Božični sejem Spree ponuja vstopnino, za katero lahko kupec poje in popije, kolikor želi. Foto: Reuters
Božični sejem Spree ponuja vstopnino, za katero lahko kupec poje in popije, kolikor želi. Foto: Reuters

Sprehod po božičnem sejmu, s skodelico kuhanega vina ali čaja v rokah, klobasica z žara in druženje s prijatelji in znanci – tako so decembrske popoldneve in večere preživljali Nemci še nedavno. A letos je za mnoge obisk sejma preprosto predrag. "Dobro je treba gledati cene," tako v pogovoru za Reuters poudari Berlinčanka Eva Henschke.

Med najbolj priljubljenimi napitki je kuhano vino, katerega cena se je v zadnjih dveh letih močno dvignila – letos skodelica stane že pet evrov, pred pandemijo so ga prodajali za dobre tri evre. Kot poroča Reuters, ponudniki podražitve upravičujejo z visokimi cenami energentov in stroški delovne sile, ki je močno primanjkuje, zato morajo delavce, ki so še pripravljeni delati, plačevati bolje.

Nekateri kljub visokim cenam ohranjajo tudi visoko prodajo – Sedat Sarikurt, lastnik stojnice pri ruševinah Spominske cerkve cesarja Viljema, pravi, da je cene glede na lanske povišal za 50 odstotkov. Čeprav ga je, prizna, sprva skrbelo, ali ne bodo visoke cene odgnale preveč kupcev, se je izkazalo, da ljudje pri njem kljub vsemu kupujejo. "Tako turisti kot domačini," še pravi in doda: "Samo enkrat na leto imamo božič."

Tipična nemška hrana na adventnem sejmu. Foto: Reuters
Tipična nemška hrana na adventnem sejmu. Foto: Reuters

A povpraševanje ni povsod tako visoko. Kar nekaj ponudnikov se je zato znašlo drugače – namesto da bi cene znižali, so začeli ponujati neobičajne izkušnje. Božični sejem Spree tako obiskovalcem omogoča nakup "bona" oz. vstopnice, ki mu kupcu omogoči neomejeno količino pijače in/ali jedače. "Kriza spodbuja kreativnost," razloži vodja družbe Faro, Fabian Lau: "Ustanovili smo prvi in za zdaj edini nemški sejem 'all-inclusive' ." Vstopnica za najcenejši termin (med tednom po 20. uri zvečer) je tako na voljo za slabih 30 evrov (29,90), konec tedna pa je cena precej višja, 45,90 evra.

Lau zatrjuje, da je bila zamisel med domačini in turisti dobro sprejeta – vsak dan tako prodajo okoli 1000 vstopnic, 90 odstotkov vseh terminov do božiča imajo že zasedenih.

"Mislim, da taka ponudba spreminja način dojemanja božičnih sejmov," je v pogovoru za Reuters ocenil CJ, študent na izmenjavi: "Zdaj ljudje sem pridejo lačni." Torej, da pojejo čim več za ceno, ki jo plačajo.

Božični sejmi so priljubljeni tako pri domačinih kot pri turistih. Foto: Reuters
Božični sejmi so priljubljeni tako pri domačinih kot pri turistih. Foto: Reuters

Sejem, kjer je v vstopnino vključena vsa hrana in pijača, pa ni edina novost med berlinskimi božičnimi sejmi. Vse več ponudnikov namreč išče tržne niše – med drugim so vzniknili pasji božični sejem (kjer ponujajo priboljške za štirinožce in organizirajo celo pasjo razstavo), sejem v opuščenem razglednem stolpu in v nekdanji letališki stavbi. "Danes imamo samo v Berlinu več kot 60 različnih sejmov. Berlin je postal tudi prestolnica nemških božičnih sejmov," se pohvali predstavnik berlinske turistične organizacije Christian Taenzler.