Še danes popoldne lahko v ljubljanski Tobačni ujamete slow pop up dogodek trajnostne mode, na katerem sodelujejo znamke oblačil Tivoli, Janja Videc, Mila.Vert in Nika Ravnik, Neža Žehelj s svojim nakitom, predstavljajo pa se tudi ekološka ličila ZAO makeup.
Alternativa brezosebnim nakupovalnim središčem
"Slow pop up se je zgodil z namenom povezati med seboj ustvarjalce, ki nas združujejo podobni pogledi na problematiko sodobne tekstilne in modne industrije in ki skušamo vsak na svoj način prispevati k boljši, alternativni ponudbi," pojasni Ajda Adamič Metlikovič, ki s Saro Iso Djukanovič sestavlja tandem ustvarjalk znamke otroških oblačil Tivoli.
Ime dogodka slow pop up se navezuje na koncept slow fashion, ki v nasprotju s hitro modo zasleduje cilj kakovosti nad količino in ki temelji na lokalni zgodbi, pravični proizvodnji ter okolju prijaznem odnosu, še pove in doda: "Naša želja je bila, da ponudimo potrošnikom nakupovalno izkušnjo, ki je povsem nasprotna brezosebnemu, mrzličnemu nakupovanju v velikih nakupovalnih centrih; slow pop up pomeni nakupovanje (ali pa samo ogledovanje) ob prijetnem druženju, kjer se kupec lahko osebno spozna s proizvajalcem in z njim sproščeno poklepeta, ob tem pa prigrizne še kakšno domačo dobroto in se okrepča s kozarcem naravnega soka."
Domači oblikovalci niso cenovni "bavbav"
Janja Videc, oblikovalka za istoimensko znamko oblačil, pravi, da so tovrstni dogodki pomembni, saj "utrjujejo ozaveščenost glede slovenske mode, na ta način lahko širša javnost pobliže spozna delo domačih oblikovalcev, iz prve roke dobi odgovore na morebitna vprašanja, potipa materiale, poskusi oblačila, si od blizu ogleda detajle". Gre za oseben pristop kot nasprotje razosebljeni množični produkciji, nadaljuje in sklene: "Tovrstni dogodki so pomembni tudi zato, da se domača moda približa ljudem, da se pokaže, da je dosegljiva in da dizajnerski izdelki domačih oblikovalcev niso nedostopni. Cenovno smo povsem dosegljivi, glede kakovosti in inovativnosti pa se lahko obiskovalci pridejo prepričat na lastne oči."
Kako pa ljudi prepričati, da si omislijo en kos, izdelan po merilih trajnosti in etičnosti, namesto petih ali desetih, celo petdesetih kosov hitre, potrošne mode? "Gre za miselnost, ki se ne spremeni čez noč, zato je pomembno, da se o tem vse več ozavešča in na ta način ljudem počasi zleze pod kožo. Osebno sicer nerada agresivno promoviram ta pristop, trudim se, da je moj dizajn na kar najvišji ravni, da so materiali in izdelava zares kakovostni, predvsem pa sledim svoji zgodbi in konceptu, ki izhaja direktno iz mene. S svojimi izdelki in zgodbo največ povem. Ko nekdo prvič kupi dizajnerski kos, se po navadi vedno vrača, ker na koncu sam prepozna razliko," še dodaja Janja Videc.
"Nov ekosistem" za novo dobo
Neža Žehelj je oblikovalka nakita z diplomo beneške Akademije lepih umetnosti, sprejeli so jo tudi na Kraljevi kolidž v Londonu, o pomembnosti tovrstnih sejmov pa razmišlja podobno kot predhodnici: "Gre za butične dogodke z osebno noto, ki predstavljajo alternativo klasičnemu brezosebnemu nakupovanju. Združujejo domače ustvarjalce s podobnimi načeli in smislom za estetiko, ki imajo svoj krog strank. S skupnim nastopom si ustvarjalke omogočimo, da nas spozna več podobno mislečih strank in s tem gradimo neki nov ekosistem. Stranka spozna oblikovalca osebno in velikokrat se med nami splete novo poznanstvo, sodelovanje ali celo prijateljska vez."
"Počasi tudi v Sloveniji prehajamo v novo ero mišljenja 'manj je več'. Vedno več ljudi postaja ozaveščenih, da ne potrebujemo veliko, ampak predvsem manj in kakovostno. Počasi se jih vedno več odloča za ročno izdelane kose (ali omejene serije) nakita, oblek in modnih dodatkov na podlagi dobro oblikovanega in kakovostno izdelanega produkta. Življenska doba takšnega izdelka je bistveno daljša in prehaja tudi iz roda v rod, medtem ko imaš lahko pet zelo nizkocenovnih stvari in jih v roku enega, treh let vse zavržeš," je optimistična oblikovalka nakita, ki svoje delo umešča na križišče med umetnostjo, modo in oblikovanjem.
"Potrebno je le malo ozaveščenosti"
"Če kupujemo z razumom in srcem, bomo izbrali kvalitetne kose z brezčasnim dizajnom, ki nam bodo služili leta, za razliko od izdelkov hitre mode, ki so neetično izdelani, zaradi pesticidov v materialih so okolju in zdravju neprijazni, ustvarjajo več odpadkov. Potrebno je le malo ozaveščenosti, ki terja proces, da se spremeni mentaliteta ljudi," je sporočilo dogodka odlično strnila Nika Ravnik, ki se drži načela "zero waste" in je skoraj desetletje delovala pod znamko niOka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje