
Promocija izdelkov na TikToku je očitno dovolj močna, da vpliva na obsežna kmetijska gospodarstva ZDA in Irana – vsaj ko je v igri uživanje vrhunskih slaščic.
Za uspeh dubajske čokolade, ki si jo je že pred štirimi leti izmislila britansko-egiptovska kuharska mojstrica Sarah Hamouda, ki živi in dela v Dubaju, je poskrbela "prehranska vplivnica" Maria Vehera. Ta je namreč konec leta 2023 na TikToku objavila posnetek, na katerem je prvič poskusila čokolado, polnjeno z mešanico na drobno narezanega vlečenega testa (kadaif) in pistacijeve kreme. Videoposnetek, v katerem je zelo pohvalila okus te slaščice, je do zdaj zbral že 120 milijonov ogledov, a o njej se govori povsod.
Na spletu je mogoče najti recepte za pripravo čokolade doma, v trgovinah pa kupiti vse mogoče različice, pri tem pa so cene za "izvirno" različico in številne izpeljanke zelo različne – od nekaj evrov do tudi več deset za stogramsko tablico. Hamoudi, ki je imela med nosečnostjo nevsakdanje prehrambne skomine in si je tako naredila prav posebno pistacijevo sladico z bližnjevzhodnim pridihom, pozneje pa jo pod imenom 'Can't get Knafeh of it' začela prodajati v svoji slaščičarni Fix Dessert Chocolatier, so sledili tudi drugi vodilni izdelovalci čokolade, kot sta Läderach in Lindt, ki so hitro ustvarili dubajske različice svojih čokolad.
Ti se zdaj borijo za zadovoljitev mednarodnega povpraševanja. "Zdi se, kot da je prišla od nikoder. Nenadoma je v vsaki trgovini," je dejal Charles Jandreau, generalni direktor skupine Prestat, ki ima v lasti več luksuznih britanskih znamk čokolade, in poudaril, da je povpraševanje po tablicah čokolade presenetilo industrijo.
Posledica velikega povpraševanja pa je mednarodno pomanjkanje vitalne sestavine dubajske čokolade – pistacijevih jedrc, ki jih večinoma gojijo v ZDA ali Iranu. V enem letu so cene narasle s 7,65 na 10,30 ameriškega dolarja za slabega pol kilograma.
Pistacij je začelo primanjkovati že zaradi lanske slabe letine v ZDA. Čeprav je bil ta pridelek manjši kot običajno, je bil višje kakovosti, zato so ga večinoma prodajali z lupino. To je povzročilo še dodatno pomanjkanje jedrc, ki se uporabljajo v čokoladnih ploščicah.
Iranski proizvajalci so medtem v šestih mesecih do marca v Združene arabske emirate izvozili 40 odstotkov več pistacij kot v 12 mesecih pred tem, poroča Guardian.
Nekatere trgovine naj bi že omejile število ploščic, ki jih kupec lahko kupi naenkrat.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje