Pariz je po podatkih Euromonitorja letos – verjetno tudi zaradi olimpijskih iger, ki so tam potekale poleti – obiskalo več kot 70 milijonov ljudi, kar je velik skok v primerjavi z letom prej, ko se je števec ustavil tik pod 50 milijoni. Foto: Reuters
Pariz je po podatkih Euromonitorja letos – verjetno tudi zaradi olimpijskih iger, ki so tam potekale poleti – obiskalo več kot 70 milijonov ljudi, kar je velik skok v primerjavi z letom prej, ko se je števec ustavil tik pod 50 milijoni. Foto: Reuters

Euromonitor International vsako leto sestavi lestvico stotih najboljših mestnih destinacij, pri čemer upošteva 55 različnih kriterijev s šestih področij: ocenjuje tako splošno gospodarsko oz. poslovno okolje, turistično infrastrukturo, njeno prijaznost do uporabnika, zdravo okolje in varnost ter trajnost.

Med vsemi ocenjevanimi mesti je najvišjo oceno znova, že četrtič zapored, dobila francoska prestolnica. Na drugo mesto se je uvrstil Madrid, na tretje Tokio, sledijo še Rim, Milano, New York, Amsterdam, Sydney, Singapur in Barcelona. Kot je pojasnila Nadejda Popova iz omenjene analitske družbe, na lestvici prevladujejo evropska mesta, saj imajo ta bolj razvito turistično infrastrukturo kot druga po svetu, je pa poudarila, da se zadnja leta močno vzpenjajo azijska mesta, o čemer priča tudi uvrstitev dveh mest s te celine med prvih 10.

Med prvo deseterico sicer ni Londona, poudarja CNN, čeprav je na rivalski lestvici World’s Best Cities na prvem mestu. Euromonitor je mesto, v katerem ima sedež, uvrstil šele na 13. mesto, med Seul in Dubaj.

Pričakuje se povečevanje priljubljenosti manj poznanih mest

Kljub dejstvu, da Pariz že nekaj let vlada lestvici, pa Popova opozarja, da se že nakazuje stagnacija, ki jo bodo še okrepili izzivi, kot so pomanjkanje delovne sile, geopolitične napetosti in počasna gospodarska rast. "Manj obiskane destinacije in manjša mesta bodo postajala vse bolj priljubljena, saj popotniki vse pogosteje iščejo skrite zaklade, jih obiskujejo zunaj glavne turistične sezone in iščejo kraje, ki temeljijo na odgovornem turizmu. Potrošniki bodo v ospredje bolj postavljali izkušnje, prilagojene njim samim, s poudarkom na kulturni obogatitvi," je opisala smernice.

V analizi Euromonitor International ob tem ugotavlja, da je letošnje leto zaznamovalo močno povpraševanje po turističnih ponudbah – za skoraj petino (19 odstotkov) večje kot lani –, pri čemer Evropa še vedno ostaja najbolj priljubljena regija: na tej celini so namreč našteli skoraj 800 milijonov mednarodnih potovanj. Mesto z največ turističnimi prihodi medtem ostaja Bangkok, kjer so letos našteli 32 milijonov mednarodnih prihodov, s čimer je tajska prestolnica nadaljevala več kot 30-odstotno rast na tem področju, je razvidno iz povzetka analize.

Problematika preveč množičnega turizma

"V letu 2024 so mesta po svetu bolj izpostavljala športne in kulturne dogodke za privabljanje turistov. Izboljšave pri infrastrukturi in dobro trženje sta pritegnila pozornost popotnikov in mnogim mestom odprla nove možnosti za rast," je še dejala Popova, ob tem pa opozorila, da je prav zato marsikje v ospredju skrb zaradi prevelikega navala turistov. "V odgovor na to problematiko mnoge turistične destinacije še naprej uvajajo višje davke in vstopnine ter se skušajo prikazati kot celoletna destinacija," razlaga.

Skupaj s številom turistov nezadržno raste tudi svetovna turistična potrošnja, po napovedih se bo rast nadaljevala vsaj do leta 2030, pri čemer Popova pričakuje, da bo povprečen znesek, ki ga turist zapravi na potovanju, najbolj rasel v državah, ki trenutno niso povsem v ospredju, na primer na Nizozemskem, Poljskem in Kitajskem.