista okrašena s svetlobnimi napisi: "Privolitev!"
Skladno s tematiko so tudi prizorišče modne revije v montažnem objektu sredi Tuilerijskega parka "krasili" ogromni svetlobni napisi s pomenljivimi sporočili, kot sta "Privolitev" in "Ženska ljubezen je neplačano delo".
Občinstvo, med katerim se je kar trlo zvezd najvišjega kova (od igralk do manekenk, prišla je celo nekdanja francoska prva dama Carla Bruni-Sarkozy), je bilo nad zamislimi Chiurijeve navdušeno. "V določenem trenutku lahko kar čutiš, da se bo v modi nekaj močno spremenilo. Zdi se mi, da se nekaj podobnega dogaja tudi zdaj. V 20. letih so se znebile steznikov, pozneje so zažigale modrčke, ta trenutek pa se ženske med seboj spodbujajo in opogumljajo," je vzporednice s preteklimi modnimi prelomi potegnila ameriška igralka Andie MacDowell.
A če so bili tudi modni poznavalci nad sporočilom modne revije podobno navdušeni, so manj pozitivnih kritik namenili kolekciji sami. "Dolgočasno, že videno, neizvirno ..." so bili pridevniki, ki jih je po pisanju AP-ja modna srenja namenila kreacijam.
Solidarnost do žrtev koronavirusa, azijskih kupcev občutno manj
Kljub temu pa je prva modna revija pariškega tedna mode minila v precej bolj pozitivnem duhu, kot se je sklenil milanski teden mode ‒ tam so zaradi izbruha novega koronavirusa zaprli prizorišče, tako da so morali zadnjo revijo, Armanijevo, neposredno prenašati modnim kritikom, medijem in drugim prek videopovezave, manekenke pa so "pozirale" pred praznimi sedeži.
A opozoril, da je potrebna previdnost, tudi v Parizu ni manjkalo. Po poročanju AP-ja so organizatorji tedna mode izrazili sočutje do vseh, ki jih je virus kakor koli prizadel ‒ predvsem so tu najverjetneje merili na svoje azijske stranke, ki jih je na obeh evropskih tednih mode občutno manj kot sicer, piše Reuters.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje