Za 641 km dolgo pot bo hitri vlak, ki so ga poimenovali Sapsan, potreboval 3 ure in 45 minut. Maksimalno bo dosegel 240 km na uro. S tem bo nedvomno konkurenčen letalu, ki vas na isti razdalji pripelje sicer hitreje, a potrebujete za pot na letališče in z njega skupaj pet ur.
Od spalnikov k hitrosti
Sapsan, ki ga je izdelal nemški Siemens in ga prilagodil pogojem ruske zime, prinaša velik napredek v ruski železniški promet, ki je eden najbolj razvejanih na svetu. Z vlaki se vozi ogromno ljudi, lani so prepeljali 1,3 milijarde potnikov, večinoma pa se zaradi oddaljenosti in hitrosti v Rusiji prevažajo s spalniki. Pohvalijo se lahko s kar 23.200 spalnimi vagoni. Do zdaj so se tudi med Moskvo in St. Petersburgom navadno prevažali čez noč.
V modernizacijo proge med največjima ruskima metropoloma so vložili 485 milijonov ameriških dolarjev, za osem kompozicij hitrega vlaka pa so Siemensu plačali 926 milijonov dolarjev, Nemci pa so se obvezali, da bodo vlak servisirali 30 let.
Zamisel o uvedbi hitrih vlakov v Rusiji ni nova. Sredi 80. let so že sami izdelali prototip hitrega vlaka imenovan Sokol, vendar je projekt propadel zaradi razpada nekdanje ZSSR in pomanjkanja denarja.
Tekma za ZDA
Uvedba hitrega vlaka v Rusiji pa ni le potrditev čedalje bolj vsestranskih gospodarskih vezi med Rusijo in Nemčijo, temveč tudi odskočna deska za veliko tekmo v ZDA. Da so Rusi spet enkrat prehiteli ZDA, gotovo ne bo ostalo brez odmeva, tem bolj, ker po dolgih odlašanjih v ZDA končno pripravljajo mednarodni razpis za uvedbo hitrih vlakov, pri čemer si Siemens prav z rusko karto obeta določeno prednost.
Tudi v ZDA namreč že dlje časa razmišljajo o hitrih vlakih, a je največja železniška družba Amtrak vseskozi v finančnih škripcih, edini dozdajšnji poskus Acela (Boston-New York-Washington) pa se ni obnesel zaradi zastarelih tirov, saj le redko uspe doseči nad 160 km na uro.
Pred kratkim pa je ameriški kongres tudi posodobitev železnic uvrstil v sveženj spodbujanja gospodarstva in odobril 5-letni načrt razvoja železnic, ki obsega tudi 13 milijard dolarjev za hitri vlak. Kompozicija, kakršna je Sapsan, bi lahko na primer vozila na relaciji San Francisco-Los Angeles, ki naj bi bila nared do 2020.
Siemens je le eden izmed morebitnih tekmecev. Poleg njega so zanimanje za ZDA napovedali tudi francoski Alstom (sistem TGV), kanadski Bombardier in japonski Hitachi, ki pa zaradi številnih nesreč nima najboljših referenc.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje