Zanimanje za poslušanje in kupovanje vinilnih albumov je sicer s pojavom zgoščenk in nato digitalizacijo glasbe začelo upadati, v zadnjih letih pa vztrajno narašča. Prodaja vinilnih albumov je letos prispevala 62 odstotkov vseh prihodkov fizičnih glasbenih medijev, ki so v primerjavi z lanskim letom sicer padli za 23 odstotkov. RIAA je kot razlog za upad navedla koronavirusno zaprtje glasbenih prizorišč in trgovin.
Nostalgija je postala dober posel
Za ponovno oživitev prodaje vinilk so zaslužni zbiratelji, hipsterji in seveda tudi tisti, ki so z vinilkami odraščali. Po podatkih Združenja ameriške diskografske industrije (RIAA) prodaja od leta 2015 narašča, letos so ljubitelji za gramofonske plošče odšteli skoraj 200 milijonov evrov in tako presegli prodajo zgoščenk za skoraj 100 milijonov evrov. Upoštevati je treba dejstvo, da so zgoščenke večinoma precej cenejše. Povedano v številkah, za zgoščenko bi po podatkih raziskovalnega centra za glasbeno industrijo NPD MusicWatch v povprečju odšteli 11 evrov, medtem ko bi za vinilko odšteli več kot 20 evrov.
Če gre za redko vinilno izdajo, povrh vsega pa še dobro ohranjeno, lahko zanjo odštejete (ali zaslužite) pravo bogastvo. Nižja je njena serijska številka, večja je njena vrednost. Izvod plošče White Album skupine The Beatles iz leta 1968 s serijsko številko A0000023 je bil prodan za 13.750 ameriških dolarjev.
Vinilne izdaje so vse bolj priljubljene tudi med glasbeniki, ki svojo glasbo vse pogosteje izdajajo na tem analognem nosilcu. Zgoščenke so stvar preteklosti in številni napovedujejo, da jim ne bo nikoli uspela tako uspešna vrnitev, če sploh, kot se je to zgodilo pri vinilnih ploščah.
Letos še posebej prednjačijo pretočne platforme
Po podatkih RIAA je spletno predvajanje glasbe prineslo 85 odstotkov prihodkov v prvi polovici letošnjega leta, ko je večina Američanov zaradi covida-19 ostala doma. V tem času so zaslužki od predvajanja glasbe prek spleta narasli za 12 odstotkov na dobre štiri milijarde evrov. Uporabniki glasbenih platform so bili namreč v prvih šestih mesecih letošnjega leta bolj pripravljeni plačati za naročniška razmerja.
Število plačljivih naročnin na storitvah Spotify, Apple Music, Amazon in podobnih je poskočilo na 72 milijonov, kar je 24 odstotkov več kot v prvi polovici lanskega leta, še piše AFP.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje