Nina Šušnjara je že od malih nog vedela, da se bo ukvarjala z modo. Foto: MMC RTV SLO/Brina Tomovič
Nina Šušnjara je že od malih nog vedela, da se bo ukvarjala z modo. Foto: MMC RTV SLO/Brina Tomovič
Nina Šušnjara
Kolekcija Ellement je nadaljevanje prve kolekcije Retrospektiva, Nina pa je vanjo vpeljala tudi elemente interierja. Foto: Osebni arhiv Nine Šušnjara
Nina Šušnjara
Nina je v letu od prve kolekcije odprla tudi showroom, kjer so naprodaj njene kreacije, obiščejo pa jo lahko vsi, ki bi si želeli v omari kak njen "kos", ali rabijo njen nasvet. Foto: Osebni arhiv Nine Šušnjara
Nina Šušnjara
Nina je v intervjuju za MMC povedala, da se pritiska in prevelikih pričakovanj ne boji, saj je tudi sama dovolj kritična in pred občinstvo ne spusti vseh stvaritev. Foto: MMC RTV SLO/Brina Tomovič
Nina Šušnjara
Velika Ninina modna revija bo 14. oktobra, glede lokacije pa je še zelo skrivnostna. Foto: MMC RTV SLO
Nina Šušnjara
Lanska kolekcija Retrospektiva je bila velik uspeh, zato ne dvomimo, da bo Nina presenetila tudi letos in pokazala, da je še boljša. Foto: Nina Šušnjara Team
Nina Šušnjara
Nina si želi, da bi nekoč prodrla tudi v New York, kjer se počuti kot doma in kjer, kot pravi, ideje kar letijo na plano. Foto: Osebni arhiv Nine Šušnjara
Retrospektiva
Nina je v enem letu prodala čisto vse kose kolekcije Retrospektiva. Foto: Marko Ocepek

Nina Šušnjara bo 14. oktobra Sloveniji (in svetu) pokazala že svojo drugo kolekcijo, ki jo je poimenovala Ellement. Po lanskem uspehu s kolekcijo Retrospektiva modni sladokusci ne dvomijo, da bo tudi letos presenetila in predstavila vrhunsko linijo, ki se je ne bi sramovale niti največje modne zvezde. Nina je za MMC spregovorila o kolekciji sami, pa tudi o željah, pričakovanjih in letu, ki je za njo.

Leto je naokoli in spet pripravljaš novo kolekcijo. Kako bi opisala leto, ki je za teboj?
Opišem ga lahko s samo eno besedo, super. Najprej naj povem, da se mi sploh ne zdi, da je minilo celo leto, prej bi rekla, da sta mimo dva meseca, saj se je toliko zgodilo, in je leto čisto prekmalu minilo. Ko se je končala lanska revija, me je napolnila s takim adrenalinom, da sploh nisem spala in sem imela v 14 dneh že pripravljen nov koncept in nove skice za novo kolekcijo. Od takrat dalje sem poleg tega, da sem delala različne projekte, prodala večino lanske kolekcije Retrospektiva, naredila sem veliko novih kosov in se pripravljala na novo revijo.

Kaj si se v letu, ki je za teboj, naučila, na kaj si najbolj ponosna in kaj bi spremenila?
Naučila sem se, da nič ne gre zlahka, da moraš biti priden. Modno oblikovanje je delo, v katerega moraš vložiti celega sebe. Meni to predstavlja službo, hobi in ves moj prosti čas, zato vso energijo usmerjam v to, saj si želim biti s srcem resnično pri stvari. Spremenila ne bi prav ničesar, saj se učim iz lastnih izkušenj. Lahko rečem, da sem v kratkem času prišla zelo daleč, zelo pomembno pri tem pa je, da imaš dolgoročne in kratkoročne cilje. Če so cilji pravilno zastavljeni, lahko dobiš pozitiven "feedback" in se stvar dobro odvije. Najbolj ponosna pa sem na to, da sem se le odločila za kolekcijo. Kar nekaj časa sem namreč čakala, saj sem si obljubila, da ko bom naredila prvo revijo, bo ta na ravni, da bo tako kot v tujini, in zato sem ponosna nase in na svojo ekipo, da smo to speljali, kot je treba, in da so ljudje to začutili in videli.

Lansko kolekcijo si poimenovala Retrospektiva, temeljila pa je na različnih subkulturah 60. in 70. let prejšnjega stoletja. Kakšno ime ima kolekcija letos in kakšno zgodbo prinaša?
60. in 70. leta bodo vedno del mene, ker me to obdobje osebno navdihuje. Zato sem tudi pri novi kolekciji navdih iskala pri sami Retrospektivi, tega pa sem združila z novim navdihom, to je interier. Združila sem različne geometrične vzorce in elemente interierja, kot je pohištvo iz pleksistekla in kovin, ter ženstvenost, zato se kolekcija imenuje Ellement. Beseda "elle" namreč v francoščini pomeni ženska. Ime Ellement res popolno zajema vse, kar hočem povedati, saj bo kolekcija hkrati odločna in močna, obenem pa še vedno ženstvena. Vem, da se bodo vse moje kolekcije med seboj prepletale, se nadgrajevale in dopolnjevale, vedno bo mogoče čutiti neko rdečo nit.

Kakšne barve in materiali v kolekciji prevladujejo letos, kakšne silhuete si si zamislila?
V nasprotju z lani sem letos uporabljala več tehnološko naprednih, dobro obdelanih materialov, v kolekciji je tudi veliko volne in svile. Prevladujejo kovinski leski, barve so monokromatske, s samo enim toplim odtenkom. Silhuete so nekoliko bolj poudarjene, strukturirane in odločnejše, a še vedno poudarjajo žensko telo in njene obline.

Koliko kosov bo imela letošnja kolekcija?
Letos sem pripravila od 70 do 80 kosov, ki bodo predstavljeni v približno 50 izhodih, od tega jih bo približno 15 "show" kosov, ki so zelo fotogenični in primerni za različna modna slikanja, editoriale modnih revij in za na oder.

Kakšno žensko nagovarja kolekcija Ellement? Če bi morala izbrati muzo za letošnjo kolekcijo, kdo bi to bil?
Kolekcija nagovarja predvsem samozavestno žensko, tako, ki se v svoji koži dobro počuti, odločno žensko. Kolekcijo bi rada videla na Cate Blanchet ali Nicole Kidman ter na nekoliko bolj drzni Tildi Swinton. Cate in Nicole sta tako elegantni in še vedno ženstveni, Tilda pa ima bolj robat pridih, saj je še vedno elegantna, a ni toliko ženstvena, je bolj androgena. Zato na svojih modnih revijah poleg ženstvenih manekenk vedno izberem tudi kakšno bolj posebno, saj si želim, da se v mojih oblačilih prepozna prav vsaka ženska.

Lani si bila kot meteor, ki je padel na slovensko modno prizorišče, požela si velik uspeh. Letos so pričakovanja zato toliko bolj visoka. Se jih bojiš, jih boš lahko uresničila?
S tem se nočem obremenjevati, moram povedati, da sem tudi sama dovolj samokritična in nisem zadovoljna z vsem, zato nikakor ne sprejmem vsega, kar naredim. Vesela sem, da za zdaj še nimam težav z navdihom, saj imam že zdaj v glavi ideje za naslednje tri kolekcije. Kot sem že povedala, me je tudi Ellement tako navdihnil, da že zdaj vem, kaj bo glavna tema naslednje kolekcije. Včasih se zgodi, da mi en sam detajl predstavlja tak navdih, da ga lahko razvijam naprej v novo kolekcijo.

Ali ob oblikovanju nove kolekcije spremljaš modne trende, v kolikšni meri jim slediš?
Nočem biti obremenjena s trendi, zato takrat, ko rišem skice in sestavljam elemente za kolekcijo, nočem kupovati modnih revij ali gledati televizije, saj hočem na povsem svoj način uveljavljati svoje ideje. Dejstvo je, da mimo modnih smernic ne moreš, saj nas spremljajo vsak dan na ulici, in morda podzavestno kakšen navdih dobim tudi tam. Z lansko kolekcijo Retrospektiva sem tudi sama zadela ogromno trendov, ki so prevladovali letos, kot so recimo neti na usnjeni jakni in perje. Tudi ko sem videla zapovedi za letošnjo sezono, sem opazila, da sem jih nekaj zadela po lastnem občutku (kolekcijo je Nina postavila že lani takoj po prvi reviji, op. a.), kot so recimo plašči v kamelji barvi in enobarvna oblačila od glave do pet. Zadela sem tudi z minimalizmom, ki pa je prisoten le v določenih oblikah, saj sem bolj pristaš dramatičnosti, kot je recimo popolnoma enostaven kroj z drugačnim in udarnim detajlom.

Lani si modno revijo organizirala v težkem času recesije, je bila letos organizacija kaj lažja?
Prav zato, ker je bila lani recesija, je bilo tudi letos zelo težko nabrati sponzorje, saj so bila podjetja veliko bolj pozorna, kam vlagajo svoj denar. Moram pa reči, da so bili vsi veliko bolj odprti, saj so videli, kakšen uspeh smo poželi lani. Tukaj pa lahko omenim, da bo tokratna revija drugačna tudi zaradi mojega jeklenega partnerja, ki predstavlja pomemben del zgodbe, saj tako z eleganco kot z drznostjo postavlja piko na i celotnemu dogodku. Ta avto je seksi in odločen, kar je tudi smisel moje kolekcije. Resnično smo se našli in ne bi si mogla želeti boljšega partnerja pri uresničevanju modne vizije.

Ob tem naj povem še, da tako kot lani, tudi letos sodelujem z ekipo Zvereene. To so vodja projekta, moja sestra, ki sem ji hvaležna za vse, Maja Šušnjara Gabor, kreativni vodja Den Baruca, ki me bere kot odprto knjigo, moja dva golobčka, glavna fotografinja in kreativka Mimi Antolovič in Uroš Vovk, light designer, glavna stilistka in modna strokovnjakinja Danaja Vegelj, ki da moji kolekciji svoj pečat, ne smem pa pozabiti še na dva seksi fotografa, ki prav tako pritisneta svojo piko na i, Klemen Razinger in Matevž Paternoster.

Pričakuješ, da bo tudi letošnja revija vplivala in spremenila tvoje življenje, tako kot ga je lanska?
Z vsakim takim podvigom si odprem vedno nove možnosti za nova doživetja in nove projekte. Ljudje te bolj poznajo, s tem dobiš tudi večji krog strank. Najbolj žalostno se mi zdi, da moraš sam veliko narediti, da te drugi opazijo, in ti pomagajo šele takrat, ko si si že ustvaril neko ime. V take projekte moraš vlagati ogromno, tako finančno kot osebno, potrebnega je veliko odpovedovanja. Jaz si moram svoj prosti čas, kavo ali kino s prijateljico zapisati v blokec.

Kakšni so tvoji načrti za prodor v tujino? Lani si si želela v New York, je ta želja še v tebi?
Najprej imam v načrtu prodreti na hrvaški trg in obiskat Balkan, saj ženskam v prestolnicah Beograd, Zagreb, pa tudi Split, imidž veliko pomeni, in ne razmišljajo o tem, da kosa, če jim je všeč, ne bi kupile, celo kredite jemljejo za to. Definitivno pa me vleče tudi v modne prestolnice, kot so Milano, Pariz, London, in seveda najbolj New York. Kot sem že večkrat povedala, je to mesto pozitivne energije, ki kar kipi od novih in novih idej in kjer navdih res ne pozna meja. Po mojem mnenju resnično pomaga, če se umakneš iz Slovenije, saj ne le, da tako nabiram ideje, na našo majhno državico lahko pogledam iz popolnoma druge perspektive.