Zagotovo je k epidemiji pospravljanja na Japonskem zagotovo pripomogla tudi ena najslavnejših Japonk, strokovnjakinja za organizacijo doma Marie Kondo, ki jo je k deljenju nasvetov, kako se lotiti tega izziva, povabil tudi guverner Tokia.
Trenutno, poroča agencija Reuters, prodaja nepotrebnih izdelkov pretežno poteka tako, da na dom posameznika ali posameznice pride predstavnik enega od podjetij, ki se ukvarjajo s prodajo rabljenih stvari. Ta nato "pobrska" in izbere stvari, za katere ve, da jih bo lahko prodal.
Tudi 71-letna gospodinja Micuko Ivama, ki je pred pandemijo covida-19 dneve preživljala na sprehodih, v bližnji telovadnici ali ob druženju s prijateljicami, zdaj pa se pretežno zadržuje doma, se je lotila "globinskega" pospravljanja.
Iz omar je potegnila tudi cel kup kimonov, ki so ji jih v mladosti kupili starši. "Zdelo se mi je škoda, da bi še naprej zgolj viseli tam, morda jih bo kdo od mlajše generacije z veseljem nosil in to bo osrečilo tudi mene," je dejala v pogovoru za Reuters in dodala, da jih je prodala predstavniku podjetja Buysell Technologies, ki se ukvarja ravno z odkupom in prodajo rabljenih stvari. Za 22 kimonov je "iztržila" zgolj 4000 jenov (31,6 evra), a denar tako in tako ni bil ključen dejavnik pri prodaji. Za primerjavo: novi, poceni kimoni stanejo od 10.000 jenov dalje.
Buysell Technologies je, kot omenjeno, zgolj eno od podjetij, ki se ukvarja s preprodajo rabljenih izdelkov, pri čemer jih del prodajo prek svoje spletne trgovine, del pa na tradicionalnih dražbah. Kot so v podjetju pojasnili za Reuters, se jim v času pandemije z razlogom smeji: v medletni primerjavi so "povabila", naj se oglasijo na domu in odkupijo, kar je še uporabnega, poskočila za skoraj tretjino (31 %), pri čemer je večina oz. tri četrtine njihovih strank starejših, ki prodajajo pretežno malo uporabljane kimone, drage torbice in nakit ‒ in to poceni, saj denarja pač ne potrebujejo.
Dobiček te dni kujejo tudi izdajatelji različnih aplikacij za prodajo rabljenih izdelkov. Mercari, ki je lastnik ene takšnih, poroča, da je prodaja v okviru njihove aplikacije od julija do septembra poskočila za več kot 50 odstotkov.
In čeprav je cena zlata letos poskočila, pravi predsednik uprave Buysella Kjohei Ivata, je ljudem ta trenutek pomembno tudi, da se znebijo vsega odvečnega ‒ kar pomeni, da se ogrlice, zapestnice, prstani in drug nakit množično prodajo. "V japonščini imamo izraz "danšari", kar pomeni "minimaliziraj svoje življenje". In res, japonski pogled na svet se je v zadnjem obdobju v tem smislu precej spremenil, ljudje so si ta izraz res vzeli k srcu," še pravi Kjohei Ivata.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje