Z videoigrami se v sodobnem svetu zabava več kot 2,7 milijarde ljudi, v Trstu pa je tako na ogled razstava, ki z največjimi svetovnimi uspešnicami prikazuje njihove razvojne stopnje – od prvih poskusov v 50. letih in igralnih avtomatov v 80. letih prejšnjega stoletja do razcveta računalniških iger s hišnimi konzolami in sodobnih videoiger, ki igralca popeljejo v virtualno resničnost.
"Razstava je razdeljena na osemnajst postaj, vsaka vključuje konzole in videoigre, ki so zaznamovale določeno razvojno obdobje," je povedal Lorenzo Banci, kustos razstave Videogames, ki jim jo je ponudila skupina Arthemisia, in dodal, da so na ogled tako prve igralne konzole kot tudi zadnje generacije tovrstne tehnologije. Eno izmed prvih videoiger je leta 1952 razvil profesor na univerzi v Cambridgeu – s pomočjo telefona in osciloskopa, merilne naprave za opazovanje električnega signala, je ustvaril igro tri v vrsto. Na enakih osnovah je ameriški fizik razvil videoigro tenis, ki je pozneje z igralno konzolo prišla v številne domove po vsem svetu.
Edinstvena zbirka ljubiteljem računalniških iger ponuja tudi priložnost, da se po desetletjih ponovno podajo v domišljijski svet priljubljenih superjunakov in bojevnic ter preizkusijo spretnost prstov. "Po službi smo ob takih igralnih avtomatih zbirali v barih. Veliko iger je bilo na temo vesolja," se je nostalgično spominjal eden izmed obiskovalcev. Drug je pripomnil, da igra videoigre, a je na razstavi, ki je prva svoje vrste na svetu, odkril številne nove stvari.
Bo e-šport postal olimpijska kategorija?
Računalniške igre so v nekaj desetletjih postale ena najbolj priljubljenih prostočasnih dejavnosti po vsem svetu, pripomogle pa so tudi k prelomnim dosežkom na drugih področjih. "Te programe uporabljamo tudi pri razvoju aplikacij za visoko specializirana dela pri biomedicini," je povedal strokovnjak za tehnologijo virtualne resničnosti Antonio Giacomin in dodal, da so tudi del razvoja aplikacij v virtualni resničnosti za treniranje in usposabljanje.
Videoigre sicer v okviru organiziranih tekmovanj oziroma e-športa za marsikoga pomenijo zaposlitev. Tovrstne prireditve namreč dosegajo gledanost tekem lige NBA, nekateri jih tako že vidijo kot prihodnjo olimpijsko kategorijo. Industrija videoiger je med pandemijo covida-19 s 150 milijardami dolarjev dobička presegla celo filmsko in glasbeno industrijo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje