Cate Blanchett v Armaniju in Jennifer Lawrence v Diorju. Foto: Reuters
Cate Blanchett v Armaniju in Jennifer Lawrence v Diorju. Foto: Reuters
Kralj in kraljica Oskarjev, Brad Pitt in Angelina Jolie. Foto: Reuters
Olivia Wilde v blaženem stanju na rdeči preprogi (ovekovečuje jo njen Jason Sudekis). Foto: Reuters
Detajl Catine obleke. Foto: Reuters
Jared Leto z bratom Shannonom, s katerim igra v skupini 30 Seconds to Mars, in mamo. Foto: Reuters
Še dva kandidata za kralja in kraljico oskarjev: Matthew McConaughey in Camila Alves. Foto: Reuters
Lupita Nyong'o v Pradi. Foto: Reuters
Kerry Washington v nosečniški obleki Jasona Wuja, sicer priljubljenega oblikovalca prve dame ZDA, Michelle Obama. Foto: Reuters

"Ojej, še nobena v rdečem ni zmagala," so padale zaskrbljene opazke voditeljic modne policije pri E!-ju ob pogledu na Jennifer Lawrence, ki se je tokrat odločila za rdečega Diorja. Tesno prilegajoča se toaleta 23-letne oskarjevske nominiranke je lepo poudarjala njeno postavo, a je bila, kot večina njenih Diorjevih, rahlo dolgočasna. Pričeska je bila tokrat brezhibna, mejkap pa morda za odtenek preveč medel. Videz je lanska dobitnica oskarja dopolnila s črnimi svilenimi salonarji Briana Atwooda, srebrno Ferragamovo torbico in diamantnim nakitom Neila Lana, ki je kljub dva milijona vredni povratno obrnjeni ogrlici deloval minimalistično.

Jennifer je bila z rdečo res v manjšini. Pravzaprav so bile v manjšini tudi barve. Letos je bil namreč daleč najopaznejši trend na rdeči preprogi toalete v zlatkasto-bež-kožnih odtenkih, posute z najrazličnejšimi bleščicami ali kovinsko prevleko. Zastavonoša tega je bila nedvomno na rdeči preprogi skoraj nezmotljiva Cate Blanchett. 44-letna avstralska oskarjevka (Otožna Jasmine) je ostala zvesta Armaniju, s svojo zlato, bogato okrašeno in izvezeno obleko s kristalčki Swarovski pa je hodila po tankem robu med kičem in pravljično popolnostjo. A če komu, potem je uspelo Cate, ki je že tako bogato opravo dopolnila z masivnim Chopardovim nakitom in pričesko starega hollywoodskega glamurja.

Za podoben slog se je odločila Catina soigralka iz Otožne Jasmine, Sally Hawkins, ki pa je bila v Valentinu zlate in smetanaste barve precej manj posrečena. Morda zato, ker je struktura blaga spominjala na prevleko za kavč.

Bleščice
Bleščeča je bila tudi Angelina Jolie, ki je prijetno presenetila in svojo priljubljeno črnino tokrat zamenjala za kovinsko, srebrno, polprosojno kreacijo Elie Saab, v kateri je bila dejansko videti, da ne hira zaradi lakote. Nič čudnega, da so njo in Brada Pitta označili za kraljico in kralja oskarjev.

Zelo podobne, a vsaka s svojim značajem so bile tudi bleščeče kreacije Jennifer Garner, Jessice Biel in Julie Delpy. Garnerjeva je bila v eni svojih boljših izdaj v resičasti toaleti, ki se je navdihovala v norih 20. letih in popolni, malce svetlejši kot običajno, valoviti pričeski. Bielova je prav tako zadela v polno z lesketajočim se tulčastim in polprosojnim Chanelom, dopolnjenim s Tiffanyjevim nakitom, manj navdušeni smo bili nad pričesko in mejkapom oz. njegovo odsotnostjo. Obleka, ki jo je nosila Delpyjeva, še ena iz serije vintage Hollywood, sama po sebi ni bila slaba, a postavi zvezdnici filma Pred polnočjo preprosto ni pristajala.
Med bolj dovršenimi sta bili dve dami v beli izdaji - Naomi Watts je navdušila v čipkasti, tesno prilegajoči se kreaciji Calvina Kleina, ki ji je uspelo biti moderna in klasična hkrati, zlasti v kombinaciji z Naomijino nazaj počesano pričesko in diamantno ogrlico v obliki pajkove mreže.

Popolna je bila Kate Hudson v umetelno krojeni toaleti Ateliera Versace v barvi slonove kosti, ki jo je dopolnjeval posrečen plašček. Za čevlje je poskrbel Brian Atwood, spuščeni, valoviti lasje pa spominjajo na dive zlate dobe Hollywooda.

Temne
Amy Adams je po nekaj drznejših izbirah to sezono nagrad za oskarje posegla po zelo varni (preveč varni?) klasični temnomodri Guccijevi toaleti, ki so jo popestrili rubinasti uhani draguljarske hiše Tiffany. Podobno klasična in v temno odeta je bila Sandra Bullock, ki pa je bila v toaleti Alexandra McQueena pravzaprav zelo všečna.

Temna in sorazmerno klasična je bila tudi Diorjeva kreacija Charlize Theron, ki so jo modni kritiki zelo hvalili. In čeprav se je obleka vedno brezhibni oskarjevki res lepo prilegala, popestrila pa jo je prosojna vlečka (in 31-karatna diamantna ogrlica Harryja Winstona), je nas toaleta, kot večina Diorjevih, pustila dokaj hladne.

Smo pa bili toliko bolj navdušeni nad Karen O (pevka skupine Yeah Yeah Yeahs je bila nominirana za najboljšo pesem) in njeno avantgardno črno toaleto, ki je spominjala na klasični hollywoodski glamur s ščepcem secesije. Plus tudi za Julio Roberts, ki je po številnih modnih spodrsljajih končno našla čudovito kreacijo modne hiše Givenchy s čipkastim detajlom. Tudi Anne Hathaway ni bila slaba, čeprav so se številni pritoževali, da bodo zaradi njenega bleščečega se "oklepa" na Guccijevi toaleti dobili epileptični napad. V primerjavi z njeno lansko Pradino rožnato kreacijo je vse napredek. V metalni črnini je bila še Emma Watson, katere kreacija Vere Wang je bila ravno prav moderna, da ni zapadla v dolgčas temnine.

Princeska Lupita
Modni kritiki so sicer najbolj vzdihovali ob Lupiti Nyong'o. V Keniji rojena igralka, ki ji je oskarja prinesla njena prva vloga sploh (12 let suženj), je bila nesporna zvezdnica vseh rdečih preprog to sezono. Njena popolna polt polnega čokoladnega odtenka in minimalistična pričeska sta se krasno ujemali z živopisanimi kreacijami, ki si jih je izbirala do Oskarjev. Prav zato je bilo morda manjše razočaranje, da je za veliki finale posegla po medlejši barvi, ki se jo je že prijela oznaka "nairobijsko modra" (po Lupitinem rodnem mestu). A na splošno so bili kritiki polni hvalospevov Lupitinemu videzu. Igralka je ostala zvesta Pradi, ki je novopečeni oskarjevki sešila kreacijo, v kateri je Lupita spominjala na eterično novodobno grško boginjo (nam se še vedno zdi, da tako globoki dekolteji mišičasti Nyong'ovi ne pristajajo). Zlat nakit Freda Leightona in diamantni obroč za lase pa sta bila pika na i.

Pa se ustavimo še pri nosečnicah: velik plus za Olivio Wilde v črnem Valentinu in nakitom Lorraine Schwartz ter za Kerry Washington v kreaciji Jasona Wuja v barvi sivke z brezhibnim mejkapom in pričesko. Manj posrečena je bila Elsa Pataki, ki ji je njena obleka nosečniški trebuh poudarila na povsem napačnih mestih.

Usklajeno bela Jared in Matthew
Pri predstavnikih moškega spola sta bila najbolj modno igriva, ponovno, Jared Leto (Saint Laurent) in Matthew McConaughey (Dolce & Gabbana), ki sta barvno usklajene bronaste smokinge tokrat zamenjala za - bele. Res sta se v njih nevarno spogledovala z opravami kakega fantovskega benda ali pa natakarskimi uniformami, a vsaj izstopala sta iz klasičnega povprečja. Po temnomodri pa so posegli Kevin Spacey (Burberry), Leonardo DiCaprio in Ethan Hawke (Dior).

In še manj posrečeni. Pharrell je na olajšanje številnih na grammyjih napovedal dražbo svojega predimenzioniranega klobuka, a se je na rdeči preprogi oskarjev na grozo vseh pojavil v - kratkih hlačah. Resda so bile krajšane pod koleni in resda so jih po meri sešili v Lanvinu, a so bile vseeno nesprejemljive. Tudi njegova žena mu s svojo opravo ni delala nobenih uslug.

Med manj navdušujoče lahko uvrstimo Violo Davis v precej pomečkani in ne najlepše krojeni smaragdni Escadi, ekscentrično Lizo Minnelli v kričeče modri opravi in z ujemajočimi se prameni ter Anno Kendrick v kreaciji J. Mendel, ki bi lahko bila čudovita, a je na njej z asimetrijo, prosojnim pasom in razporkom preprosto preveč vsega. Nismo bili ravno navdušeni niti nad Meryl Streep (zlasti nad njenim pasom), pogrebniško Glenn Close in precej obupno Lady Gaga, razpravam pa prepuščamo, ali Margot Robbie (Volk z Wall Streeta) bolj pristaja njena naravna svetla barva las ali temna, v kateri se je predstavila sinoči.