Svet pletenin ji je v otroštvu približala mama, ki ji je kvačkala oblekice za barbike. "To me je navdihovalo, vedno sem jo opazovala, ko jih je izdelovala, in skupaj z njo izbirala barvne kombinacije. Pozneje, ko sem bila že v šoli, sem se naučila še sama kvačkati in plesti."
Njena poslovna modna pot se je začela po naključju med študijem (končala je dodiplomski in podiplomski študij na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani, smer Oblikovanje tekstilij in oblačil), ko je dobila nekaj naročil za pletenine.
Resneje pa se je z ustvarjanjem pletenin začela ukvarjati leta 2019, ko se je prvič samostojno predstavila na LJFW s kolekcijo Granny Takes a Trip. "Vse drugo je prišlo zelo organsko do mene. Nikoli nisem imela točno začrtane poti, vedela sem samo, da rada pletem, oblikujem in da bom že nekako s svojim znanjem, iznajdljivostjo in ustvarjalnost prišla do dela." Kako pa to poteka? "Skiciranje mi nikoli ni bilo blizu, tako da moj delovni proces sestavlja zbiranje vizualnega materiala, nato prenos ideje v pletivo, kar pomeni iskanje primerne vezave, barve in preje ter nato izdelava končnega izdelka. Ideja za kolekcijo ali izdelek lahko pride sproti, ko delam ali samo sedim v studiu in opazujem nabor materiala. Včasih mi je dovolj, da začnem z barvnimi kombinacijami in se mi takoj utrne ideja, ki se razvije v izdelek. Nikoli ni istega vrstnega reda pri mojem delovnem procesu. Grem po občutku."
Njen glavni medij oblikovanja so pletenje, skozi katerega se likovno izraža prek barv in vzorcev, ter tehnologije pletenja. Pletenine razvija in oblikuje sama na pletilnih strojih ali ročno v svojem studiu v Ljubljani.
Redno sodeluje tudi z lokalno proizvodnjo pletenin, tako ohranja kakovost izdelave in s tem tudi izvor izdelka, ki je v celoti izdelan lokalno. Meni, da se v Sloveniji v zadnjih letih opaža večji premik k lokalni, kakovostni in unikatni ponudbi. "Ljudje vse bolj cenijo znamke oblačil in oblikovalce, ki vlagajo veliko truda v ročno delo, trajnost in avtentičnost. S tem je povezana tudi večja zavednost o pomenu podpore slovenskih oblikovalcev, pa tudi iskanje izdelkov, ki so bolj trajnostni in bolj osebni v primerjavi z množično proizvodnjo. Seveda pa je še vedno prostor za rast in ozaveščanje na tem področju."
Na pletenine prisegajo vse generacije. "Da, moje pletenine so kupile že različne generacije strank. Mladi si predvsem kupijo pletene dodatke, ki so jim tudi cenovno dostopnejši." Skozi čas je ugotovila, da so njeno ciljno občinstvo posamezniki, ki cenijo ročno delo, lokalno izdelane proizvode. "Zelo so jim pomembne kakovost, celotna zgodba moje znamke, transparentnost, privabi jih estetika mojih pletenin, pa tudi uporaba različnih tipov prej in pa različne teksture pletenin."
Na ljubljanskem tednu mode LJFW bi se s samostojno kolekcijo morala predstaviti že lani, a so se zgodile poplave. Te so prizadele proizvodnjo pletenin, s katero tesno sodeluje od samega začetka samostojne poti. "To je neposredno vplivalo na mojo kolekcijo in potek dela, saj mi ni uspelo dokončati nekaj kosov, zato sem se odločila postaviti razstavo v avli Centra Rog. Nekaj časa je trajalo, da so se znova postavili na noge, a zdaj že nekaj časa vse poteka tako kot prej. K sreči vsi stroji znova delajo, poplava je odnesla nekaj materiala, pa tudi izdelke, med katerimi je bilo tudi nekaj mojega. Sem vesela zanje, da se jim je uspelo znova postaviti na noge, ni bilo lahko, so bili kar težki meseci tako zanje kot tudi zame."
Po težkem obdobju je posijalo sonce in Jona Bednjanec se je predstavila na pred kratkim končanem tednu mode v Ljubljani s kolekcijo Knit-à-Porter.
Rdeča nit te je v prepletanju različnih tehnik pletenja z elementi preteklih kolekcij, pri čemer reinterpretira in nadgrajuje vzorce, ki so postali prepoznavni za njeno znamko. Barve so kot vedno pestre, v kombinaciji z različnimi teksturami in tehnikami pletenja, kar ustvarja dinamične in večplastne kose. "Pri združevanju novih kosov s starejšimi je ključno to, da se kosi medsebojno dopolnjujejo in ustvarjajo brezčasno celoto. Predelava ostankov prejšnjih kolekcij pa omogoča trajnostno naravnanost, obenem pa ohranja identiteto moje znamke skozi stalno prisotnost značilnih grafičnih vzorcev in barvnih kombinacij."
Je dobitnica številnih priznanj, konec septembra je s kolekcijo, navdihnjeno z modo 60., osvojila prvo mesto na zagrebškem tednu oblikovanja, in sicer v kategoriji tekstilnega in modnega oblikovanja. Kaj ji pomenijo tovrstna priznanja? "Potrditev, da sem na dobri poti ter da se trdo delo, vztrajnost in zaupanje v samega sebe na dolgi rok vedno obrestujejo. Težko rečem, da sem na katero še posebej ponosna, ker mi vsa priznanja veliko pomenijo in za katera sem tudi neskončno hvaležna." Dodala je: "Največje priznanje mi je, ko dobim sporočilo ali zgodbo o zadovoljni stranki. To se mi zdi, da je največje priznanje, ki ga lahko dobi vsak oblikovalec."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje