V prvi epizodi A & E-jeve serije "Hasselhoffovi" ("The Hasselhoffs") Hasselhoff, nekdanji zvezdnik Viteza za volanom (Knight Rider) in Obalne straže, pove, da ga je zloglasni posnetek na Youtubu iz leta 2007, ki ga je prikazoval, kako leži na mrtvo pijan in skuša strpati vase hamburger s tal, streznil tako zelo, da je nehal piti. In doda hudomušno: "Toda še vedno sem zasvojen s cheeseburgerji."
Ta resničnostni šov ni oddaja o ozdravljenem alkoholiku, ki se trudi ostati trezen; je le še en trapast poligon tipa Kardashianovi za nepopravljivega zasvojenca s šovbiznisom, ki je pripravljen dati na ogled vse, vključno s svojima dvema hčerkama.
Črno-beli portret pitja
Veder način, na katerega Hasselhoff uglasi svoj problem s podobo, bi znal biti nekoč problematičen, ampak danes šale o resnem pitju niso tabu, ampak predmet šal. Ljudje na malih zaslonih se ga nalivajo bolj neodgovorno kot kdaj koli poprej, a celo v najbolj ekstremnih prikazih je nekakšen element zanikanja. V resničnem življenju je pitje zabavno - dokler to ni več. Večina TV-serij in oddaj pa se ne more spoprijemati s to vrsto protislovja.
Alkohol je prikazan kot bodisi zabaven, kot je videno v slavospevih rdečemu vinu v humoristični seriji Cougar Town, bodisi kot življenje uničujoča nadloga, ki zahteva drastične ukrepe (A & E-jeva Intervention ali pa Celebrity Rehab with Dr. Drew na VH1-u). V bistvu televizija predstavlja navzkrižen portret na vse ali nič, ki ni toliko realističen, kot je odsev ameriškega ljubezensko-sovražnega odnosa do alkohola - ali vse ali prohibicija.
Vesele urice 24 ur na dan
Seveda je napačno iskati zrel prikaz pitja v resničnostnih šovih. Jersey Shore slavi pijanost do kome; bruhanje in pretepi, povezani z njo, so del tega šova. Enako velja za Bad Girls Club in The Real Housewives. Opitost na malih zaslonih malce spominja na onaniranje - nekdaj tabu, danes pa se iz nje norčujejo že do te mere, da je ta tema postala skorajda kliše.
Mad Men so najprej začeli z romantiziranjem neprestanega toka martinijev in manhattnov v zgodnjih 60. letih, lansko sezono pa so vse skupaj še stopnjevali. Mad Men za "vesele urice" pomenijo to, kar History Channel za izkrcanje v Normandiji, a je pa tudi ena redkih serij, ki ponuja vpogled tako v užitke kot v nevarnosti pitja, ne da bi vse skupaj pripeljali do sestankov anonimnih alkoholikov.
Na sledi Sheenovim pregreham
Bolj presenetljiva sta Dva moža in pol. V tej kontroverzni humoristični seriji igra Charlie Sheen zgolj delno navidezno različico samega sebe: Charlie Harper, veseljaški plejboj s hišo na plaži v Malibuju. Serija hudo pitje odpravi povsem lahkotno. Ko se je nanizanka leta 2003 zaičela, je bil Charlie bolj razuzdanec kot pijanec. A morda delno tudi zaradi zvezdnikove zelo javne serije aretacij, zlorab substanc in zdravljenja so pisci serije počasi slikali pivske navade njegovega lika ostreje. Bil je pav, zdaj je pretežno le patetičen.
V nedavni epizodi se je Charlie že tako opotekal, da mu je moral brat na glavo povezniti čelado. Ko mu povedo, da so dali novi hišni pomočnici natančna navodila, on vpraša sesljajoče: "Ste ji povedali, naj me prevali na trebuh, da se ne zadušim z lastnimi izbljuvki?" Pozneje se pomočnica sprašuje, ali bi mu morala postlati s plastičnimi rjuhami.
Spet druge humoristične serije obravnavajo pitje brez pretiranega spraševanja o jutru po njem. Veselih uric tako ni nikdar konec v It’s Always Sunny in Philadelphia, FX-ovi komediji, postavljeni v bar, ki izziva s politično nekorektnostjo, med drugim pa je polna referenc na pivske igrice, izgube spomina in pijanski seks. Ampak podobno je tudi pri nekabelskih serijah kot Kako sem spoznal tvojo mamo in Cougar Town.
Cosmo za zajtrk
Humoristične serije niso bile vedno tako v oblakih. V Prijateljih so se liki srečavali v kavarni; v Seinfeldu v obedovalnici. Celo v Na zdravje, ki je bil postavljen v bostonski bar, so pili le maloštevilni liki. Lastnik bara, Sam (Ted Danson), je bil zdravljeni alkoholik, z izjemo Norma, pa so se Samovi prijatelji prikazali za družbo, ne za pivo. Seks v mestu je dal na jedilnik koktajl cosmopolitan, z njim pa okajene prijateljice. Will in Grace je v to vpeljal še Karen (Megan Mullally), stranski lik, ki vase kot za šalo stresa tablete in vliva vodko.
Dandanes so protagonistke, ne zgolj stranski liki, tiste, ki plavajo v neskončnem morju chardonneya in sivega pinota. Jules (Courteney Cox) in njene prijateljice v Cougar Townu pijejo skorajda v vsakem kadru (pomaga, da je njen fant lastnik bara). V nedavni epizodi je imela Jules spominsko slovesnost za svojim najljubšim, a zdaj zlomljenim, velikanskim vinskim kozarcem. Joe, kot ga je imenovala, "je bil vedno tu, ko sem ga potrebovala".
Alkoholizem brez posledic
Jules in prijateljice malce spominjajo na opite junakinje britanske humoristične serije Absolutely Fabulous. Toda v nasprotju s tistimi ženskami v srednjih letih, ki sta nosili svoj razvrat na obrazih, so Jules in njene prijateljice vitkejše, izklesanih obraznih potez in sumljivo brez vsakršnih gubic na 40-invečletnih obrazih: opite predmestne uživačke, ki so videti kot veganske joga bejbe na oddihu v welnessu.
Lahko da nečimrnost ameriških igralcev - ali tiranija hollywoodskih standardov - preprečuje igralkam, da bi bile videti vlogi primerno. Toda neskladje med vzrokom in posledico je neizogibno v kulturi, ki črpa iz fantazijskega sveta in prikazuje raje resničnostno televizijo pred realizmom.
Ali, kot pravi Hasselhoff svoji hčerki v premiernem delu: "Imeti moraš rad dober vic o zdravljenju od zasvojenosti!"
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje