Bi kaj pomagalo, če bi avtorji oglasov na fotografijah to jasno in glasno priznali? Valerie Boyer meni, da ja.
Nekateri menijo, da bi tak zakon uničil fotografsko umetnost; drugi, da bi pomagal zmanjšati anoreksijo; nekateri menijo, da je zamisel uperjena v napačno tarčo glede na to, da je skoraj vsaka oglasna fotografija retuširana. Spet drugi so mnenja, da bi taka oznaka naredila ljudi občutljive za zlaganost, ki je velik del oglasne fotografije.
Iluzijo slikal že Michelangelo
Za vsem tem se skriva neločljivo povezana razprava o tem, kaj pomeni biti privlačen in kaj neprivlačen ter ali so bili spreminjajoči se lepotni ideali (od čutno zaobljene Sophie Loren do suhljate Twiggy) kdaj koli realistični. "Michelangelo je slikal idealizirana telesa, tako da je bil koncept idealizirane lepote prisoten že tedaj," trdi Anne-Florence Schmitt, urednica modne revije Madame Figaro. "Gre za brezpomensko razpravo."
Pri Boyerjevi gre za osebno zadevo - kot mati 16-letnih in 17-letnih deklic je zaskrbljena zaradi pritiska na odraščajoča dekleta, da bi dosegle modni ideal vitkega telesa in popolne kože. "Če hoče biti nekdo uspešen, če se hoče dobro počutiti v svoji koži, če hoče biti del družbe, mora biti vitek in lep, a še vedno ni dovolj - njegovo telo bodo računalniško popravili in tako vstopamo v standardiziran svet opranih možganov, in tisti, ki niso del tega, so izključeni iz družbe," slika črno podobo sveta Boyerjeva.
Demi s telesom 20-letnice
Razprava poteka tudi v središču umetne lepote - v ZDA. Tam je revija Self, ki propagira koncept "sprejeti samega sebe", nedavno na naslovnici objavila precej "shujšano" različico pevke Kelly Clarkson z nadnaslovom "popolna telesna samozavest". Urednica Lucy Danziger fotografijo brani kot "najbolj iskreno, kar smo jo kdaj objavili", a številni se ne strinjajo s tem.
Prah je dvignila tudi čudno retuširana fotografija manekenke Filipppe Hamilton, katere pas je bil znmanjšan na širino njene glave za oglas Ralpha Laurena, nedavno pa se je plaz kritik usul tudi na revijo W, ki je na naslovnici objavila močno popravljeno sliko 47-letne igralke Demi Moore, na kateri ima telo 20-letnice.
Brigitte, priljubljena nemška ženska revija, se je prejšnji mesec odločila, da bo začela uporabljati le fotografije "navadnih" žensk. Urednik Andreas Lebert je dejal, da je že sit retuširanih fotografij shiranih modelov.
Želja po "nebeških" fotografijah
Vsi pa seveda niso na strani realizma. Dominique Issermann, francoska modna fotografinja, meni, da Boyerjeva ni napačno razumela le problema, temveč tudi samo naravo fotografije. "Obstaja iluzija, da je fotografija 'resnična'. A fotoaparat zlahka popači resničnost z uporabo različnih leč popolnoma brez retuširanja," je povedala in dodala, da so fotografije "del resničnosti, toda resničnost sveta je drugačna".
Za Issermanovo bistvo spornega vprašanja ne tiči v fotografijah, temveč v androgenem, predpubertetnem idealu ženske lepote. Ob tem je še izpostavila znan posnetek Keire Knightley za Chanelovo oglasno kampanjo. Večina misli, da so fotografijo retuširali, da bi povečali delno razkrito dojko Knightleyjeve, a Issermanova pravi, da je bilo retuširanje potrebno, da bi "dodali malce mesa stegnom", češ da je na tistem predelu preprosto - PREsuha.
"Med Boterom in Giacomettijem svet najde svojo srednjo pot," končuje. "Še vedno želimo nebeške ljudi v nebeški svetlobi. To je rajski svet slike."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje