Strokovna žirija v sestavi Nataša Hrupič (modna oblikovalka), Andreja Japelj (oblikovalka prostorov), Maša Kljun (TV-urednica), Melani Mekicar (voditeljica in igralka), Miša Molk (televizijska novinarka in voditeljica) in Barbara Žnidar (svetovalka) je pred začetkom ocenjevanja postavila merili, na katerih je temeljilo ocenjevanje kolekcij, in sicer: nepristranskost in enakovredno spoštovanje vseh predstavljenih kolekcij.
Ker je likovna izraznost vsakega oblikovalca individualna, je bilo pomembno vzpostaviti profesionalno objektivnost, in na podlagi tega so članice žirije ocenjevale celoto prestavitve kolekcije in segmente znotraj, kot so: močna zgodba, ki koherentno deluje na posameznem izhodu kot tudi skozi celoten tok predstavitve kolekcije z vidika dovršenosti v stilistični nadgradnji, inovativnost v silhueti in vizija, ki jo gradi izbor materialov, barv, struktur in detajlov, ter navsezadnje kakovost produkcije in vnos inovativnih tehnoloških rešitev.
Pomemben vidik pri ocenjevanju sta predstavljali tudi premišljena predstavitev in umestitev nacionalnih kulturoloških novih praks v celovitost kolekcije, ki lahko prispeva k razvoju področja na mednarodni ravni.
Prejemnik nagrade WOW LJFW ima možnost predstavitve na naslednjem Ljubljanskem tednu mode in šestmesečno brezplačno gostovanje v LJFW.shopu.
"LJFW nič več zgolj platforma za predstavitev oblačil"
Den Baruca, direktor Zavoda LJFW, je ob koncu tedna mode povedal: "15. Ljubljanski teden mode, ki smo ga letos z ekipo LJFW-ja uspešno izpeljali, nosi v sebi posebno simboliko prehoda, rasti in nadgradnje. Kot direktor Zavoda LJFW vidim to izdajo kot ključni mejnik, znotraj katerega smo prepletli več kot le modne smernice – letos smo poudarili trajnost, lokalno ustvarjalnost in našo predanost iskanju svežih talentov, ki bogatijo domače modno prizorišče. Priča smo bili trenutkom, ki so razprli obzorja, ne le v ustvarjalnosti, temveč tudi v povezovanju modnega sektorja kot celote."
Dodal je: "LJFW ni več zgolj platforma za predstavitev oblačil, temveč prostor za dialog, prepleten z zgodovino, sodobnostjo in prihodnostjo mode. Vsak posamezni dogodek in vsaka kolekcija sta postala sestavni del širšega pogovora o tem, kako slovenska moda stopa v svet s samozavestno butično identiteto. Z letošnjimi nagradami smo tudi uradno priznali izjemno delo, tako na področju trajnosti kot v iskanju inovacij in povezanosti s tradicijo. Prav ta prizadevanja so tisto, kar LJFW dviguje na višjo raven in pomeni uresničevanje vizije, kjer moda postaja prepoznaven simbol kulture, ustvarjalnosti in odgovornosti. Prav tako sem izjemno ponosen na ekipo, ki stoji za tem dogodkom, in na vse oblikovalce, ki so s svojim delom prispevali k temu, da Ljubljana vse bolj utrjuje svoj položaj na modnem zemljevidu. 15. različica je dokaz, da se moda v Sloveniji razvija v pravo smer – s pogumom, drznostjo in globokim spoštovanjem do okolja, v katerem ustvarjamo."
Zadnji dan LJFW-ja smo znova videli devet revij, poleg modne znamke JSP so se predstavile še spodaj naštete znamke.
Tanja Vidic x Mandegar – Collection 01
Gre za Tanjino prvo samostojno delo po diplomski kolekciji, v katerem preizprašuje meje svoje oblikovalske izraznosti in predvsem njeno nadaljevanje. Kolekcija je nastala v sodelovanju z znamko Mandegar, ki je prispevala ročno izdelane kovinske kose in dodatke.
Tanja Vidic je oblikovalka pletenin, znana po svojem eksperimentalnem pristopu do oblikovanja, s katerimi izziva meje tradicionalnega pletenja. Z natančnimi rezi, odprtinami in čutnim razkrivanjem telesa raziskuje odnos med pleteninami in telesom, kjer eno vedno narekuje formo drugega in obratno. Tanjini dizajni so pred kratkim pridobili mednarodno prepoznavnost na naslovnici revije Rolling Stone, kjer je Cardi B nosila enega izmed njenih prepoznavnih kosov. Prav tako je pred kratkim sodelovala s priznanim oblikovalcem Rickom Owensom, ko je oblikovala pletenine za njegovo kolekcijo pomlad/poletje 2025, predstavljeno junija na tednu mode v Parizu in v reviji Vogue.
Martin Kaluža – kolekcija Monoliti
Martin Kaluža je novonastala slovenska modna znamka, ki v ospredje postavlja "kult mladih rejverjev". Skozi techno subkulturo izraža svoj seksi, funkcionalni in uporniški oblikovalski slog.
Kolekcija Monoliti združuje značilnosti modne identitete subkulture techna z brutalističnim slogom. Prepleta seksi s funkcionalnostjo in izraža nekonvencionalno identiteto rejvov.
Neki – kolekcija Ozero
Blagovna znamka Neki, za katero stoji Neža Dapčević, predstavlja uniseks avantgardne prêt-à-porter kolekcije, ki črpajo navdih iz futurizma, narave, trajnosti in manipulacije z materiali.
Kolekcija Ozero (rus. lebedinoye ozero) je diplomsko delo, izdelano po osebni zgodbi o oblikovalkini strasti do gibanja skozi uniseks kolekcijo ready-to-wear oblačil. Svojo plesno kariero je začela kot balerina, nato pa se je skozi raziskovanje surove lepote preobrazila v hiphopersko kulturo. Navdih je našla v kontrastih med denimom in baletnimi oblačili, navdihnjenimi z ikonami iz 90., kot je Missy Elliot, in jih združila v zamrznjeno zgodbo baleta Labodje jezero avtorja Petra Iljiča Čajkovskega. Kolekcija je v celoti "upciklirana" iz starega denima in baletnih čevljev, vključno z modnimi dodatki in obutvijo.
Monostalgik – kolekcija Besedoigra. Wordplay.
Matic Veler x Asko
Matic Veler je modni oblikovalec, ki modo dojema kot umetnost. Navdihujejo ga kontrasti med brutalistično arhitekturo v Sloveniji in klasično umetnostjo. Matic velikokrat oblikuje izdelke, ki so bolj umetniške instalacije kot tradicionalna moda. Njegovo delo poudarja rokodelstvo, čustveno povezanost in modo kot umetnino, ki si zasluži mesto v galerijah in muzejih.
Nova kolekcija, ustvarjena v sodelovanju z znamko Asko, je odličen prikaz pristopa k združevanju kontrastov. V tej kolekciji, kjer se srečata moda in tehnologija, Veler uporablja sodobne tehnike, kot je laserski izrez, da ustvari kose, ki prepletajo tehnološko inovativnost z umetniško vizijo. Tako kot v svojem preteklem delu tudi tokrat spaja nasprotja in ustvarja edinstvene stvaritve, ki povezujejo različne svetove.
PRiK – kolekcija Rdeča nit
V kolekciji Dušice Županjac moda presega zgolj tkanino in postane simbol nevidnih vezi, ki združujejo izjemne ženske. Kolekcija povezuje različne, a nekako podobne zgodbe uglednih žensk, ki sestavljajo identiteto PRiK-a.
Oblikovalka Dušica Županjac je leta 2012 ustanovila znamko PRiK. Igrajoč se z detajli, linijami in geometrijo v svoje oblikovanje vnaša inovacije in arhitekturne elemente. PRiK je blagovna znamka za samozavestno, mestno in svobodno žensko, ki želi izstopati iz množice.
20 let znamke Maja Štamol
Maja Štamol Droljc je slovenska modna oblikovalka, ki od leta 2004 gradi svojo modno zgodbo in ustvarja prepoznaven slog kreacij. Veliko pozornost posveča materialom in krojem, detajli pa so tisti, ki dajejo njenim stvaritvam unikaten in poseben videz.
Ob 20. obletnici je ustvarila pregled, redesign najuspešnejših krojev, detajlov in zanjo značilnih barvnih kombinacij.
"Po modni brvi se je sprehodilo dvajset modelov – za dvajset let. Dragi Nataši Pinoza je pripadla čast prvega izhoda in je s svojo kreacijo simbolično prikazala 20 let, saj je z njo po odru potovala 20 metrov dolga vlečka, ki prikazuje, kako dolga doba je v resnici 20 let ustvarjanja. Moji ljubi Tjaši Kokalj pa pripada zadnji sprehod ter zapiranje kolekcije in LJFW-ja s poročno kreacijo. Prva in zadnja kreacija sta glamurozna večerna in poročna kreacija in sta simbolični, saj so bili moji začetki prav v oblikovanju poročnih oblek in kreacijah za posebne priložnosti. Naše kreacije so se sprehajale na rdečih preprogah doma in po svetu in zelo malo znanih Slovenk ni nosilo vsaj ene naše kreacije," je ob praznovanju jubileja povedala Maja Štamol.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje