Deklice se učijo iz podob, ki jih vsak dan po več ur gledajo, opozarja psihologinja. Foto: GQ
Deklice se učijo iz podob, ki jih vsak dan po več ur gledajo, opozarja psihologinja. Foto: GQ
Beyonce
Tudi Beyonce slovi po pomanjkljivih oblačilih in zvijanju po odru. Foto: Reuters

V študiji glasbenih videov je Papadopoulosova ugotovila, da lahko glasba, besedila in podobe iz glasbenih spotov, ki namigujejo tako na seks kot na nasilje, močno vplivajo na otrokov duševni razvoj.

Deklice, ki spremljajo svoje idole, kako se zvijajo na tleh pred moškimi, se zaklepajo v kletke in se na take ali drugačne načine pred moškimi ponižujejo, razvijejo izkrivljeno predstavo o svoji ženskosti, je prepričana psihologinja, ki se zato zavzema, da bi predvajanje "spolno provokativnih" spotov čez dan prepovedali, tako kot to velja za nasilne, spolne in druge vsebine, ki niso primerne za otroke do 15. leta.

Starši ne morejo biti ves čas z otroki
Starši, še pravi Papadopoulosova, svojih otrok v današnjem času ne morejo neprestano nadzirati, jim omejevati gledanja med mladimi tako priljubljene glasbene televizije MTV ali jim onemogočiti, da do videov dostopajo prek YouTuba ali katere druge podobne spletne strani.

V svojem poročilu psihologinja ugotavlja še, da se "v glasbenih videih, ne glede na žanr glasbe, ženske predstavlja kot spolni objekt". Ženske so vedno v vlogi izzivalke, ki se slači (ali pa je že pomanjkljivo oblečena), in je vedno videti, kot da je pripravljana na takojšen seks. Moški po drugi strani pa so predstavljani kot možati in seveda, spolno dominantni.

Dekleta lahko razvijejo nezdrave spolne želje
"Ko videopospot skupine Pussycat Dolls gleda triletna deklica, ji podobe pomenijo nekaj drugega kot osem- ali 14-letnici," še opozarja Papadopoulosova in dodaja, da bi ravno zato morali dostopnost teh podob omejiti. Deklice se namreč pod vplivom takih podob razvijejo v ženske z manjšo samozavestjo in manjšim samospoštovanjem, so nezadovoljne s svojim videzom, poleg tega pa obstaja možnost razvoja nezdravih spolnih želja, pravi Britanka.

Spodaj si lahko ogledate nekaj videospotov, ki po mnenju psihologinje niso primerni za mlajše od 15 let in jih na televiziji ne bi smeli predvajati pred 9. uro zvečer.

Rihanna - Rude Boy

Beyonce in Lady Gaga - Video phone
Shakira - La Tortura