Močno sneženje je preprečilo prvi pristanek. Foto: BoBo
Močno sneženje je preprečilo prvi pristanek. Foto: BoBo
Heliport
Ploščad je opremljena s samodejnimi sistemi za gašenje. Foto: BoBo
Otvoritev helioporta na strehi UKC-ja

Do zdaj so helikopterji pristajali ob Roški cesti, nato pa so življenjsko ogrožene bolnike v Univerzitetni klinični center (UKC) prepeljali z reševalnim vozilom. Heliport predstavlja veliko pridobitev tako za osrednjo kot za celotno Slovenijo, pomemben pa je tudi za povezavo prek meja, saj bo s tem omogočena optimalna povezava do UKC-jem za vse nujne primere helikopterskih prevozov.
Gre za prevoz poškodovancev, bolnikov iz drugih bolnišnic, novorojenčkov v inkubatorjih in podobno, so navedli na ministrstvu za zdravje. Po besedah vodje reševalne postaje v UKC-ju Andreja Finka se bo pot bolnikov do UKC-ja tako skrajšala tudi za do 15 minut. Za življenjsko ogrožene bolnike je to veliko.
Ploščad ima premer 34 metrov
Izgradnja heliporta je sicer potekala v okviru izgradnje projekta Diagnostično-terapevtskega servisa (DTS) oz. nove urgence. Ploščad, ki ima premer 34 metrov, je na jekleni nosilni podkonstrukciji, nameščeni na strehi prizidka DTS-ja. Komunikacijsko je neposredno povezana s prostori, kjer se izvaja nujna zdravstvena pomoč v UKC-ju.

Pristajajo lahko vojaški in policijski helikopterji
Z mostom je heliport povezan do vertikalnega komunikacijskega jedra - stolpne konstrukcije, ki je nameščena na vzhodnem pročelju UKC-ja in je povezana s prostori urgence. Tako imajo v tem jedru z dvigali neposreden dostop do intenzivnih terapij, operacijskega bloka in urgence. Ploščad je v hladnem obdobju ogrevana, da se ne pojavi zmrzal, poleg tega je opremljena z dvema gasilnima topoma in sistemom za samodejno gašenje, ki se sproži, če na helikopterski ploščadi zagori. Na heliportu lahko pristajajo tako vojaški kot policijski helikopterji.

Vrednost celotne investicije skupaj z vertikalnim komunikacijskim jedrom je 5,56 milijona evrov (z vključenim DDV-jem).

Skoraj tretjina dni neprimerna za pristanke
Fink sicer opozarja, da helikopter ne more leteti v takšnih vremenskih razmerah, kakršne so bile ob sredinem odprtju. Če pa so pogoji primerni - torej če ni nizke oblačnosti, megle ali močnejšega vetra -, je helikopterski transport bolnikov najprimernejši, pri čemer je optimalno, da helikopter pristane na strehi bolnišnice ali v neposredni bližini. Po Finkovih besedah se lahko zgodi, da je v enem letu tudi tretjina dni zaradi vremenskih razmer neprimerna za polete s helikopterji. Heliport bo omogočil tudi, da bo imel UKC na voljo tudi eno reševalno vozilo z ekipo več za obravnavo drugih bolnikov.

Na leto do 600 poletov
Generalni direktor UKC-ja Simon Vrhunec je ob odprtju pojasnil, da letno opravijo od 500 do 600 prevozov s helikopterjem na ljubljansko urgenco. S heliportom bodo pomembno izboljšali kakovost obravnave življenjsko ogroženih bolnikov tako zaradi prihranjenega časa kot tudi zato, ker je "vedno tveganje, ko moraš življenjsko ogroženega bolnika prestavljati iz ene oblike transporta v drugo obliko".

Vrhunec se je ob tem zahvalil vladi in ministru za zdravje Tomažu Gantarju, saj da se je ta zelo potrudil, da je s to investicijo ljubljanska urgenca dobila nov zagon. Gantar je ob odprtju dejal, da se s tem heliportom Slovenija pridružuje smernicam, ki pri povečanju uporabe helikopterjev za najhuje poškodovane veljajo v drugih evropskih državah. Poudaril je, da so končali investicijo v okviru predvidenih sredstev, gradnja nove urgence pa se nadaljuje. Predvidoma še v tem mesecu bo po njegovih besedah objavljen javni razpis za gradbeno-obrtniška dela, jeseni pa naj bi se dela na projektu nadaljevala.

Otvoritev helioporta na strehi UKC-ja