Pandemija koronavirusa je povzročila pravi zastoj svetovnega turizma, ki bo, kot kaže, popolnoma ohromil letošnjo poletno turistično sezono. Turistična dejavnost se je v večini držav v celoti ustavila, odpovedi rezervacij se tudi za prihajajoče mesece kar vrstijo, turistične agencije pa so v veliki meri ostale brez prihodkov. Na drugi strani potrošniki, ki so že plačali odpovedana potovanja, zahtevajo vračilo denarja. Agencije namesto vračila sicer lahko ponudijo vrednotnice, a le, če se potrošniki s tem strinjajo.
Mnogi so t. i. first minute ali druga poletna potovanja namreč plačali že pred pandemijo, zdaj pa svoj denar upravičeno zahtevajo nazaj. Potrošniki ste namreč upravičeni do vračila plačanih sredstev, ne glede na to, ali na potovanje ne morete zaradi omejitve gibanja ali pa zaradi odpovedi poletov in drugih oblik transporta.
Pri tem mnogi potrošniki od potovalnih agencij te dni dobivajo sporočila, da jim bodo te vplačani denar vrnile v obliki vrednotnic oziroma vavčerjev. Pri teh gre za vrednostne kupone, ki jih potniki lahko izkoristijo za nakup potovanja prek iste agencije v prihodnosti. Kljub temu pa, da nekatere agencije ponujajo vračila vrednotnic, ki presegajo plačano ceno potovanja Matjaž Jakin iz zveze potrošnikov Slovenije opozarja: "Izbira vavčerja mora biti s strani potrošnika vedno prostovoljna. Tudi zakonodaja je tukaj zelo jasna. V primeru odpovedi turističnega paketa, če ga odpove organizator potovanja ali turistična agencija zaradi posebnih okoliščin, mora potrošniku vrniti ves denar."
Denar mora biti vrnjen v roku 14 dni od odpovedi potovanja, če agencija tega ne stori, ji grozi globa od tri do štirideset tisoč evrov. Vendar v tržnem inšpektoratu opozarjajo, da lahko postopke proti kršiteljem vodijo le prekrškovno in od njih ne morejo zahtevati izplačila denarja potrošnikom. Tem tako v primeru kršitve zakonodaje ostane le sodna pot.
Jakin ob tem še poziva odgovorne, da reševanja turizma pred gospodarskim zlomom ne preložijo na pleča potrošnikov: "Tako na slovensko državo kot na EU smo naslovili, naj države zagotovijo neko zavarovanje za te vavčerje z jamstvom pred insolventnostjo, naj na tak način pomagajo turizmu, potrošnikov se pa ne sme siliti v brezobrestno kreditiraje turističnih agencij in drugih ponudnikov turističnih storitev." Na poziv, kot je za Televizijo Slovenija še povedal Jakin, še niso dobili odgovora.
Mišo Mrvaljević, generalni sekretar združenja turističnih agencij Slovenije, pa je za Televizijo Slovenija povedal, da so možnost vračila denarja v obliki vrednotnic nekatere evropske države že uzakonile. "Zaradi narave turistične verige se je treba zavedati, da denar, ki so ga potrošniki plačali agencijam, ni več pri nas. Nihče na njem ne sedi, ga hrani ali ga je celo ukradel. Ta denar je potoval naprej ponudnikom letalskih storitev, hotelirjem in drugim dobaviteljem storitev, ki so jih potniki plačali. Ker denarja ni več, mi pa nimamo novih prilivov, ga ne moremo izplačati," je še dodal.
"Sistem vrednotnic, kot ga sprejemajo vse večje evropske države, kot so Nemčija, Italija in Francija, bo omogočil potrošnikom, da dobijo svoj denar nazaj po pretečenem izrednem stanju in normalni vzpostavitvi razmer," je bil še kritičen Mrvavljević, ki poudarja, da je strašenje potrošnikov neodgovorno v trenutnih kriznih razmerah.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje