14. edicija LJFW-ja se je vrnila v velikem slogu. Gre za prvi večji dogodek v novem Centru Rog, ki bo uradno svoja vrata za obiskovalce odprl konec oktobra. Kot je povedala direktorica Centra Rog Renata Zamida pred začetkom tedna mode, je ta prvi veliki test za hišo in neke vrste predotvoritveni dogodek. Ta je sodeč po obiskanosti, odzivih in prikazanim prvega dne še kako uspel.
Na tokratnem LJFW-ju se predstavlja največ slovenskih modnih oblikovalcev doslej. Ker so imeli velik nabor domačih oblikovalcev, so se organizatorji LJFW-ja odločili, da bodo na letošnji ediciji v glavnem poudarjali slovenske znamke, in da ne bodo imeli veliko drugih regionalnih oblikovalcev.
Slovenski modni oblikovalci so, kot je povedala izvršna producentka ljubljanskega tedna mode Melinda Rebrek, zelo pogrešali LJFW, saj ta predstavlja pomembno platformo za predstavitev njihovega dela. "Naš cilj je, da jim ustvarimo varno platformo, v kateri lahko dobijo popoln servis za predstavitev njihovih kolekcij: da imajo plačane modele, ličenje, pričeske, organizirano zaodrje, da imajo dvorano, tehniko, luči ... To so vse stvari, na katere je treba misliti, ko organiziraš modno revijo."
Organizatorji so pripravili program, v katerem so popolnoma različne oblikovalce z različnim ozadjem postavili v isti dan.
Prvi dan devet modnih revij
Uvodni dan so odprli mladi upi, študentje Naravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani in Fakultete za dizajn. Pred Centrom Rog so pokazali sveže in inovativne modne stvaritve, ki odražajo kreativnost in talent prihajajočih oblikovalcev. "Študentske revije so krasen inkubator novih talentov! Nam pa ponujajo uvid v to, kar se bo v naslednjih letih dogajalo na slovenski modni sceni – od drznosti, inovativnosti, do trajnosti," je prve revije komentirala Melinda Rebrek.
Dogajanje se je nato preselilo v notranjost Roga, kar je obiskovalce še posebej razveselilo, z zanimanjem so si pogledali, kako je videti prenovljen Center Rog, po krajšem obhodu pa so se napotili v veliko dvorano, ki je namenjena družabnim dogodkom, pa tudi razstavnim projektom.
Najprej se je predstavila modna znamka M. Fiction, za katero stojita sestri Mateja in Mia Aleksandra Lukač. Obiskovalci so z navdušenjem pričakovali kolekcijo dvojca, ki je svoj vzpon začel ravno na ljubljanskem tednu mode, in ki je hitro postal zelo priljubljen v regiji. Sestri, ki se pri oblikovanju igrata s stili in izražata strast do tkanin in oblik z raziskovanjem in kombiniranjem različnih materialov, sta predstavili futuristično kolekcijo Na luno in nazaj. Na modno brv so tako stopile tudi modne "vesoljke", ki so bile od glave do pet odete v oprijete kostume, narejene iz bleščic, navdušile so tudi z dolgimi oblekami, prav tako posutimi z bleščicami, pa s trenči, ki bodo kot nalašč za prihajajočo jesen, pa že z nekaj časa priljubljenimi "oversize" suknjiči in ujemajočimi se hlačami.
Ob zvokih pesmi Čekala sam (Čakala sem) Jadranke Stojaković je sledila kolekcija še enega povratnika na LJFW – Timoteja Bistana, ki je navduševal že v študentskih letih. Modni oblikovalec je s kolekcijo 2805.30 predstavil potovanje skozi pokrajino kontrastov, združil je preteklost s prihodnostjo, inovacijo z eleganco, zgradil je most med ekstravagantnostjo in mainstreamom.
Da je glasba še kako pomemben del modnih revij, se zaveda tudi Tanja Uvera, ki je kolekcijo Beautiful People, v kateri je znova postregla s svojim zaščitnim znakom – združevanjem pletenin s tkaninami –, predstavila z glasbo v živo, za katero je bil zadolžen priljubljeni raper Emkej.
LJFW je postregel tudi z zanimivim sodelovanjem. Sanija Reja Aske x Sofianogard so se predstavili s kolekcijo Take a chance on me or Frida goes out, ki je poklon stilu, ki izraža zvestobo sebi in ne le trendom. Kar je še eden temeljev trajnostne mode.
Predstavila se je tudi slovenska družinska blagovna znamka Pletenine Špenko, kolekcijo Psihopomp blagovne znamke Aprilianearthling Maje Đuranovič sta navdihnila Ljubljanica in Ljubljansko barje, prvi večer LJFW-ja je zaključila Nika Ravnik s kolekcijo Laluli, ki jo je kreirala z uporabo metode ‘zero waste’ in izrazito skrbjo za planet.
Trajnostna rdeča nit
Rdeča nit letošnjega tedna mode je trajnost, kar posebej veseli Melindo Rebrek: "Zelo me veseli, da je zelo veliko modnih oblikovalcev zastavilo svoje kolekcije na trajnostni način, da veliko več razmišljajo o tem. Ker včasih smo morda 10 odstotkov oblikovalcev lahko ocenjevali v kategoriji trajnostne kolekcije, tokrat je popolnoma drugače. Odstotek je skoraj da obrnjen. Začeli smo se bolj konkretno pogovarjati o trajnosti, trajnostno rdečo nit vlečemo že leta."
Poudarek na tokratnem LJFW-ju je tudi na avtentičnosti in sprejemanju samega sebe. "Vsak posameznik je namreč dragocen del v mozaiku sveta z edinstveno perspektivo in prispevkom, in ljubljanski teden mode je eden od dogodkov, ki z veseljem in ponosom zaobjame vse oblike kreativnosti," je pred dogodkom povedala Melinda Rebrek. Modno brv so tako zavzeli tudi nevsakdanji modeli, vseh starosti in oblik. Tomaž Mihelič, vodja castinga na LJFW-ju, je ob tem komentiral: "Najbolj raznolika zasedba doslej. Balzam za ustvarjalno dušo. Kolekcije, frizure in ličenje so lahko odlični, a če modeli tega ne zanjo utelesiti in spraviti v življenje, sporočilo ne pride do ljudi. Tokrat pišemo veliko lepih zgodb – polnih, vseobsegajočih, vključujočih."
"Smo zelo močna ustvarjalna sila"
Predstavniki tujih medijev in sejmov so tudi v prvih vrstah ljubljanskega tedna mode, saj so prišli pogledat, kaj Slovenija zna in zmore, kot je povedala Melinda Rebrek. Spregovorila je tudi o stanju mode na naših tleh, o uspešnih slovenskih modnih oblikovalcih, ki velikokrat ostanejo tudi v tujini. "V Sloveniji jih zelo dobro obrtno podkujemo, smo zelo močna ustvarjalna sila. Ko zapustijo fakulteto, znajo že zelo veliko. Nekateri se potem prijavijo na prakse pri tujih velikih podjetjih in po navadi, ker so tako dobri, jih tam tudi zadržijo. Meni je sicer žal, ker najboljša oblikovalska leta pustijo v tujini, in se vrnejo šele pozneje. Na tak način izgubljamo zelo veliko ustvarjalne sile."
Finance velik zalogaj
Financiranje je vsako leto izziv za organizatorje LJFW-ja.
Slovenija po besedah Melinde Rebrek potrebuje modni inštitut, kot ga imajo Italijani, ali pa modno združenje, kot je v Avstriji: "To so vse inštitucije, ki so financirane iz državne strani, ki imajo neko konstantno financiranje. Stvari je treba sistemsko zastaviti in jih tako tudi voditi. Modo vsi smatrajo ne tič ne miš, ni ne kultura, ne gospodarstvo. To je ustvarjalna obrt, ki bi morala najti center financiranja."
Dodala je, da ekipo LJFW-ja velikokrat vabijo v Milano, Dunaj, London, da bi predstavili slovensko modno oblikovanje, saj so v tujini ves čas na preži za novimi talenti, a to so vse platforme, ki jih je treba plačati. "Mi smo klub ljubiteljev mode, ki nam je uspelo vzpostaviti Ljubljana Fashion Week. Mi smo 'eventerji'. Ko nam zmanjka financ, pa tudi iz svojih žepov zraven pristavimo, da izpeljemo vse skupaj."
V iskanju rešitev pa organizatorje veseli dejstvo, da je ljubljanski teden mode dobil svoj prostor v Centru Rog. Podpisali so petletno pogodbo za najem prostora, v katerem bo trgovina LJFW. V tej bodo prodajali kolekcije oblikovalcev, ki se predstavljajo na Ljubljana Fashion Weeku, vrata pa bodo odprta tudi za druge oblikovalce.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje