Namreč, ob podobah Adolfa Hitlerja, Moamerja Gadafija, Sadama Huseina in Kim Džong Ila je šaljivo pripisano, da so bili v prostem času superheroji. Pod nazivom "D.W.A." ("Dictators with Attitude" ali v zelo prostem prevodu "Kulski diktatorji"/dobesedno "Diktatorji z držo/pozo") so zloglasni diktatorji predstavljeni kot "najnevarnejša rapskupina na svetu", ki se s skupnimi močmi bojuje proti krivicam.
Urban Outfitters, ki ima sedež v Philadelphii, poslovalnice pa po vsem svetu, prodaja belo majico po 50 dolarjev, kupiti pa se jo da le prek spleta.
Kot poroča Daily Mail, majica očitno temelji na gesluameriške raperske skupine N.W.A "N****z Wit Attitudes" ("Z****ci s pozo"), ki se je oklicala za "najnevarnejšo skupino na svetu".
Ostre kritike
Majice pa gredo številnim v nos, med drugim tudi Karen Pollock, vodji sklada Holocaust Educational Trust. "Te majice so skrajno neokusne in žaljive za vse žrtve in preživele, ki so doživeli zatiranje, tiranijo in genocid," je bila ostra.
Thor Halvorssen iz Human Rights Foundation pa: "Nismo presenečeni nad novo linijo Urbana Outfittersa (UO), ki se je odločil diktatorje predstaviti v komični luči. V boju proti diktaturi je res veliko prostora za humor. Žal tej liniji ne gre od rok en ključen vidik parodije: smešnost. Te majice niso smešne. So samo trapaste. Zdi se, da je zaščitni znak UO-ja ustvariti žaljive izdelke, ki jemljejo zlahka neizrečeno trpljenje milijonov ljudi."
In še: "Imajo pa seveda ustvarjalci in lastniki UO-ja v tem svobodnem svetu vso pravico se igračkati s svojo robo ne glede na to, kako žaljiva ali trapasta je. In mi kot zasebni državljani imamo pravico prositi, naj premislijo."
Od Cheja do "Jejte manj"
Oktobra je bil UO deležen kritik skupine Human Rights Foundation zaradi majic s podobo revolucionarnega voditelja Ernesta Cheja Guevare. Organizacija je UO-ju poslala pritožbeno pismo, češ da uporabljajo podobo "brutalnega tirana, ki je na Kubi zatiral osebno svobodo in moril tiste, ki so nasprotovali njegovemu svetovnemu nazoru".
Decembra se je nato UO znova znašel na udaru, ko so starši nekega najstnika odkrili božično brošuro podjetja, polno rabe kletvic in drugih "neprazničnih" voščil na njihovih knjigah, skodelicah in drugih darilih.
Potem pa je tu še majica iz leta 2010 z velikim napisom "Jejte manj", ki so jo pri UO-ju sicer po kritikah umaknili s svoje spletne strani, so pa jo še vedno prodajali v nekaterih svojih trgovinah.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje