Poceni letalske vozovnice in različne spletne platforme za iskanje (cenejših) nastanitev so pred leti spodbudile potovanj željne dopustnike, da so se sami lotili organizacije počitnic. A zadnje leto se to obrača, ugotavljajo analitiki.
Zaradi vse bolj nepredvidljivega letalskega prometa, prevar pri nastanitvah in drugih zapletov se potrošniki vedno pogosteje odločajo za potovalne aranžmaje, saj predvidevajo, da se z morda nekoliko višjo ceno izognejo morebitnim zapletom, ki jih čakajo na dopustu. Čeprav se ti še vedno lahko pojavljajo (spomnimo se samo težav slovenske agencije Kompas), je, jasno, za njihovo razrešitev odgovorna agencija.
"Mislili smo, da bo ta način potovanj povsem izumrl, a od epidemije covida dalje se ljudje vedno pogosteje odločajo za aranžmaje," je za Reuters povedal Stuart Hatcher, glavni ekonomist pri družbi IBA, ki se ukvarja z analizo letalske industrije, in dodal, da najvišji skok povpraševanja zaznavajo v zadnjem letu.
Cene so znane vnaprej in so praviloma nižje, kot če bi potrošnik nastanitev rezerviral sam
Fiksni stroški, ki so znani vnaprej, in realnejše cene aranžmajev so pritegnili številne potrošnike, dodaja analitičarka za turizem Caroline Bremner iz britanske družbe Euromonitor. Ob tem poudarja: "V obdobju visoke inflacije, kot je bila zadnji dve leti, aranžmaji omogočajo potrošnikom učinkovitejši izkoristek potovalnega proračuna."
Potovalne agencije namreč sklepajo dolgoročne pogodbe s hotelirji, prevozniki in letalskimi družbami, s čimer znižujejo ceno, kaže analiza Euromonitorja.
Sploh med Britanci in Nemci tako postaja potovanje prek agencij po Evropi znova priljubljeno. Samo letos naj bi celotna potrošnja na tem področju v Evropi dosegla 105 milijard evrov, kar je 11 odstotkov več kot lani, prihodnje leto pa naj bi se še zvišala na dobrih 114 milijard evrov, je po poročanju Reutersa razvidno iz analize Euromonitorja.
V največjem evropskem ponudniku turističnih aranžmajev, družbi TUI, si tako manejo roke. V sredo so namreč objavili podatke o prihodkih v drugem četrtletju, ki so presegli vsa pričakovanja.
Različne ponudbe za različne skupine potrošnikov
Medtem ko so najpogosteje obiskane destinacije še vedno enake (Španija, Italija, Grčija, pa tudi Turčija), so ponudbe aranžmajev zelo različne – od paketov, v katerih je vključeno vse, do aranžmajev "po izbiri", v okviru katerih si lahko potrošniki izbirajo tako hotelske ponudbe in storitve kot tudi dodatne dejavnosti. Starejši od 65 let najraje posegajo po fiksnih aranžmajih, družine po paketih all inclusive tik ob morju, kjer jim agencije povrhu ponujajo še t. i. otroške klube in različne otroške animacije, mladi odrasli pa si pakete najraje prilagajo po svoje.
Prilagajanje mladim
Ker ima ta sektor potrošnikov (25–34 let) največ potenciala, se agencije pospešeno prilagajo njegovemu okusu. Direktor agencije TUI Sebastian Ebel je tako dejal, da kupcem ponujajo različne možnosti – na primer, da sami izberejo letalsko družbo, si prilagodijo datume počitnic, izberejo hotelsko nastanitev po svojem okusu ipd. Poročilo družbe TUI kaže, da se je za fleksibilnejše oblike aranžmajev v drugem četrtletju odločilo 800.000 strank ali 14 odstotkov več kot lani v istem obdobju.
"Ljudje imajo napačne predstave glede aranžmajev. Danes so veliko fleksibilnejši, kot so bili nekoč," poudarja Sean Tipton iz Združenja britanskih potovalnih agentov, ob tem pa dodaja, da imajo taki aranžmaji različne pluse: "Za družine je ključna priročnost. Pa tudi cena."
Tudi aranžmaji se bodo dražili
A analize trga kažejo, da se bodo tudi aranžmaji v prihodnje dražili, v poročilu navaja Euromonitor in dodaja, da bo skupna rast cen tovrstnih ponudb v prihodnjih petih letih približno 3,5-odstotna, medtem ko je bila zadnja večja podražitev, med pandemijo, "le" 1,3-odstotna.
Skrbi tudi upad zanimanja za letalske vozovnice, ki se vse od pandemije sploh v Evropi in Severni Ameriki dalje nenehno dražijo. Povpraševanje upada, stroški dela pa naraščajo, zato se vse večje evropske letalske družbe spoprijemajo z manjšimi prihodki od načrtovanih, navaja Reuters – ne Lufthansa, ne Ryanair in ne Air France-KLM tako niso dosegli zastavljenih četrtletnih poslovnih izidov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje