Občina Ljubljana namerava jeseni, predvidoma septembra, tako napovedujejo pri Ljubljanskem potniškem prometu, poskusno uvesti redno prevozno linijo na Ljubljanici.
Prihodnji teden bo predvidoma izšel razpis, s katerim bo LPP izbral ponudnika za ta prevoz, potem pa nameravajo v poskusni fazi, ki bo trajala pol leta, v redno linijo vključiti ladjico, ki bi vozila vsak dan, in sicer z odhodi vsako polno uro. Med tednom bi vozila med 7. in 18. uro, ob koncu tedna pa med 9. in 20. uro.
Ker bi bila ladjica del obratovanja LPP-ja, bi se uporabljala po istem principu kot mestni avtobus, to je s plačilom z mobitelom ali Urbano, posamezna vožnja bi stala 1,30 evra.
Ladjica bi vozila od Žitnega mosta do Livade in nazaj, predvidene vstopno-izstopne točke oziroma postaje bodoče redne linije pa je za Radio Slovenija naštel direktor LPP-ja Peter Horvat: "Žitni most, Mesarski most, Dvorni trg, Trnovski pristan pri pritoku Gradaščice in Trnovski pristan pod Prulskim mostom ter Livada."
Poskusno obdobje bo trajalo pol leta, v tem času bodo glede na število uporabnikov te linije ocenili, ali bo ta ostala, računajo pa, da jo bodo uporabljali predvsem domačini, torej Ljubljančani. "To bo za turiste manj zanimivo, saj bo ta ladjica dokaj hitra, ne bo nobenega vodenja," je povedal Horvat.
Po navedbah zdajšnjih prevoznikov po Ljubljanici bi ladjica na omenjeni liniji za celoten krog porabila precej več kot eno uro, prej uro in pol.
Kaj menijo zdajšnji prevozniki o redni potniški liniji? Kot je poročala Živa Trček za Radio Slovenija, pravijo, da se bodo prijavili na razpis, s katerim bo LPP izbiral ponudnika za redni prevoz, se pa bojijo, da ta pot pomeni začetek konca njihove dejavnosti. "Korona nas je malo ustavila, LPP pa nas bo čisto ustavil. Mi mislimo sodelovati v tej zgodbi, ker če nas ne bo tukaj, nas ne bo nikjer več," je zaskrbljen Vojko Bašič, ki po Ljubljanici vozi Barjanko.
Turistični prevozniki na Ljubljanici opozarjajo, da bi zaradi nekonkurenčne cene zanje to lahko pomenilo veliko izgubo dohodka. Bojijo se, da bi velik interes za redno linijo zaradi nizke cene izkazali tudi tuji turisti, ki se zdaj zelo radi vozijo s turističnimi prevozniki, ti pa prevoze ponujajo za okoli 10 evrov. To bi bil zanje pomenil velik udarec. Dvomijo pa, da bi linija zaradi razmer na reki, ki se lahko zelo hitro spremenijo, res lahko postala redna.
Ladjice priljubljene med tujimi turisti
Z gladine reke ima Ljubljanica poseben čar, tega si želijo doživeti predvsem tuji turisti, saj je večina gostov, ki jih prevažajo turistične ladjice, tujcev. Teh je v trenutnih razmerah bistveno manj kot pred koronavirusom, eden od turističnih prevoznikov po Ljubljanici je za Radio Slovenija povedal, da ocenjuje, da je gostov to poletje le za desetino v primerjavi z lanskim poletjem.
Vožnje po Ljubljanici so, kot je povedala Nina Kosem s Turizma Ljubljane, med najbolj priljubljenimi dejavnostmi turistov in so zato za ljubljanski turizem zelo pomembne. "Zato jih imamo tudi v naši ponudbi kot del vodenega ogleda, to je izjemno priljubljena znamenitost v Ljubljani - vožnja z ladjico, pa tudi kot del ponudbe turistčne kartice, kjer je vožnja z ladjico ena izmed najbolj koriščenih vsebin, pa tudi del sedanjih paketov za domače obiskovalce," je povedala Kosemova.
Kot na splošno velja za slovenski turizem, tudi Ljubljana upa na čim večji obisk domačih gostov. Slovence tak način spoznavanja prestolnice zanima veliko manj. Zanimanje je predvsem takrat, ko so to zaključene družbe, ki najamejo ladjico, kar je v trenutnih razmerah bistveno manj zanimivo, kot je bilo nekoč. Obisk Slovencev na turističnih ladjicah, kot so povedali prevozniki, je največji decembra.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje