"Rdeča nit kolekcije Argentum je povezana z navdihom, ki sem ga črpala med nastajanjem prejšnjih kolekcij. Pogosto so me določene negativne situacije in čustvena stanja spodbudili k ustvarjanju in se je to na koncu razvilo v nekaj pozitivnega. V tej kolekciji sem želela ujeti koncept "silver lining" na metaforičen in neposreden način hkrati s srebrnimi elementi, ki povezujejo celotno kolekcijo," je za MMC povedala Anika Opara.
Argentum prepleta dvojni pomen teh interpretacij in besednih iger ter ustvarja kolekcijo oblačil, ki med metaforičnimi in dobesednimi pomeni kreirajo svojo zgodbo.
Ideja za kolekcijo je bila prisotna že dalj časa, sam razvoj in izdelava kolekcije pa sta trajala približno tri mesece.
Modna znamka ÆMONA je začela nastajati med pandemijo, po vrnitvi modne oblikovalke iz Amsterdama v Ljubljano. Na LJFW se tako predstavlja drugič. Na vprašanje, ali je bilo tokrat lažje, pa odgovarja: "Načrtovanje kolekcije je bilo lažje kot prvič. Iz vsake izkušnje se nekaj naučimo in tudi z razvojem kolekcij je tako. Vsak razvoj kolekcije predstavlja nove izzive in znanje, ki smo ga pridobili iz prejšnje, nam omogoča hitrejše reševanje izzivov med kreiranjem nove."
Znamko je oblikovalka, ki je svojo modno pot začela na dodiplomskem programu oblikovanja tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani ter jo nadaljevala na podiplomskem študiju oblikovanja ženske mode na milanskem inštitutu Marangoni v Milanu, začela graditi z idejo o združevanju digitalne in fizične mode.
"Najbolj me navdušujejo inovacije na področju digitalne mode, kar se odraža tudi pri mojem delu, saj je digitalna moda prisotna pri načrtovanju in nastajanju novih kolekcij. Uporaba digitalne mode mi omogoča natančnejše načrtovanje novih kosov, kar zmanjšuje potrebo po fizičnem eksperimentiranju in posledično ustvarjanje odpadkov. Osredotočam se na manjše serije oblačil in izdelavo po meri, poleg tega pa pogosto uporabljam materiale 'deadstock', kar dodatno prispeva k trajnostnemu pristopu."
Četrti dan LJFW so se predstavile oblikovalske zgodbe, ki črpajo navdih iz osebnih izkušenj, tradicije in sodobnih izzivov. Poudarjajo čustveno povezavo med modo in osebnim izrazom ter s pristopom zero-waste odpirajo vrata trajnostnemu oblikovanju.
Patricia Pie – kolekcija Heartstrings of Passion
V predstavi ljubezni, ustvarjalnosti in neomajne predanosti modni umetnosti Patricia Pie razkriva svojo najnovejšo kolekcijo Heartstrings of Passion. Ne gre zgolj za modno kolekcijo; je vizualna avtobiografija oblikovalke Barbare Franjić, ki pripoveduje njeno življenjsko pot skozi modo in slog.
"Navdih za kolekcijo izvira iz globoke povezave med čustvi in modo. Želela sem ustvariti kolekcijo, ki ne bi bila le vizualno očarljiva, ampak bi tudi resonirala z notranjim svetom žensk, ki jo nosijo. Ključni elementi, ki jih želim izpostaviti, so srce kot simbol strasti in predanosti ter cvetlični motivi kot metafora rasti in preobrazbe. Ti elementi se prepletajo skozi celotno kolekcijo, ustvarjajoč harmonijo med močjo čustev in nežnostjo narave," je povedala Barbara Franjić.
Lucija Sila Kejžar – kolekcija Birtah
Kombinacija brezčasne črno-bele palete in reinterpretacija bogate dediščine balkanske folklore so temelji blagovne znamke Lucija Sila Kejžar, ki združuje tradicijo s sodobno prefinjenostjo. Natančno izbirajo visokokakovostne tkanine (deadstock), pri čemer zagotavljajo, da je vsak kos do okolja prijazen in edinstven.
Znamka spoštuje tako dediščino kot okolje, etično je proizvedena v Sloveniji in Srbiji. Vključujejo družinska podjetja in rokodelce, ki ohranjajo tradicionalne tehnike. Prepoznavnost znamke zaznamuje zgodovinsko močan vpliv verske simbolike in hkratna fascinacija ter prezir do verskih tem potlačene spolne krivde.
Tokratna kolekcija je naslovljena Birtah, gre za star slovenski izraz za predpasnik.
Simona Kogovšek – kolekcija Ljubim. Zanalašč.
"Ljubimo. Zanalàšč. Zaradi sebe. Ker ko živimo ljubezen in jo pošiljamo ne glede na vse, smo tudi mi dobro. V duhu in telesu. Kroji so ženstveni, atraktivni, a hkrati udobni in mehki. Ne spremljam trendov. Poslušam žensko telo. Svoje in vseh, ki pridejo k meni. Na izdelek vpliva ženski življenjski slog in njena energija. V kolekciji pa sem izhajala iz svoje trenutne energije," je o svojem ustvarjalnem procesu povedala oblikovalka Simona Kogovšek, ki stoji za istoimensko znamko.
The Base Label – kolekcija Meet me in Paris
Esenca pariškega šika z brezčasnimi osnovnimi kosi, zasnovanimi za hladne jesenske in zimske dni. Navdihnjena z romantično atmosfero pariških ulic in prefinjenostjo francoske mode, kolekcija Meet me in Paris združuje preprostost z eleganco in omogoča vsakemu posamezniku, da izrazi svoj edinstveni slog s klasičnimi kosi.
Modna znamka, za katero stoji Alja Perne, je zavezana pozitivnemu vplivu na planet, medtem ko ponuja trajnostne in brezčasne alternative za garderobo.
Nika Ravnik – kolekcija Fragmenti
Nika Ravnik je ustvarila trajnostno kolekcijo. "Kolekcija Fragmenti je oblikovana z "zero-waste" pristopom, saj je blago v celoti zdrapirano po kroju ali geometrijski formi, mini ostanki so poleg večjih kosov tkanine uporabljeni kot polnilo v dvoplastnih kosih oblačil. Izdelana je iz ostankov blaga, novih arhivskih materialov ali apciklirana iz že obstoječih oblačil. Navdih sem črpala iz arhitekture in umetnosti. Kolekcijo izpopolnjujejo Martina Obid Mlakar z nakitom ter Lili Jolie s čevlji," je za MMC povedala Nika Ravnik.
Svojo prvo zero-waste kolekcijo je oblikovala leta 2014, izdelano iz ostankov metražnih tkanin tekstilnega podjetja, ki bi sicer romale na odpad - to so bili kosi novega blaga, en meter ali dva, ki v produkciji ne služijo več in jih označijo za odpadek. "Pri svojem delu raziskujem strukturo, teksturo in obliko oblačila. Osredotočam se na izzive z zero-waste oblikovanjem, tako da je material v celoti izkoriščen. Za to doseči uporabljam različne tehnike, ki pogosto nastanejo tekom procesa, torej spontano, sicer pa imam temeljni koncept. Izhodiščne osnove kreacij so enostavni geometrijski liki, ki so z eksperimentiranjem in manipulacijo po določenem vzorcu, obliki ali drapiranjem na lutki, oblikovani v pristne stvaritve. Velikokrat se lahko oblačila nosijo na več načinov. S konceptualnim aspektom se v estetiki odraža pridih avantgarde ter brezčasnosti."
Kolekcija je nastala v sodelovanju s Perwoll Rethink New.
SWY x Pentlja Concept Store – kolekcija Softlux
V osrčju te kolekcije je moč žensk – njihova strast, samozavest in lepota, ki izžareva skozi udobnost. Oblikovana za sodobno žensko, ki se zaveda svoje moči in elegance. Kolekcija združuje močne linije, materiale in subtilne, a odločne detajle. Oblačila v tej kolekciji ne poudarjajo le estetike, temveč tudi udobnost, ki omogoča ženski, da ostane osredotočena na tisto, kar jo najbolj navdihuje. Izbrane tkanine nežno objamejo telo in se prilagajajo vsakemu gibu, kar odraža naravno lepoto in svobodo. Kolekcija izžareva žensko samozavest, ki je v središču sodobne mode.
Draž – kolekcija Draž 2024/2025 Nit zgodovine
"Zgodovina niti ali nit zgodovine? Neskončna nit je v središču naše zgodbe, a kaj počnemo z njo, določa nit povsem druge vrste. Tista, ki povezuje matere in hčere, pradede in komaj rojene, eno živo bitje z drugim in zemljo z nebom. Sledi teh vezi zaslutimo v jerbasih, čipkah, vezeninah, koših … Vezi med nami so najdražje, kar premoremo, zato smo iz njih spletli novo zgodbo. Navdih so bili nosilci spominov, predmeti Slovenskega etnografskega muzeja, ki smo jih prenesli v sodobno pleteno teksturo. Tradicijo smo zvozlali z umetno inteligenco in ustvarili fantazijske podobe, sinteze različnih tehnik in materialov. Nastale so slike klekljanih čipk iz leskovih vej, košar iz zlatih niti, ki smo jih spletli v zamolkla, mehka in nežna oblačila za zapletanje v vsakič svež vsakdan. Njih, ki jih bodo nosili, bodo vezala na varno zavetje preteklosti in držala korak v iskanju tistega, kar je v življenju najdražje," so najnovejšo kolekcijo opisali pri znamki Draž, ki oblikovanje oblačil vidi kot poslanstvo. "Želiva ustvarjati vzdržljiva oblačila, ki bodo lastnikom in lastnicam nudila varno, udobno, praktično, lepo, vsebinsko in vizualno močno podobo ter trajno zavetje," menita Urška in Tomaž Draž.
V zadnjih dveh kolekcijah eksperimentirata z umetno inteligenco. "Iščeva poti, ki bi morda presegale našo domišljijo ali odpirale poti, ki jih naš um ne zazna. V procesu dela smo spoznali tako njene prednosti kot omejitve, v tokratni kolekciji pa nas je najbolj razveselila možnost povezovanja preteklosti s prihodnostjo in ustvarjanje domišljijskih sintez (na primer slovenska čipka, pletena iz suhih vej). Razvijamo nove tehnike pletenih tekstur, ki se kažejo v večbarvnih pletenih reliefih in luknjičastih vzorcih ter edinstvenem osembarvnem keper jacquardu, ki smo ga sami razvili," je povedal Tomaž Draž.
Becha – kolekcija Chromatica
Predstavila se je tudi hrvaška modna znamka Becha, združuje edinstveno mešanico umetniškega izraza in sodobnega oblikovanja. Vsaka Bechina kolekcija odraža globoko spoštovanje do detajlov, tekstur in barv, pogosto pa vsebuje drzne vzorce.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje