Heathrow se mora nujno širiti, opozarjajo vodilni. Foto: EPA
Heathrow se mora nujno širiti, opozarjajo vodilni. Foto: EPA
London
V britansko prestolnico je mogoče priti iz praktično vseh letališč sveta. Foto: BoBo

Heathrow je najprometnejše letališče v Evropi. Ima dve vzletno-pristajalni stezi, a se želi razširiti in zgraditi še tretjo stezo, čemur pa bližnji prebivalci močno nasprotujejo.

Do 1.000 funtov za vsako letalo
Da bi jih letališče vsaj malo omehčalo, so sestavili posebno poročilo, v katerem so se obvezali, da bodo mnogo podrobneje kot do zdaj merili hrup, ki ga letala proizvedejo med vzletom. Vsako trimesečje bodo objavili seznam najpogostejših kršilcev in jih tudi kaznovali. Kazni za letalske družbe, katerih letala so preglasna, znašajo med 500 in 1.000 funtov - za vsako letalo.

Omejitve hrupa so sicer odvisne glede na del dneva, ponoči so, razumljivo, strožje. Upravljavci - podjetje, ki vodi in upravlja letališče, se imenuje Heathrow Ltd, bodo vseh 80 letalskih prevoznikov razporedili glede na glasnost njihovih letal, spisek pa bo tudi javno objavljen. Seznam bodo uvedli še to poletje.

Največji družbi na Heathrowu sta British Airways in Virgin Atlantic, uporabljajo pa ga tudi druge velike družbe, kot so Lufthansa, Air France ali Emirates.

Hrup vpliva na 700.000 ljudi
Hrup namreč močno vpliva na okoli 700.000 ljudi, ki živijo v bližini letališča. To je zelo visoka številka, saj po podatkih britanskega civilnega letalstva nobeno drugo evropsko letališče ne obkroža toliko stanovanjskih hiš kot Heathrow. In prav hrup je glavni razlog, da domačini nasprotujejo širjenju letališča. Načrti o tem obstajajo že od leta 2010, a se je vlada Davida Camerona za zdaj uklonila pritisku domačinov in okoljevarstvenikov, ki trdijo, da bi imela gradnja tretje steze negativen vpliv tudi na okolje.

O novi širitvi bodo tako razpravljali šele v sredini leta 2015, do takrat pa želijo na Heathrowu narediti vse, da bi zmanjšali oziroma vsaj omejili hrup, ki ga povzroča letalski promet. "Ne moremo izbirati med več poleti in manj hrupa, oboje moramo doseči," je dejal vodja letališča Colin Matthews, ki trdi, da je največje londonsko letališče danes mnogo tišje, kot je bilo v 70. letih 20. stoletja in da se bo to še izboljšalo z razvojem nove generacije tišjih in energetsko učinkovitejših modelov letal, kot je na primer boeing 787, ki ga uporablja vse več prevoznikov.

Na Heathrowu pa tudi preučujejo možnost, da bi se letala ob pristajanju spuščala hitreje in bolj strmo, da ne bi toliko časa letela nad stanovanjskimi soseskami.