... so vzhodne religijske tradicije res bolj seksualno pozitivne, kako nova duhovna in religijska gibanja razumejo spolne vloge, seks in seksualnost …
Posebna raziskovalca Eva in Luka (interpretirata ju igralca Manca Dorrer in Domen Valič) v četrti sezoni podkasta o spolnosti Evolucija užitka še naprej prek osebnih zgodb in domačih in tujih strokovnjakinj in strokovnjakov razkrivata pestrost človeške seksualnosti. V prvem delu, ki ga že lahko najdete v svoji aplikaciji za podkaste, boste spoznali kriptomilijonarja Janeza.
Janez je poslovnež, ki deluje na področju tehnologije veriženja blokov in kriptovalut. Star je 42 let, s partnerico Katarino imata tri otroke. Že dalj časa imata težave v seksualnem življenju, zato sta se odločila, da se vendarle odpravita na partnersko terapijo. Seksolog in psihoterapevt Jaka Sotlar pravi, da so "še vedno najpogostejši vzroki za terapijo vidni simptomi". "Ženske imajo lahko suho nožnico, bolečine, krče, moški se soočajo z impotenco ali prezgodnjo ejakulacijo. To so vhodne točke, zaradi tega ljudje pridejo na terapijo," pojasnjuje Sotlar in razlaga, da so štiri glavne ovire za zadovoljujočo in osrečujočo spolnost napetost, strah, sram in krivda, pa tudi apatija, zmanjšana želja, pomanjkanje strasti, odtujenost v partnerstvu ali "vojna" med partnerjema. Janez in Katarina imata dve težavi. Seksata le še redkokdaj, kadar pa se to zgodi, Janez zelo hitro doživi orgazem. Pri težavah s prezgodnjo ejakulacijo velja laično prepričanje, da so moški s to težavo preobčutljivi. "Ni res. Oni se ne zavedajo vseh občutkov, ki se dogajajo pred orgazmom, oni so premalo občutljivi. Spojiti se morajo z globljimi občutki, do katerih pa nimajo dostopa," pojasni Sotlar in pri odkrivanju telesa v tem primeru predlaga tehniko start-stop.
Seksualni revoluciji sledi kontrarevolucija
Janez je odraščal s starši, ki so ustanovili uspešno podjetje in večino svoje energije usmerjali v posel. V praksi pa je njegov oče hodil na poslovna druženja in večerje, mama pa je poleg dela v podjetju še kuhala, pospravljala in skrbela za vzgojo otrok. Predstave o tem, da moški sodijo v javno sfero, ženske pa v zasebno, niso stvar preteklosti, pojasnjuje religiolog profesor doktor Aleš Črnič. Te ideje se po več kot pol stoletja po seksualni revoluciji znova vračajo, priča smo kontrarevoluciji, ki jo vidimo povsod po svetu. "Ti zelo močni procesi v ZDA in tudi po Evropi so močno pod vplivom religijskih ideologij, religijskih predstav sveta, religijskih dogem. V abrahamski tradiciji, judovsko-krščanski in pozneje islamski tradiciji postane edina dopustna seksualnost postopoma – seveda ne enoznačno in s številnimi nesoglasji in takšnimi in drugačnimi boji – tista, ki je namenjena reprodukciji, vse preostalo je greh. To spodbuja sovražnost do telesa, sovražnost do spolnosti kot takšne. In to zelo močno vpliva tudi na sekularne kulture; sploh se ne zavedamo, kako močne vplive ima to na vse nas."
V našem prostoru so najmočnejši katoliški vplivi. Hrvaška feministka, aktivistka in teologinja Lana Bobić razlaga, da je trenutno prevladujoč model v Katoliški cerkvi model komplementarnosti. "Gre za idejo, da sta tako moški kot ženska človeka z enakim dostojanstvom, ampak moški je še vedno tisti, ki je razumen, racionalen, stabilen, ženska pa je čustvena in labilna. Gre torej za dve različni naravi, tako rečeno. In oba se pravzaprav lahko le, če sta skupaj, v polnosti izpolnita kot človeka." Kot razlaga, so znotraj prevladujočega modela spolnih vlog tudi cerkveni nauki seksualnosti. Seks je svet in božanski samo takrat, kadar se dogaja med možem in ženo z namenom reprodukcije. "V tem primeru je človekova seksualnost sveta, lepa in božanska. V trenutku, ko iz te zgodbe odstranimo reprodukcijo in v zgodbo umestimo recimo užitek, potem se začne druga zgodba: da je seksualnost nekaj grešnega, nekaj, zaradi česar nas mora biti sram in nas mora peči vest."
Janez je pri 11 letih v mestu po naključju videl očeta z drugo žensko, zato se mu je podrl svet. Ampak starši se niso ločili, vsi so se pretvarjali, da ne vedo za njegove intimne stike z drugimi ženskami. Janez se je takrat odločil, da noče imeti nič s svojim očetom, da bo on drugačen in boljši na vseh področjih. Človeka travmatične izkušnje, ki jih doživi kot otrok, močno zaznamujejo. Socialna psihologinja, predavateljica, raziskovalka in terapevtka profesorica doktorica Metka Kuhar pojasnjuje, da sesalski mladič za preživetje potrebuje nego in skrb, človeški mladiči še več in daljše obdobje. Gre za biološki imperativ, nekaj, kar nam je vtisnjeno, oziroma je to psihobiološki mehanizem, da se skrbnik in otrok povežeta. "Ne gre samo za funkcionalno skrb, gre za čustveni, čutni vidik skrbi z dotikom in pogledom. Z nevrobiološkimi raziskavami vemo, da to pomembno oblikuje ne le našo psiho, ampak tudi biologijo, naš živčni sistem, naše možgane in prek tega se oblikujejo naše psihične kapacitete."
To je le nekaj tem, ki jih odkriva prvi del četrte sezone podkasta o spolnosti Evolucija užitka. Tudi na povezavi lahko poslušate podkast, ustvarjalke in ustvarjalce pa zanima, kakšne so vaše izkušnje? Kako uživate, kakšne težave imate? Kakšna so vaša prepričanja o spolih, spolnosti, seksu in seksulnosti? Kako ste začeli odkrivati svoje telo? Se vam zdi, da imate osrečujočo spolnost, brez slabe vesti in krivde? Vabijo vas, da pišete na elektronski naslov evolucijauzitka@rtvslo.si in razkrijete svoje spolno življenje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje